Office365 mailproblem Gemensammail (Outlook)

Permalänk
Medlem

Office365 mailproblem Gemensammail (Outlook)

Vi har på jobbet Office 365 med både deras mail och office paket.
Vi har personliga mailadresser som är fornamn@XXXXX.se sedan har vi en info@XXXXX.se
Jag har administratörsrättigheter på detta.
I Outlook så har jag då lagt till denna "info" mail som en egen mapp. Och har gjort så på övriga användare också.
Samtliga användare kan alltså då se vilka mail som kommer in till denna. Men problemet uppstår då vi skall svara på mail direkt från Info Mappen.
För mig är det inga problem, jag kan svara och ta emot utan konstigheter.
Men övriga användare kan bara läsa mailen, försöker de svara så får de bara ett MailerDeamon meddelande att de inte har rättigheter för detta.

Jag har letat i portal.microsoftonline.com efter var jag lägger till dessa rättigheter men går bet på det.
Någon som kan förklara lite enkelt var jag ska fortsätta leta?

EDIT: lösningen hittad!
För er som också undrar så gör enligt följande:
Logga in på portalen.
Admin-Exchange
Mottagare-Delad
Sedan dubbelklickar ni på aktuell delad postlåda
Sedan på Delegering. Och under Skicka Som skall samtliga användare läggas till som skall ha möjlighet att skicka.

Enkelt var det.. Men det var dubbelklickningen på den aktuella postlådan som inte klickade i min skalle att det var möjligt

Mvh Linus

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC