Vilka mobiler är bäst just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av didde31:

S4'an känns också ganska robust.

rubust? S4 måste ju vara motsatsen till rubust! En av de plastigaste mobilerna. Fast rubust kanske inte betyder samma för dig som i mitt ordförråd?;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

De bästa androidtelefonerna just nu är LG G2, Sony Xperia Z1 och Samsung Galaxy S4 LTE+.

Nackdelar med dessa tre. S4 LTE+ har något lägre batterikapacitet, LG G2 har (enligt mig) ett riktigt fult gränssnitt och Xperia Z1 har en betydligt sämre skärm än de andra två.

Jag kan annars rekommendera Nokia Lumia 1520, som kanske är bäst av alla just nu. Däremot har den Windows Phone istället för Android. Grym prestanda och snyggt gränssnitt men sämre appar.

Här var ett informativt inlägg!

Kikade närmare på G2an och det såg ut som en rätt trevligt telefon men som sagt det där gränssnittet såg inge vidare ut.
Den hamnar i kanske kategorin

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Eller så går du all in och byter till cyanogenmod 11 till din s2a som tydligen ska väcka liv i telefonen rejält. Men det kanske är överkurs... http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2604068

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Mitt råd till dig är att vänta och se vad till exempel Samsung och HTC snart ska komma med, jag menar, det handlar kanske om 2-5 månader till vi har dem i svensk butik.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Jag sitter med i köpa telefon tankar men har svårt att bestämma mig

iphone alla modeller - NEJ ... vill inte ha av många orsaker
windows phone - NEJ ... vill heller inte ha av många orsaker

nexus 5 - ok mobil men inte så prisvärd ändå med lite små klent batteri och trött kamera kändes lite avtändande
lgg2 - samma pris som nexus bättre kamera bättre batteri - inbyygt batteri + minne känns lite avtändande
note3 - bra på det mesta men är inte så prisvärd
kommer iof galaxy 5 snart men antar prislappen på dom är ganska tråkig
z1 - är bra telefon men kändes inte heller så hemskt prisvärd

men av dom så står nog lgg2 högst på listan sen note 3 men z1 är inte heller dum så är lite ångest val

Jag får lov att tipsa om Z1, jag köpte en sådan åt min mor i julklapp, så jag har pulat med den lite.
Kvalitétskänslan infinner sig verkligen, jämfört med plastsung.
Ljudet i den är riktigt bra, senast idag fick syrran hålla telefonen ca 25cm ifrån när en bekant ringde.
Den är dessutom vattentät, vilket gör den till en ultimat telefon om du t.ex är ute och motionerar mycket, och struntar i om det regnar.
Skärmen är kniv-vass, och som alla smartphones, så är även denna späckad med funktioner.
Jag rekommenderar den alla dagar i veckan.
Skulle gärna skriva fler argument men jag har lite annat att göra nu.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Jag måste lägga in ett gott ord om iPhone.
Snygga med en hög känsla av kvalité och ett enormt utbud av appar är några av de aspekterna jag gillar mest.
Har haft en iPhone 4s i två år och har inte haft några som helst problem, folk klagar ju en del men för mig känns det bara som "hate" på varumärket Apple som vissa anser ha överprisade produkter.

Kan också rekommendera Lumia 1020 för den har enormt bra kamera, (Inte allt för hög erfarenhet av denna men en kompis har den och den är bra om något klumpig)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Eller så går du all in och byter till cyanogenmod 11 till din s2a som tydligen ska väcka liv i telefonen rejält. Men det kanske är överkurs... http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2604068

Det kan vara en bra ide, åtminstone fram till upp byte kanske, ska kika närmare på detta!

Skrivet av sskludde:

Mitt råd till dig är att vänta och se vad till exempel Samsung och HTC snart ska komma med, jag menar, det handlar kanske om 2-5 månader till vi har dem i svensk butik.

Jo, det verkar luta åt att vänta, om inte mobilen kapsejsar innan dess!

Skrivet av Lifooz:

Jag får lov att tipsa om Z1, jag köpte en sådan åt min mor i julklapp, så jag har pulat med den lite.
Kvalitétskänslan infinner sig verkligen, jämfört med plastsung.
Ljudet i den är riktigt bra, senast idag fick syrran hålla telefonen ca 25cm ifrån när en bekant ringde.
Den är dessutom vattentät, vilket gör den till en ultimat telefon om du t.ex är ute och motionerar mycket, och struntar i om det regnar.
Skärmen är kniv-vass, och som alla smartphones, så är även denna späckad med funktioner.
Jag rekommenderar den alla dagar i veckan.
Skulle gärna skriva fler argument men jag har lite annat att göra nu.

Jasså, för vad jag har hört har Z1an fått kritik för skärmen, iaf jämfört med andra nya mobiler.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Avstängd

Tjejen har en z1 jag tycker skärmen är ganska dassig på den ..vist duger den är inte skit dålig men känns lite matt trött liksom

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Samsung skickade ut en massa inviter till en presskonferens som ska äga rum 24:e februari. Evenemanget de bjöd in till döpte de till UNPACKED 5.

Ifall det inte är ett sjukt lågt skämt av Samsung så är det troligt att de lanserar s5:an då. Av alla rykten jag läst om så är det mest intressanta för mig iaf att den kommer ha en mer robust konstruktion än tidigare. Självklart kommer hårdvaran vara i toppklass och Samsung har b.la. skrivit på ett avtal med google om att de inte ska stämma skiten ur varandra de närmaste tio åren, vilket kan ses som ett tecken på att de äntligen ska börja fokusera lite på mjukvaran.

ÄR mjukvaran bättre än tidigare så tror jag att konkurrenterna kommer få det svårt att hänga med. Har själv en galaxy note 3 och är extremt nöjd. Har haft mobilen sedan oktober och mobilen har fungerat helt felfritt sen dess, den är en fröjd att använda. Lägg på nån snygg liten launcher bara så du slipper deras 8 hemskärmar eller vad de nu är!

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Skrivet av Sweede:

S2an börjar sakta dö och det närmar sig för ny mobil.

Jag är ganska ointresserad av mobiler överlag så orkar inte plöja igenom sida efter sida med recensioner (med risk för utskällningar! ) så om någon kan komma med tips och åsikter utan att vara fanboys vore det nice.

Jag vill ha en snabb telefon, med bra kamera, minst 5" skärm (gärna en bra sådan) med minsta möjliga strul, ingen speciellt budget satt.

Jag kommer inte roota eller dylikt.

Vilka telefoner gäller och varför/varför inte?

Är det telefoner påväg inom den närmsta framtiden man bör vänta på?

vänta tills s2:an har pajjat innan du köper en ny så du kan välja sj,ett bra tips.

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]

Permalänk

Säljer min LUMIA 920 med flappy bird för endast 3000 ;]

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morotis:

Samsung skickade ut en massa inviter till en presskonferens som ska äga rum 24:e februari. Evenemanget de bjöd in till döpte de till UNPACKED 5.

Ifall det inte är ett sjukt lågt skämt av Samsung så är det troligt att de lanserar s5:an då. Av alla rykten jag läst om så är det mest intressanta för mig iaf att den kommer ha en mer robust konstruktion än tidigare. Självklart kommer hårdvaran vara i toppklass och Samsung har b.la. skrivit på ett avtal med google om att de inte ska stämma skiten ur varandra de närmaste tio åren, vilket kan ses som ett tecken på att de äntligen ska börja fokusera lite på mjukvaran.

ÄR mjukvaran bättre än tidigare så tror jag att konkurrenterna kommer få det svårt att hänga med. Har själv en galaxy note 3 och är extremt nöjd. Har haft mobilen sedan oktober och mobilen har fungerat helt felfritt sen dess, den är en fröjd att använda. Lägg på nån snygg liten launcher bara så du slipper deras 8 hemskärmar eller vad de nu är!

Precis, och HTC kommer avslöja sin lur mars/april, så väntan är trots allt inte så lång. Och om det nu inte skulle vara något av intresse kan säkert andra modeller att sjunka i pris.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Skulle s2:an gå sönder så kan du alltid köpa en sån här http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link... som du kan använda som reservmobil. Otroligt befriande känsla att bara behöva ladda mobilen en gång i veckan

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sweede:

Det kan vara en bra ide, åtminstone fram till upp byte kanske, ska kika närmare på detta!

Jo, det verkar luta åt att vänta, om inte mobilen kapsejsar innan dess!

Jasså, för vad jag har hört har Z1an fått kritik för skärmen, iaf jämfört med andra nya mobiler.

