Plötsligt hög loss/choke i CS:GO?

Permalänk
Medlem

Har precis fått det här problemet nu. Sitter på 100/100Mbit Från Bahnof och har konstant 50-60% loss, 0% choke och 9ms.. Har aldrig haft detta problem innan och det började mitt i ett MM game.

Finns det någon fix eller är det bara att vänta?

Permalänk
Medlem

ligger mellan 1-7% i loss, började för några veckor sedan. Har bahnhof.

Permalänk
Medlem

Snälla har någon fix till detta skitet, började få det för någon vecka sen. Sitter med ethernet sladd till dator och har typ testat allt med,cache verifering etc. Har läst att det är något med isp men vet inte hur man fixar de

Permalänk
Medlem

Bumpar gammal tråd för att nu har jag också drabbats av skiten.

Packet loss tickar upp till 20% sen sjunker den, sen stiger den osv....Ingen aning om vad jag ska göra för att få bukt med det. Ska kontakta min isp och se om de kan göra något -_-

Visa signatur

💻Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 2560x1600 165hz |
🎮 ASUS Rog Ally | AMD Ryzen™ Z1 Extreme | 16GB RAM | Crucial P3 2TB SSD |
📸 Sony A6400 | Alldeles för många objektiv |
📱 ASUS Zenfone 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av sorcgsdf:

Bumpar gammal tråd för att nu har jag också drabbats av skiten.

Packet loss tickar upp till 20% sen sjunker den, sen stiger den osv....Ingen aning om vad jag ska göra för att få bukt med det. Ska kontakta min isp och se om de kan göra något -_-

Vilken isp har du? Jag har problem med p'loss på kvällen och även segt internet (kan gå ner t 5mbit och jag betalar för 100/100). Ska kanske byta från bbb till bahnhof då bbb troligtviss översäljer sitt nätverk. Min polare har också skit mycke strul med bbb på kvällen, och har kontaktat de typ 10ggr men inte mycket de gör inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Mp64:
Jag har 4g från Telenor som jag kör på en typ 100 år gammal router (d-link dwr 923), jag ringde till deras support och klagade och deras råd var att investera i en ny router...

Visa signatur

💻Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 2560x1600 165hz |
🎮 ASUS Rog Ally | AMD Ryzen™ Z1 Extreme | 16GB RAM | Crucial P3 2TB SSD |
📸 Sony A6400 | Alldeles för många objektiv |
📱 ASUS Zenfone 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av sorcgsdf:

@Mp64:
Jag har 4g från Telenor som jag kör på en typ 100 år gammal router (d-link dwr 923), jag ringde till deras support och klagade och deras råd var att investera i en ny router...

Använder du tp kabel?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Använde kabel, men har nu bytt router till en Huawei B525S-23A. Nu har allt lagg i cs och rocket leauge försvunnit, har även sänkt min ping från 70 till 30.

Visa signatur

💻Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 2560x1600 165hz |
🎮 ASUS Rog Ally | AMD Ryzen™ Z1 Extreme | 16GB RAM | Crucial P3 2TB SSD |
📸 Sony A6400 | Alldeles för många objektiv |
📱 ASUS Zenfone 9

Permalänk
Medlem

cl_forcepreload 1 brukar hjälpa bra om man fastnar med choke-problem i framtiden. brukar hjälpa upp min-fps lite också

/t0ad

Visa signatur

MB/Case: Gigabyte B550M Aorus Pro-P || 4000D Airflow
CPU/Cooler: Ryzen 5600X || Full custom loop
RAM: G.Skill TridentZ neo 2x16 GB @ 3600 CL16 (Dual rank Hynix DJR)
GPU/Monitor: Radeon RX 5700 || AOC G2590PX
Storage: WD SN750 1 TB || Samsung QVO 860 1 TB