Permalänk
Medlem

Hjälp med datormöss

Hej! Jag har testat många olika datormöss den senaste tiden efter min Trust GXT 31 gått sönder två gånger.
Dessa möss är:
Steelseries Rival
Steelseries Ikari
Zowie EC1
Logitech G400s
Razer Deathadder 2013
Mionix Naos 3200
Qpad 5k

Ingen av dessa passar mig ergonomiskt.
Jag spelar med både Claw grip & Palm grip och tyckte att GXT 31an var otroligt bra formad och kunde lätt fylla båda dessa roller.
Dem nämnda mössen jag testat tycker jag är antingen för små eller inte min smak i formen (Qpad,Ikari,Naos).
Det enda jag vill ha från min mus är att den är optiskt, och undrar nu om någon av er vet någon annan mus utöver dessa som är relativt stor, kan köras i båda claw grip & palm grip.

Den DPI jag lirar mest med är 800 och det enda spelet jag lirar just nu är CS:GO om det spelar någon roll. (Kan lätt anpassa mig till annan DPI om inte musen stöder 800, fast minimum på musen får inte vara över 1000).

Tack !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hadarvy:

Hej! Jag har testat många olika datormöss den senaste tiden efter min Trust GXT 31 gått sönder två gånger.
Dessa möss är:
Steelseries Rival
Steelseries Ikari
Zowie EC1
Logitech G400s
Razer Deathadder 2013
Mionix Naos 3200
Qpad 5k

Jag spelar med både Claw grip & Palm grip och tyckte att GXT 31an var otroligt bra formad och kunde lätt fylla båda dessa roller.
Dem nämnda mössen jag testat tycker jag är antingen för små eller inte min smak i formen (Qpad,Ikari,Naos).
Det enda jag vill ha från min mus är att den är optiskt, och undrar nu om någon av er vet någon annan mus utöver dessa som är relativt stor, kan köras i båda claw grip & palm grip.

Den DPI jag lirar mest med är 800 och det enda spelet jag lirar just nu är CS:GO om det spelar någon roll. (Kan lätt anpassa mig till annan DPI om inte musen stöder 800, fast minimum på musen får inte vara över 1000).

Tack !

Kana V2 tror jag funkar både med klogrepp och handflatsgrepp. Det enda den faller på är möjligtvis storleken men annars är det en trevlig mus. Sensei är lite större men den har en lasersensor. Zowie FK är i princip samma mus formmässigt men med lite olika brytare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Kana V2 tror jag funkar både med klogrepp och handflatsgrepp. Det enda den faller på är möjligtvis storleken men annars är det en trevlig mus. Sensei är lite större men den har en lasersensor. Zowie FK är i princip samma mus formmässigt men med lite olika brytare.

Kana eller Sensei'n tycker jag inte riktigt om pga formen och storleken, och FKn känns som EC1an.
Finns det någon annan duglig mus ute på marknaden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hadarvy:

Kana eller Sensei'n tycker jag inte riktigt om pga formen och storleken, och FKn känns som EC1an.

Inte för att vara nedlåtande, men möss är faktiskt mer än smaksak själv. Bättre att åka till någon affär och testa möss istället.

Visa signatur

|CPU: Intel Core i7 8700K |GPU:MSI RTX 2070 |Mobo: ASUS PRIME Z390
|Chassi: Fractal Design |Ram: Corssair 12gb ram |HDD: 500GB samsung SSD
|PSU:
Be quiet! 600W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hadarvy:

Den här kanske funkar? http://www.ebay.co.uk/itm/Trust-18188-Gxt-31-Gaming-Mouse-Bla...

Permalänk
Medlem

Sensei , vanlig eller RAW. God Jul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dippenzz:

Sensei , vanlig eller RAW. God Jul

"Kana eller Sensei'n tycker jag inte riktigt om pga formen och storleken"

Permalänk
Medlem

Har inte Corsiar en mus som ser exakt likadant ut som den där trust musen?

-EDIT-
Optisk , ställbar dpi så du kan säkert få 1000 om du vill ha det.
God Jul:)
http://www.komplett.se/corsair-raptor-lm3-gaming-mouse/778848...

Annars VET jag att Jula har sådana där möss. Klämde på en när jag var i Jula vid Ikea i Borlänge om du bor nära.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lome:

Inte för att vara nedlåtande, men möss är faktiskt mer än smaksak själv. Bättre att åka till någon affär och testa möss istället.

Jag har varit på varenda elektronik butik i 3 mil radius och testa ändlöst många möss, men inte en enda är lik GXT 31n i formen.

@aonik Det enda jag tyckte om GXT 31n var formen, själva hårdvaran var inte tiptopp och den hade mycket prediction & angle snapping.

Ska titta mer på den där Corsairen. Har sett många med formen som GXTn, men ingen med samma storlek (alla varit mindre).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hadarvy:

Dessa möss är:
Steelseries Rival
Steelseries Ikari
Zowie EC1
Logitech G400s
Razer Deathadder 2013
Mionix Naos 3200
Qpad 5k

Tack !

Razer Mamba är riktigt skön att hålla,bekväm för dom som har större händer.

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att förstå varför du vill byta när du är så pass nöjd med Trust?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Jag har svårt att förstå varför du vill byta när du är så pass nöjd med Trust?

Pga alla hårdvarufel och att jag behövts byta ut den 3 gånger senaste året.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hadarvy:

Pga alla hårdvarufel och att jag behövts byta ut den 3 gånger senaste året.

Skickades från m.sweclockers.com

Tråkigt att höra - speciellt när du hittat en mus som verkar passa dig.