Permalänk

telias streamingbox

Varför funkar inte att ha 2 st telia streamingbox samtidigt på 2 st olika abonnemang på helt olika platser och olika id koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av 99mickels:

Varför funkar inte att ha 2 st telia streamingbox samtidigt på 2 st olika abonnemang på helt olika platser och olika id koder

Du menar 1 box per ställe?
Annars krävs tvillingabonnemang om det är samma adress

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Rekordmedlem

Telia anger att man behöver tvillinggabb för 2 boxar, inte att det har nått med adressen att göra.
https://www.telia.se/tv/tillbehor/telia-play-hub-och-fjarrkon...
Men det är också lite oklart vad TS menar med
2 st olika abonnemang på helt olika platser och olika id koder
Olika tv abb eller olika internetabb eller nått annat ?

Och har man tillgång till en webbläsare eller "appapparat" så går det väl även att komplementera med att använda Telia play.
Du har möjlighet att använda Telia Play på upp till fem enheter, och streama på två enheter åt gången.
https://www.teliaplay.se/about

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Telia box

Jag har 2 separata abonnemang med bredband pch tv
På båda dom är på olika platser när man har en igång på ena adressen och öppnar på den andra adressen
Så klagar den på att endast en box får gå på mitt konto och stänger av den ena adressen vad är det som styr det det är ju helt olika platser och abonnemang

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av 99mickels:

Jag har 2 separata abonnemang med bredband pch tv
På båda dom är på olika platser när man har en igång på ena adressen och öppnar på den andra adressen
Så klagar den på att endast en box får gå på mitt konto och stänger av den ena adressen vad är det som styr det det är ju helt olika platser och abonnemang

Det låter nästan som du har loggat in på båda boxarna som samma användare, prova logga ut och logga in med respektive användare.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.