Permalänk
Medlem

CSGO finns till linux, fungerar bra. Har själv lirat det till och från.

prova göra en usbsticka med unetbootin.

Visa signatur

Byter hårdvara alltför ofta.... Mest troligt sitter jag på en dator med någon linuxdist på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Utesluta allt helt enkelt, inte varit med om en dator som vägrar boota i ahci läget.

Edit testa denna http://download.msi.com/dvr_exe/intel_sct.zip

Sen lite mer info här http://www.eightforums.com/drivers-hardware/22126-changing-id...

Denna nyckeln HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\storahci\StartOverride.

Intel Smart Connect har jag installerat!

Ovanstående nycklel står på 3 för mig. Ska prova att ändra den till 0 som föreslås, men det får bli imorgon.. Dags för sängen nu! Tackar för din hjälp Broken

Skrivet av Krillezz:

CSGO finns till linux, fungerar bra. Har själv lirat det till och från.

prova göra en usbsticka med unetbootin.

CS fungerar som det ska, så inga problem.. AHCI som är problemet just nu tyvärr!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin1:

Intel Smart Connect har jag installerat!

Ovanstående nycklel står på 3 för mig. Ska prova att ändra den till 0 som föreslås, men det får bli imorgon.. Dags för sängen nu! Tackar för din hjälp Broken

CS fungerar som det ska, så inga problem.. AHCI som är problemet just nu tyvärr!

Låter som det är felet då.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Låter som det är felet då.

Jag har för mig att jag ändrade den nämligen och sedan gick det inte att komma in i Windows längre.. Var då tvungen att återställa datorn! Men får prova detta imorgon igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin1:

Jag har för mig att jag ändrade den nämligen och sedan gick det inte att komma in i Windows längre.. Var då tvungen att återställa datorn! Men får prova detta imorgon igen

Hur går det fått ordning på burken?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Hur går det fått ordning på burken?

Inte haft tid! Blir möjligtvis ikväll Återkommer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Hur går det fått ordning på burken?

Ändrade i registret som du föreslog och det gjorde susen! Finns det något sätt att kontrollera ACHI körs, förutom i BIOS då naturligtvis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin1:

Ändrade i registret som du föreslog och det gjorde susen! Finns det något sätt att kontrollera ACHI körs, förutom i BIOS då naturligtvis?

http://alex-is.de/PHP/fusion/downloads.php?download_id=9 , om det står ok med grön text är allt fixat:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

http://alex-is.de/PHP/fusion/downloads.php?download_id=9 , om det står ok med grön text är allt fixat:)

Får kika på det imorgon? Det är dock ingen SSD men har väl ingen betydelse antar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin1:

Får kika på det imorgon? Det är dock ingen SSD men har väl ingen betydelse antar jag?

Nej, det är i fall du testar hastigheten, men det behöver du inte göra.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Nej, det är i fall du testar hastigheten, men det behöver du inte göra.

Såg grönt ut så verkar ha löst sig! Tackar så hjärtligt för din hjälp