Plötsligt hög loss/choke i CS:GO?

Permalänk
Medlem

Plötsligt hög loss/choke i CS:GO?

Tjenare gott folk, sedan en vecka tillbaka har jag fått sjuk loss/choke på csgo?

Får så mkt loss så att jag laggar fast 2-5sek och dör (oftast när det är någon motståndare i närheten)

Jag har kollat olika speedtest/pingtest, och det visar ingen loss där..

även testat 1.6, ingen loss eller choke där heller!?

Någon som vet vad problemet kan vara, eller gärna en lösning på detta problem.. :/

Väntar också svar ifrån bahnhof, men tror nog ni seriösa ppls här är till mer hjälp!

Tack på förhand.

Rubrik redigerad.
Permalänk
Medlem

På en server, på några eller på alla? Alltid eller ibland?
Förhållandevis många CS:GO servrar brukar vara värdelösa.

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

ALLA servrar faktiskt, och allt detta började för 7-9 dagar sedan =/

Och det sker kanske 3-10ggr/match vilket är riktigt tråkigt.. =(

Permalänk
Avstängd

sitter du på wifi?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

sitter du på wifi?

Nej, då hade jag förstått var problemet låg faktiskt..

Sitter med kabel, och det har ju varit 100% felfritt fram tills nu ;/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twizzaq:

Nej, då hade jag förstått var problemet låg faktiskt..

Sitter med kabel, och det har ju varit 100% felfritt fram tills nu ;/

Mycket märkligt att det bara gäller CS:GO och inte 1.6 .... låter som server problem faktiskt, tror inte felet ligger hos dig iaf

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Mycket märkligt att det bara gäller CS:GO och inte 1.6 .... låter som server problem faktiskt, tror inte felet ligger hos dig iaf

Jo det är väldigt märligt.. men det kan ju inte vara så att ALLA servrar har problem för bara just mig? då mina m8s inte har något problem alls =/

Permalänk
Medlem

kan det vara någon setting från din sida? (vad det nu än kan vara vettefan)
är det valves community servrar eller är det 128tickare också?

Permalänk
Medlem

Prova ominstallera cs:go och ta verify game cache.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qaaka:

kan det vara någon setting från din sida? (vad det nu än kan vara vettefan)
är det valves community servrar eller är det 128tickare också?

Det är precis ALLA servrar, 128/64/100tickare och allt vad som nu finns :/

Skrivet av avm:

Prova ominstallera cs:go och ta verify game cache.

Jag har till och med installerat om datorn i hopp om att det skulle funka.. men det blev ingen skillnad, och innan ominstallation av datorn testade jag självklart det du sa. :/

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem som dig sedan en vecka tillbaka. Har hört andra jag har lirat med som har samma problem också. Vet inte heller vad det kan vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twizzaq:

Tjenare gott folk, sedan en vecka tillbaka har jag fått sjuk loss/choke på csgo?

Får så mkt loss så att jag laggar fast 2-5sek och dör (oftast när det är någon motståndare i närheten)

Jag har kollat olika speedtest/pingtest, och det visar ingen loss där..

även testat 1.6, ingen loss eller choke där heller!?

Någon som vet vad problemet kan vara, eller gärna en lösning på detta problem.. :/

Väntar också svar ifrån bahnhof, men tror nog ni seriösa ppls här är till mer hjälp!

Tack på förhand.

det är en bug provar du tex leetway kommer de funka

Visa signatur

Cpu: i5 3570K @4.4ghz Chassi: fractal design mini hdd: 1tb GPU: gtx 480 855/1855 Moderkort: z77 pro RAM: 8gb @1600mhz.
Powersupply: SF 630 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziect:

det är en bug provar du tex leetway kommer de funka

Men det funkar ju inte på games4u, MM, hyrda servrar ifrån swedishost/g4u/e-s osv.. ?

Det är verkligen så att jag har problemet överallt

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Du råkar inte ha Bredbandsbolaget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungen123:

Du råkar inte ha Bredbandsbolaget?

Jag har bahnhof, och jag har kontaktat dom.. och dom ser inget problem alls =/

Har omformaterat, köpt nytt nätverkskort och även köpt nya kablar för att testa.. och problemet är inte borta! :/

Permalänk
Medlem

jag har liknande problem, bara det att jag blir utkastad från servern efter 25 sekunder. och när detta inträffar så får jag då competitive cooldown eftersom jag ej kan reconnecta till servern.

Permalänk
Medlem

Kanske beror på nya patchen som släpptes igår?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Höj din rate

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem

Du kan testa ta bort filen "ClientRegistry.blob" i steam mappen. Annars testa byta router, switch eller låna en polares dator och se om det är samma fenomen.

Permalänk

Lagswitch?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Har du lyckats lösa problemet?

Jag har nu lidit av detta choke/loss i ett par veckor nu, har felsökt allt möjligt men inte hittat felet

Precis som TS så laggar jag fast i typ 2s när man spelar, ibland händer det typ när man springer långa och har avverkat hela sträckan så laggar det till och man "börjar" om från mitten av långa.

Jag ser att choken går upp till 50% vid dessa tillfällen.

Har precis som TS testat alla möjliga servrar 128/64 osv.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Kör du med trådlöst internet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av avm:

Kör du med trådlöst internet?

Om du menar mig så Nej, Som jag skrev så började detta problem helt plötsligt för ett par veckor sedan

vem spelar trådlöst liksom, det är ju som att skjuta sig själv i foten.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Rolex, jag har samma problem..... har du lyckats löst de på ngt sätt?

Permalänk
Medlem

Vad använder du för rate?

Permalänk
Medlem

Lyckades ni lösa detta?

Permalänk

Har samma problem, spelet fryser i ca fem sekunder och när det tar slut "respawnar" alla kroppar på banan från himlen typ. Gissar att det är ett ISP-problem.

Visa signatur

i7 10700K • 4070 Super

Permalänk
Medlem

Har samma fel får upp till 30% choke 150 ping har bahnhof som leverantör rate 80000. Detta gäller alla servrar dvs MM och COMMUNITY, helt värdelöst att spela när man har sån förbannat hög ping började mitt MM game med 500 ping

Visa signatur

NbdOverdoze we all gonna die!

Chassi: Gigabyte Gz-X1 PSU: XFX Core 550W MB: Msi B85M-E45 CPU: i5-4440 GPU: GTX 650TI RAM: Kingston 8Gb HDD: 250gb ssd samsung, 2TB Western digital

Permalänk
Medlem

Hur löste ni problemet?