Permalänk

vilken mus/musmatta?

Hej hade behövt tips på en bra cs go setup med mus och musmatta. Kör ganska hög sens just nu med min kg518. Kollade på en g500s och vilken musmatta isf? Är den något bra? Några andra tips på bra tillbehöver till setupen är varmt välkommna..

Mvh frank

Permalänk
Medlem

Mus steelseries rival. Matta razer gholiatus av valfri storlek

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Skrivet av AndersBlomdahl:

Mus steelseries rival. Matta razer gholiatus av valfri storlek

Rival är riktigt bra och skön samma med Goliathus-mattorna. Jag själv kör speed edition då control siter en del på huden. Är inne på min andra nu, den första var för liten så den ligger i garderoben

Annars är Steelseries QcK väldigt mycket musmatta för pengarna, funkar bra och är väldigt billig. Även Qpad är värt att kolla på, men det är ju en hybridmatta, varken hårdplast eller tyg.

Permalänk
Skrivet av elemente™:

Hej hade behövt tips på en bra cs go setup med mus och musmatta. Kör ganska hög sens just nu med min kg518. Kollade på en g500s och vilken musmatta isf? Är den något bra? Några andra tips på bra tillbehöver till setupen är varmt välkommna..

Mvh frank

INTE LASER.
Om du spelar fps alltså, för då är optisk att föredra!

OT: qck+ och mionix avior 7000 kör jag med och det funkar klockrent!
Och om man då inte gillar att ha kontroll kan man dra upp till 7000dpi. 100% onödigt.

och snälla, om du kör fps lär dig spela med låg sensitivity! Det kommer gå bättre när du har kör med det en stund!

Lycka till och kom ihåg att åka till butik och känna på musen!:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bästa optiska musen jag vet: Razor Deathadder. påminner lite om gammla hederliga 3.0

har haft den musen sen den första kom ut, jag har kört slut på 3 st och är på den senaste deathadder 2013 nu. helt underbar mus!

bara ställa ner den till 450dpi och du är redo! (det handlar inte om dpi, proffs spelarna förr klarade sig med 200-300dpi. hög DPI försämrar bara din finkänslighet för att verkligen träffa.)

musmatta så använder jag Qpad "HeatoN", lite lame att den heter efter han och har hans namn på, men musmattan är riktigt skön.

ps. glöm inte skates till musen!

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Skrivet av Knightogus:

INTE LASER.
Om du spelar fps alltså, för då är optisk att föredra!

OT: qck+ och mionix avior 7000 kör jag med och det funkar klockrent!
Och om man då inte gillar att ha kontroll kan man dra upp till 7000dpi. 100% onödigt.

och snälla, om du kör fps lär dig spela med låg sensitivity! Det kommer gå bättre när du har kör med det en stund!

Lycka till och kom ihåg att åka till butik och känna på musen!:)

Skickades från m.sweclockers.com

Förstår att du inte kör det, men vill varna alla andra: 7000dpi är total bullshit. Eftersom det interpoleras av mjukvara, dvs det är beräknat... inte faktiskt upplösning.