Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

The Crew - Släppdatum 2014-12-02

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Känns ändå som spelet fått lite hype här på sweclockers forumet i alla fall.

Kolla precis på din länk. Står att det är rekommenderat med ett 580 för medium/high. Ser det så bra ut?

Mja, det är väl svårt att svara på direkt. Ja, det ser bra ut men det är också skitstort. Hade det varit trånga korridorer hade det varit en annan sak. Men du måste hålla 30fps konstant annars så tappar du performance på bilarna tyvärr, samma syndrom som med Rivals.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Då har man fått en beta kod! Riktigt kul! Hoppas det funkar med Xbox One kontrollen bara.

Mig veterligen är det inget stöd för den kontrollen ännu, tyckte mig se någon som skrev det igår på forumet.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Tack!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Om ni inte kan få tag på en key från MMORPG.com så kan ni ju alltid gå till nvidias sida

http://www.geforce.com/geforce-the-crew-beta-key-give-away

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Mig veterligen är det inget stöd för den kontrollen ännu, tyckte mig se någon som skrev det igår på forumet.

Det funkade utmärkt för mig med Xbox One kontrollen!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Pepper:

Om ni inte kan få tag på en key från MMORPG.com så kan ni ju alltid gå till nvidias sida

http://www.geforce.com/geforce-the-crew-beta-key-give-away

Över 20,000 nycklar kvar på den sidan dock så lär räcka ett tag till

Skrivet av Swedish Berserk:

Det funkade utmärkt för mig med Xbox One kontrollen!

Okey, perfekt!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Ska göra en uppdaterad version av denna, men har du en hyfsat snabb bil är det här ett enkelt sätt att dra ihop stålar lite snabbt

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Ska göra en uppdaterad version av denna, men har du en hyfsat snabb bil är det här ett enkelt sätt att dra ihop stålar lite snabbt

Trevligt!

Får ni samma just nu? Såg att man skulle starta om servrarna, men vet inte om detta beror på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Får ni samma just nu? Såg att man skulle starta om servrarna, men vet inte om detta beror på det.
https://dl.dropbox.com/s/q9gnfy4qg27dt85/thecrew1.PNG?dl=0

Samma för alla, vänta 15min eller så brukar lösa sig efter en stund. Tror hela syftet med denna betan verkar vara att stresstesta så mycket som möjligt så ganska vanligt att det blir fel. "Could not connect to proxy" innebär i regel att servrarna är nere eller tillfälligt otillgängliga.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Samma för alla, vänta 15min eller så brukar lösa sig efter en stund. Tror hela syftet med denna betan verkar vara att stresstesta så mycket som möjligt så ganska vanligt att det blir fel. "Could not connect to proxy" innebär i regel att servrarna är nere eller tillfälligt otillgängliga.

Gött, tack, avvaktar lite. Vill ju spela.

Permalänk
Medlem

Stresstest verkar vara ordet, nu verkar det funka men en login-kö på ett par minuter.

Permalänk
Medlem

Mitt The Crew fastnar i loading screen, klickar på Press any button eller vad det står, sen står det still och händer ingenting. Har testat att starta som administratör och försökt leta upp på internet men hittar inget.

Kan de ha att göra med att jag startar spelet när det är spelbart, men fortfarande har en jävla massa att ladda ner?

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMM386:

Mitt The Crew fastnar i loading screen, klickar på Press any button eller vad det står, sen står det still och händer ingenting. Har testat att starta som administratör och försökt leta upp på internet men hittar inget.

Kan de ha att göra med att jag startar spelet när det är spelbart, men fortfarande har en jävla massa att ladda ner?

Kan vara, låt det ladda klart och prova sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMM386:

Mitt The Crew fastnar i loading screen, klickar på Press any button eller vad det står, sen står det still och händer ingenting. Har testat att starta som administratör och försökt leta upp på internet men hittar inget.