Enligt mig är skärmen hos Z1 som att uppleva en resa bakåt i tiden. Ger en trist känsla i telefonen. Testat flera Z1or i butik, kompisars exemplar osv. Testa telefonen innan du köper

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Slår ett slag för HTC One som visserligen inte har nyaste hårdvaran och bästa kameran men sicken grym kvalité och skärm den har och den har funkat klanderfritt i över 6 mån.

Skulle fortfarande inte byta den mot någon nyare lur idag om jag fick. Nästa byte skulle nog bli efterträdaren till HTC One om den håller samma kvalité.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk

Gå in i en mobilaffär och kolla upp vad som känns bra för dig. Det är ju långt ifrån alla som har samma smak och tycke.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk

Skulle tipsa om iphone 5s, inget microlagg eller något som det finns på androidlurarna

Nej men åk och känn i butik, det allra bästa!

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

Skulle tipsa om iphone 5s, inget microlagg eller något som det finns på androidlurarna

Nej men åk och känn i butik, det allra bästa!

Det där med microlagg håller i sig än trots allt! Jag kan tycka att TouchWiz känns något "laggigt", men varken vanilla Android eller Sense laggar, men det kanske är min ålder som börjat säga ifrån?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Skrivet av sskludde:

Det där med microlagg håller i sig än trots allt! Jag kan tycka att TouchWiz känns något "laggigt", men varken vanilla Android eller Sense laggar, men det kanske är min ålder som börjat säga ifrån?

Haha det kan jag inte svara på, men vissa människor ser det och vissa inte:( jag tycker iaf att det är.. Men men det är ju jag. Som att svepa mellan bilderna i galleriet på mobilen snabbt så märks det..

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

Haha det kan jag inte svara på, men vissa människor ser det och vissa inte:( jag tycker iaf att det är.. Men men det är ju jag. Som att svepa mellan bilderna i galleriet på mobilen snabbt så märks det..

Än är jag i mina bästa år, så tycker inte åldern borde vara ett problem! Om det är ett problem får jag söka hjälp antar jag, senast jag upplevde lagg var nog med LG P990, dvs Optimus 2X.

OT: Om du är i behov av en telefon NU, kan jag inget annat att rekommendera dig HTC One, kan knappt beskriva med ord hur fin telefonen är. Om du kan vänta, gör det.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Har en HTC One själv, bästa telefonen jag haft. förutom kameran som är hemsk....
Z1 har ju topp-prestanda och är vattensäker, och har fin byggkvalité... Skulle aldrig köpa en samsung igen, pga ui och plastigheten!
G2 har ju väldans bra rykte, men jag hade kört på Z1 om det är NU som gäller. Annars vänta på nya HTC
Recensioner om alla senaste lurarna finns på www.swedroid.se
Lycka till oavsett val!

Edit: Nämen sedär, en ny G2a just släppt! http://www.swedroid.se/lg-presenterar-bjassen-g-pro-2-med-3gb...
Där har du NU-valet!

Permalänk
Medlem

Har en LG G2 och är extremt nöjd med den. Haft den i ungefär 2 månader och har inte upplevt något lagg alls. Inte heller har den fryst/krashat någon gång än.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem

S4 - bra prestanda, ok batteri, touchwiz med gimmicks och annat är hata/gilla, bra skärm för media, bra kamera med många inställningar, plastigt byggd men borttagbart batteri

HTC One - ok batteri, bra prestanda, sense är bra/dålig beror på användaren, fenomenal skärm, bästa högtalarna som finns på en telefon, dålig kamera, mycket bra byggkvalité

Xperia Z1 - vet inte mycket men säger det jag vet, interfacet är ett hata/gilla, okej batteri, lite ''matt'' skärm men annars ok, bra kamera, bra byggkvalité, vattensäker

Nexus 5 - Ren android, snabba uppdateringar, bra prestanda, lite dålig kamera, ok batteritid, bra byggkvalité,

LG G2 - Vet inte mycket, andra får fylla i

Note 3 - Stor skärm, pekpenna, fenomenal batteritid, kraftig prestanda, touchwiz hata/gilla, bra kamera med många inställningar, lite bättre byggt än s4:an med lite läderaktig plast, borttagbart batteri, bra skärm

Hoppas jag summerat det ganska så bra.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

Skulle tipsa om iphone 5s, inget microlagg eller något som det finns på androidlurarna

Nej men åk och känn i butik, det allra bästa!

