Permalänk

cs go rank problematik

Hej söker efter svar då jag stött på ett märkligt senario och hoppas nån här kan ge svar. Ska försöka förklara urförligt. Jag och 2 polare spelade i går cs go tävlingsinriktat. Vi är 3gold nova rank och vi lirade dust 2. Vi vinner matchen och jag toppar laget.(cirka 25 kills) dom vi möter visar sig vid spelets slut vara ak-rank nivå 2. När spelet kommer tillbaka till huvudmenyn visar det sig att vi tappade rank alla 3 och jag tappade 2 ranks. Har skrivit till steam och väntar på svar....frågan är hur gick det här till ?..vi har inte förlorat flera i rad. Utan hade igår vunnit 2 och förlorat 2. Och vi går ner i rank vid vinst mot högre ranks ?...nån som varit med om något liknande och kan förklara varför så e jag väldigt tacksam. Hälsningar johan...kan tilläga att vi vann ganska enkelt då 2 i deras lag lämnade. Så 5-3 är ju ganska lätt.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Jag tror att du har störst chans att få många bra svar här.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av bonedeath777:

Hej söker efter svar då jag stött på ett märkligt senario och hoppas nån här kan ge svar. Ska försöka förklara urförligt. Jag och 2 polare spelade i går cs go tävlingsinriktat. Vi är 3gold nova rank och vi lirade dust 2. Vi vinner matchen och jag toppar laget.(cirka 25 kills) dom vi möter visar sig vid spelets slut vara ak-rank nivå 2. När spelet kommer tillbaka till huvudmenyn visar det sig att vi tappade rank alla 3 och jag tappade 2 ranks. Har skrivit till steam och väntar på svar....frågan är hur gick det här till ?..vi har inte förlorat flera i rad. Utan hade igår vunnit 2 och förlorat 2. Och vi går ner i rank vid vinst mot högre ranks ?...nån som varit med om något liknande och kan förklara varför så e jag väldigt tacksam. Hälsningar johan...kan tilläga att vi vann ganska enkelt då 2 i deras lag lämnade. Så 5-3 är ju ganska lätt.

Har någon du lirat mycket med fått en vac-ban nyligen?

Visa signatur

9800x3D, RTX 5080 | AW3423DWF

Permalänk

angående vac ban

vet ej om nån av mina kompisar fått det... men något är skumt med mitt account nu iaf ... för hur många matcher jag än vinner går min rank aldrig upp... har nog 5 matcher på raken nu och går inte förbi nova 1 .. spelar ensam utan kompisar så ingen som e lägre rank utan alla har högre eller samma rank.

Permalänk
Medlem

Hurvida du vinner eller ej spelar inte så stor roll. Det viktigaste är att du är stabil. Dödar du mycket och låt oss säga att du får 70 poäng och gör detta 5 matcher irad. Då kommer det knappt spela någon roll om du förlorar eller ej, du kommer ranka upp iallafall. Jag har på 2 konton rankat upp och ner trots vinst\förlust. Rankade från LEM till Supreme på en förlust tex.

Permalänk
Medlem

Så som jag uppfattar och läst mig till om systemet så handlar det i princip om hur mycket du vinner/förlorar. Nu verkar ju lolrazz ha andra upplevelser men jag ligger ofta långt ner i mitt lag då jag ofta gör mycket calls istället för att döda mycket och jag har inga problem att ranka upp. Nu är jag inte någon super rank (Master Guardian Elite) men det verkar fungera för tillfället.

Vad gäller att du gått ner i rank så var det nyss en enorm VAC-ban av spelare. VAC flaggar ett konto för fusk och sedan går bannen igenom senare för att på så sätt fånga upp så många fuskare som vanligt, detta betyder att de som blev bannade för att par dagar sedan blivit flaggade för kanske ett par veckor sedan. Tror det var nyligen som Valve lade in att om en spelare man spelat med blir bannad så räknas inte den matchen. Vi låtsas att du är Silver 1 och har rankat till Silver 3. Om det krävs 200 rating för detta och du spelar 10 matcher där du går 20+ rating i varje och det sedan visar sig att det varit fuskare i varje match så kommer du tappa dessa 200 rating och hamna på Silver 1 igen.

Permalänk
Medlem

Utöver den VACban cjal talar om så är inte rankingen "live", dvs. det tar ett tag för spelet att updatera. Det är därför du kommer hitta många som har gått ner i rank direkt efter en match där de vunnit och haft bra K/D. Jag har personligen också gått upp i rank direkt efter en match jag har förlorat.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Utöver den VACban cjal talar om så är inte rankingen "live", dvs. det tar ett tag för spelet att updatera. Det är därför du kommer hitta många som har gått ner i rank direkt efter en match där de vunnit och haft bra K/D. Jag har personligen också gått upp i rank direkt efter en match jag har förlorat.

Intressant det visste jag inte. Det förklarar varför jag när jag slutat spela varit en rank och när jag skulle spela dagen därpå gått ner en rank, tack för infon