Kan de ha att göra med att jag startar spelet när det är spelbart, men fortfarande har en jävla massa att ladda ner?

ibland tar det lååååång tid för mig att komma in...det var så första gången och en gång efter en server restart. så låt den stå ett tag och ladda och se vad som händer.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Omdömme baserat på kanske 30min spelande (senaste betan). Tycker grafiken är ok, cap på 30 fps och lite annat som att där inte finns någon Anti Aliasing att välja ännu suger, men rättas förmodligen till i den skarpa versionen. Spelet har lite stuttering också, ialllafall på mitt Nvidia kort. Sen tycker jag att när man kör i stan så känns allt bara så jävla livlöst. Typ 2 personer ute på gatorna som man kanske råkar se. Kanske låter något negativ men jag tyckte inte det var nån riktig känsla. Sen måste det naturligtvis komma stöd för vanlig handkontroll.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Omdömme baserat på kanske 30min spelande (senaste betan). Tycker grafiken är ok, cap på 30 fps och lite annat som att där inte finns någon Anti Aliasing att välja ännu suger, men rättas förmodligen till i den skarpa versionen. Spelet har lite stuttering också, ialllafall på mitt Nvidia kort. Sen tycker jag att när man kör i stan så känns allt bara så jävla livlöst. Typ 2 personer ute på gatorna som man kanske råkar se. Kanske låter något negativ men jag tyckte inte det var nån riktig känsla. Sen måste det naturligtvis komma stöd för vanlig handkontroll.

Vet inte om det gör så stor skillnad men man kan ju välja upp till 8xMSAA tror jag det är. Sänker då prestandan fruktansvärt med min lilla Pentium G3258 så jag kör bara FXAA.

Gillar en del kommentarer i dom här "informationsfilmerna" som t.ex. Kansas Sunflower Fields

Och ja det låter faktiskt när man kör ner dom

Ser lite udda ut när Raptorn lyfter ena hjulet

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Ser lite udda ut när Raptorn lyfter ena hjulet

Korta dämpare och styv kaross.

Permalänk
Medlem

Ifall någon är sugen på att testa hot roden

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

http://i.imgur.com/dALrkPs.jpg

Ifall någon är sugen på att testa hot roden

Tackar, ska sätta igång jakten efter resten.

Till alla som är nyfikna på spelet, en liten mini recension från min del om the Crew:

Testade först spela med tangentbord och måste säga att fysiken med piltangenterna är riktigt illa. Funkar och spela men inte ens i närheten lika kul som med ratt! Hardcore läget (d.v.s. utan några hjälpmedel) är omöjligt med tangentbordet, eller ja, det går men förvänta dig en Volvo 240 med dåliga vinterdäck när baken släpper. Däremot med ratt går det utmärkt och köra på hardcore. Kopplade själv in ratten efter ca en kvart och blev fast i fem timmar! Riktigt kul och bara kunna glida, nästan så att jag sträcker efter blinkers spaken när jag närmar mig en korsning.

Visst känns det som att det saknas en hel del än, t.ex. fler shoppar, definitivt fler bilar (alltid en brist i bilspel) och uppdragen känns lite krystat med en story hämtat från Fast and the furious 2 till 4 och Need for speed filmen med Gordon Freeman i huvudrollen.
Är riktigt spy less på den här Fast and the furious nivån så många bilspel ska ha idag, nitro, kjolpaket från rymden som verkligen måste sitta på bilen, annars är man inte "hipp" (urk...) och hoppande bilar...

Spelet är roligt, men inte perfekt, överväger om jag ska köpa eller inte. Det är riktigt kul och kunna köra var jag vill, men risken finns att det blir tröttsamt och story läget är inte övertygande alls. Dock har jag inte testat co-op än.

Detta är iaf i rätt riktning! Skulle detta kombineras med t.ex. Assetto Corsa/Project cars och något som får en att vilja fortsätta spela (story, uppdrag m.m.), då är det ett vinnande koncept.

Betan i sig har inte gett sig några större buggar för min del, någon ljudbugg, alt+tab problem (svårt att ta mig tillbaka in i spelet igen) samt någon grafikbugg, men flyter på annars bra.
Min setup:

i5 2500k 3.3GHz
8GB RAM
HD7850 2GB
Intel 530 och Crucial M500 SSD
Logitech Momo racing force

Får se, kanske blir ett köp men ska vänta lite och se hur slutresultatet blir, om det blir någon skillnad.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

Spelet crashar för tillfället varje gång som jag försöker öppna det.. Har hunnit spela någon timme och jag gillar verkligen spelet.

EDIT: Fungerar efter en uppdatering av grafikkort som jag hade missat.

Visa signatur

Mvh Emil Kihlström
|| Intel Core i5 750 @ 3,7 ghz || Corsair H50 || Asus P7P55D PRO || A-data 8GB || AMD 6970 || Corsair HX 750W || Lian Li K62 || Windows 8 || Samsung P2350 || Logitech MX518 || Razer Lycosa || Klipsch F3 5.1 || Infocus IN80 || Sherwood R972 || iPhone 5S 16GB ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elajt_1:

Omdömme baserat på kanske 30min spelande (senaste betan). Tycker grafiken är ok, cap på 30 fps och lite annat som att där inte finns någon Anti Aliasing att välja ännu suger, men rättas förmodligen till i den skarpa versionen. Spelet har lite stuttering också, ialllafall på mitt Nvidia kort. Sen tycker jag att när man kör i stan så känns allt bara så jävla livlöst. Typ 2 personer ute på gatorna som man kanske råkar se. Kanske låter något negativ men jag tyckte inte det var nån riktig känsla. Sen måste det naturligtvis komma stöd för vanlig handkontroll.

För mig fungera Xbox 360 trådlösa handkontroll fin till PC. Har ett 680 så fick ställa ner till High. Ska nu testa med den trådlösa ratten till Xbox 360... återkommer... nej det funkade inte med den ratten.

Permalänk
Medlem

Hej. Någon som vet hur länge den nuvarande betan håller på? Bara undrar, fick nämligen en nyckel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocke A:

Hej. Någon som vet hur länge den nuvarande betan håller på? Bara undrar, fick nämligen en nyckel.

Imorgon är sista dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Omdömme baserat på kanske 30min spelande (senaste betan). Tycker grafiken är ok, cap på 30 fps och lite annat som att där inte finns någon Anti Aliasing att välja ännu suger, men rättas förmodligen till i den skarpa versionen. Spelet har lite stuttering också, ialllafall på mitt Nvidia kort. Sen tycker jag att när man kör i stan så känns allt bara så jävla livlöst. Typ 2 personer ute på gatorna som man kanske råkar se. Kanske låter något negativ men jag tyckte inte det var nån riktig känsla. Sen måste det naturligtvis komma stöd för vanlig handkontroll.

Stutteringen beror inte nividia-kort, det har något med CPU att göra. Jag gissar på att det är något problem med flertrådning. Ge appen prioriteten high istället så försvinner stutter/frys/hack. Hmm, jag tycker det är fullt med människor överallt. Men kanske lite mindre ibland, å andra sidan är jag inte så sugen på att spelet ska bli typ 25% mer resurskrävande bara för att få lite folk lallandes runt på gatorna, men det är jag det

"Sen måste det naturligtvis komma stöd för vanlig handkontroll". Finns det ens några spel idag där man bygger in stöd för andra handkontroller än 360/XB1? Dessutom kan du ju busenkelt emulera din handkontroll som en 360-kontroll så är ju saken biff

Skrivet av Pnorberg:

Tackar, ska sätta igång jakten efter resten.

Till alla som är nyfikna på spelet, en liten mini recension från min del om the Crew:

Testade först spela med tangentbord och måste säga att fysiken med piltangenterna är riktigt illa. Funkar och spela men inte ens i närheten lika kul som med ratt! Hardcore läget (d.v.s. utan några hjälpmedel) är omöjligt med tangentbordet, eller ja, det går men förvänta dig en Volvo 240 med dåliga vinterdäck när baken släpper. Däremot med ratt går det utmärkt och köra på hardcore. Kopplade själv in ratten efter ca en kvart och blev fast i fem timmar! Riktigt kul och bara kunna glida, nästan så att jag sträcker efter blinkers spaken när jag närmar mig en korsning.

Visst känns det som att det saknas en hel del än, t.ex. fler shoppar, definitivt fler bilar (alltid en brist i bilspel) och uppdragen känns lite krystat med en story hämtat från Fast and the furious 2 till 4 och Need for speed filmen med Gordon Freeman i huvudrollen.
Är riktigt spy less på den här Fast and the furious nivån så många bilspel ska ha idag, nitro, kjolpaket från rymden som verkligen måste sitta på bilen, annars är man inte "hipp" (urk...) och hoppande bilar...

Spelet är roligt, men inte perfekt, överväger om jag ska köpa eller inte. Det är riktigt kul och kunna köra var jag vill, men risken finns att det blir tröttsamt och story läget är inte övertygande alls. Dock har jag inte testat co-op än.

Detta är iaf i rätt riktning! Skulle detta kombineras med t.ex. Assetto Corsa/Project cars och något som får en att vilja fortsätta spela (story, uppdrag m.m.), då är det ett vinnande koncept.

Betan i sig har inte gett sig några större buggar för min del, någon ljudbugg, alt+tab problem (svårt att ta mig tillbaka in i spelet igen) samt någon grafikbugg, men flyter på annars bra.
Min setup:

i5 2500k 3.3GHz
8GB RAM
HD7850 2GB
Intel 530 och Crucial M500 SSD
Logitech Momo racing force

Får se, kanske blir ett köp men ska vänta lite och se hur slutresultatet blir, om det blir någon skillnad.

Lite märkligt där angående stylingen... Jag menar, vem tvingar dig att köpa ett kjolpaket till bilen? Det är ett arkadspel så att lustgas finns tycker jag inte är speciellt märkligt även om jag förstår vad du menar, men då är det en simulator du är ute efter, inte ett arkadspel

Visst storyn är lite ostig, men den är faktiskt långt bättre än vad jag vågat hoppats på. Storyn är dessutom enbart tänkt som en guide där du lär dig spelet och de har helt enkelt skrivit den för att det ska kännas lite mer levande.

Utöver co-op där du kan spela story missions med vänner eller randoms så finns det PvP. Både "free-for-all" samt factions (rött lag mot blått lag, dock ej tillgängligt i betan). Det finns väldigt mycket att göra och framför allt att se

Skrivet av Agile:

Imorgon är sista dagen.

Fram tills imorgon midnatt ska den gälla. Hålla tummarna att de gör som förra gången, då förlängde dom betan med 12h åtminstone.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickysaer:

Fram tills imorgon midnatt ska den gälla. Hålla tummarna att de gör som förra gången, då förlängde dom betan med 12h åtminstone.

Synd då jag hade rätt kul med spelet bara med att köra runt och GTA-busa från New York till Malibo i Kalifornien. Men blir nog inte ett köp. Gillar inte en massa olika saker man ska hålla reda på med poäng och att få köpa delar till bilarna. Det blir rätt snurrigt. Gillar inte heller 30 FPS-spärren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Stutteringen beror inte nividia-kort, det har något med CPU att göra. Jag gissar på att det är något problem med flertrådning. Ge appen prioriteten high istället så försvinner stutter/frys/hack. Hmm, jag tycker det är fullt med människor överallt. Men kanske lite mindre ibland, å andra sidan är jag inte så sugen på att spelet ska bli typ 25% mer resurskrävande bara för att få lite folk lallandes runt på gatorna, men det är jag det

"Sen måste det naturligtvis komma stöd för vanlig handkontroll". Finns det ens några spel idag där man bygger in stöd för andra handkontroller än 360/XB1? Dessutom kan du ju busenkelt emulera din handkontroll som en 360-kontroll så är ju saken biff

Lite märkligt där angående stylingen... Jag menar, vem tvingar dig att köpa ett kjolpaket till bilen? Det är ett arkadspel så att lustgas finns tycker jag inte är speciellt märkligt även om jag förstår vad du menar, men då är det en simulator du är ute efter, inte ett arkadspel

Visst storyn är lite ostig, men den är faktiskt långt bättre än vad jag vågat hoppats på. Storyn är dessutom enbart tänkt som en guide där du lär dig spelet och de har helt enkelt skrivit den för att det ska kännas lite mer levande.

Utöver co-op där du kan spela story missions med vänner eller randoms så finns det PvP. Både "free-for-all" samt factions (rött lag mot blått lag, dock ej tillgängligt i betan). Det finns väldigt mycket att göra och framför allt att se

Fram tills imorgon midnatt ska den gälla. Hålla tummarna att de gör som förra gången, då förlängde dom betan med 12h åtminstone.

Får se hur väl det blir i detta spel, nu är jag bara på Street med min, men om måstet är att den ska se ut på något specifikt sätt för att kunna gå vidare så blir just den där styling biten väldigt störande. Avskydde det i ett av Need for Speed spelen jag spelade för x antal år sedan, stylades inte bilen så kunde jag inte avancera i spelet.

Men som sagt, en blandning mellan detta och Assetto Corsa / Project Cars (eller ja, Gran Turismo) så finns min "våta" bilspelsdröm.

Det ska bli intressant och se hur väl det ser ut när det släpps och jag håller verkligen tummarna att det blir hållbart i längden och kan spendera några hundra timmar åt innan jag tröttnar.

+ på buggsidan:
Idag ökade jag på FPSen till 60, men för mig blev det ospelbart. Spelet fryser sig titt som tätt och enda lösningen efter att ha försökt pilla med grafiken var att återställa det till 30 fps, tråkigt nog. Någon annan som stött på detta problem?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Får se hur väl det blir i detta spel, nu är jag bara på Street med min, men om måstet är att den ska se ut på något specifikt sätt för att kunna gå vidare så blir just den där styling biten väldigt störande. Avskydde det i ett av Need for Speed spelen jag spelade för x antal år sedan, stylades inte bilen så kunde jag inte avancera i spelet.

Men som sagt, en blandning mellan detta och Assetto Corsa / Project Cars (eller ja, Gran Turismo) så finns min "våta" bilspelsdröm.

Det ska bli intressant och se hur väl det ser ut när det släpps och jag håller verkligen tummarna att det blir hållbart i längden och kan spendera några hundra timmar åt innan jag tröttnar.

+ på buggsidan:
Idag ökade jag på FPSen till 60, men för mig blev det ospelbart. Spelet fryser sig titt som tätt och enda lösningen efter att ha försökt pilla med grafiken var att återställa det till 30 fps, tråkigt nog. Någon annan som stött på detta problem?

Nej, nej du behöver inte styla bilen för att komma vidare. Det enda du måste göra är att skaffa en dirt bil senare, men det är bar en modifierad version och du behåller din gamla samtidigt Inte som i NFSU-spelen.

Inte brytt mig om att spela på 60fps eftersom spelet inte är gjort för det och fysiken verkar bugga. Nä, när jag körde i 60fps flöt det på utan problem.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Några av mina underbara kärror

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Stark sol

Månen

Street speccad GT500 + stort träd

Street speccad Raptor + stort träd

EDIT: Ibland krashar man hårt!!!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av johnjensen:

Gillar inte heller 30 FPS-spärren.

Enkelt att fixa i en config-fil, men utvecklarna har själva sagt att det ska vara 60 fps som standard vid release.

Visa signatur

///M4