Iphone 5s är bra, inget snack om den saken. Det enda som jag "retar" mig lite på är att batteritiden inte är av högsta kvalitet, och att den är lite ömtålig men annars en kanon telefon, snabb, mycket appar mm..
Nu har jag bara att jämföra med Z1 och LG(polares) men ändå tycker jag att iphone 5s sticker ut;)

Som sagt, åk till butik och känn efter!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av DatorMuppen:

Iphone 5s är bra, inget snack om den saken. Det enda som jag "retar" mig lite på är att batteritiden inte är av högsta kvalitet, och att den är lite ömtålig men annars en kanon telefon, snabb, mycket appar mm..
Nu har jag bara att jämföra med Z1 och LG(polares) men ändå tycker jag att iphone 5s sticker ut;)

Som sagt, åk till butik och känn efter!

Om man går ut överhuvud taget på vintern så är ju Ipone 5/5s piss, batteriet ballar ju ur totalt och det tar slut direkt och hoppar mellan 5 och 75% kapacitet.

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk

Själv har jag en Z1 och är extremt nöjd med den, kamera, prestanda och byggkvalitén är top notch, bryr man sig inte om betraktningsvinklar så är skärmen lika bra som skärmen på min iPad 4, batteriet är mycket bra också.

Annars tycker jag lg g2 och nexus 5 är två mycket prisvärda telefoner, HTC one är ingen dåligt val heller men den har inte senaste CPU & GPU.

SG4 kan jag dock inte rekommendera, ingen kvalitetskänsla alls, den känns som en billig plastleksak och inte nog med att touchwiz får telefonen att lagga och hacka jämt så måste det vara det fulaste gränssnittet inom android jag nånsin sett, ingen skön upplevelse med samsung lurar alltså.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av DatorMuppen:

Iphone 5s är bra, inget snack om den saken. Det enda som jag "retar" mig lite på är att batteritiden inte är av högsta kvalitet, och att den är lite ömtålig men annars en kanon telefon, snabb, mycket appar mm..
Nu har jag bara att jämföra med Z1 och LG(polares) men ändå tycker jag att iphone 5s sticker ut;)

Som sagt, åk till butik och känn efter!

jo det är väl att det är så.. Fattar inte varför man gör telefonene smalare.. Gör telefonene lite tjockare och tryck in ett saftigare batteri! Vet inte direkt hur det är med batteritiden på htc, samsung etc.. men förmodligen ligger dem lite högre. men om man exempel har ipad, apple tv eller en macbook så är ju även Iphone ett givet val, allt blir så sjukt jävla bra synkat tillsammans

Sedan är ju IOS rena drömmen, flytet, enkelheten etc etc.

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Sweede:

Har ingen satt budget, jag köper sällan mobiler (bara när dom gamla dör typ) så kan betala premium om det är värt det.

I och med att du sällan köper mobiler så bör du ju satsa på en telefon som håller sig uppdaterad så länge som möjligt.
Och då är det bara en telefon som gäller, och det är Nexus 5. Då kommer du garanterat ha ett snabbt mobilOS länge och hela android är ju baserat med den telefonen som referens just nu så kan inte tänka mig att det blir bättre än så.

Alla andra märkes telefoner har ju kladdat ner android känslan totalt, och de släpper inte uppdateringar lika länge som Google gör till Nexus serien.

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag är i lite samma sits som dig. Telefonen håller på att ge upp och jag kollar efter ny. Dock är jag ganska insatt i mobilmarknaden.

Problemet jag stöter på är att det inte finns någon telefon som jag tycker är tillräckligt nära det jag vill ha. Det närmaste man kommer är iPhone. Dock är den för dyr för att det ska gå att motivera ett köp.

När det kommer till Android är alla tillverkares flaggskepp ganska likvärdiga hårdvarumässigt. Det handlar mest om vad man själv föredrar.

HTC One är snygg och i aluminium men har ett år gammal hårdvara.
Samsung S4 har OLED skärm och är hållbara. Ett år gammal hårdvara. Mjukvaran får man själv avgöra vad man tycker om den.
LG G2 har 5.2" skärm. Väldigt små yttermått.
Sony Z1 har en gedigen byggkvalitet och ett väldesignat gränssnitt.
Nexus 5 är en budgetvariant med rent Android.

Detta är min uppfattningar om de mest aktuella telefonerna.

Permalänk
Medlem

Sony Xperia Z1 Compact. Lika bra, om inte t.o.m bättre än Z1 i ett behändigare format. Bra kamera, bra batteri och snabbt UI.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM