irriterande fps drops i bf4

Permalänk
Medlem

irriterande fps drops i bf4

tjena jag får irriterande fps drops jämt på bf4
jag kör med windows 8.1 och mina specs ser ni i signaturen
jag kör på ultra i full hd med en 144hz skärm
någon som kan hjälpa mig me droppen?
cpu klockad till 4.6 ghz

Permalänk
Medlem

går fps ner allmänt efter en viss tids spelande eller är det vissa scenarion?
har du kollat temperaturen? klockat cpu?

Permalänk
Medlem

Händer det på specifika banor?

Har själv samma problem i vissa lägen på Flood Zone och Golumnd Railway, där fps ibland droppar ner i ~30.
När i ALLA andra lägen så ligger jag på 60fps (medium/high mix)

Permalänk
Medlem
Skrivet av qaaka:

går fps ner allmänt efter en viss tids spelande eller är det vissa scenarion?
har du kollat temperaturen? klockat cpu?

Skrivet av Kuzul:

Händer det på specifika banor?

Har själv samma problem i vissa lägen på Flood Zone och Golumnd Railway, där fps ibland droppar ner i ~30.
När i ALLA andra lägen så ligger jag på 60fps (medium/high mix)

det händer speciellt på siege of shanghai men det händer på tdm banor å när jag ska zooma in me snipern
all hårdvara är ok (temp osv)
fps är upp i ca 130 fps och när jag kollar från något stort dvs om jag kollar över hela banan på siege of shanghai och sedan kollar in på något som är mindre som en vägg eller byggnad så laggar det

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

tjena jag får irriterande fps drops jämt på bf4
jag kör med windows 8.1 och mina specs ser ni i signaturen
jag kör på ultra i full hd med en 144hz skärm
någon som kan hjälpa mig me droppen?
cpu klockad till 4.6 ghz

Efter senaste patchen har jag också råkat ut för FPS-drops mitt under ett spelande gång, aldrig haft problem med risig FPS tidigare. Sen kan det hålla kvar sig rätt länge, ända till nästa match ibland. Det tycks vara helt intermittent. Chattade under det under en pågående match i BF4 och då var det flera andra som fått liknande problem.

Trodde först att det var något bakgrundsprogram/defragger som drog igång på datorn men har exakt samma konfig som innan senaste BF4-patchen. Känns det bekant eller har du alltid haft dessa problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flq:

Efter senaste patchen har jag också råkat ut för FPS-drops mitt under ett spelande gång, aldrig haft problem med risig FPS tidigare. Sen kan det hålla kvar sig rätt länge, ända till nästa match ibland. Det tycks vara helt intermittent. Chattade under det under en pågående match i BF4 och då var det flera andra som fått liknande problem.

Trodde först att det var något bakgrundsprogram/defragger som drog igång på datorn men har exakt samma konfig som innan senaste BF4-patchen. Känns det bekant eller har du alltid haft dessa problem?

japp, i en server så lagga hela skiten och jag var inte ensam på serven som tyckte så