Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

The Crew - Släppdatum 2014-12-02

Permalänk
Medlem

Grymt kul är det iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spelade rätt många timmar igår och har inte haft några större problem, fick krasch till desktop 2 gånger när jag gjorde en fast move (till New York-området har jag för mig). Men fungerade senare.

Hur upplever ni den?

Mina specs;
i7-2600K @ 4.2GHz
16GB RAM
ASUS R9 280X TOP
Kör i 1440p (2560x1440)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maarlow:

Cappat på 30fps... Nejtack.

Går att skruva upp manuellt till 60 FPS i filen PCScalability.xml genom ändra värdet FPS.
Filen finns i din persoliga dokument mapp i The Crew.
60 FPS är max i betan och återställs till 60 om man sätter högre.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk

Jag är inget stort fan av bilspel men ändå; hur kan jag ha missat detta?? Har de medvetet eftersträvat att flyga under radar eller har de inte tilldelats någon större uppmärksamhet? Verkar helt klart som något man borde testa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sprawler:

Jag är inget stort fan av bilspel men ändå; hur kan jag ha missat detta?? Har de medvetet eftersträvat att flyga under radar eller har de inte tilldelats någon större uppmärksamhet? Verkar helt klart som något man borde testa!

Dom har haft småreklam för spelet lite här och var, men inget större publicitet har det fått. Vet inte ifall det är att dom inte tror på att spelet kommer vara en stor success. (jag menar ubisoft nu och inte studion) eller om media inte har haft något större intresse för det.

Men det är ett kul arkadracing spel. Finns ett par saker jag irriterar mig på än så länge, men själva bilarna och världen är riktigt nice. Så tycker det borde få lite mer publicitet.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Finns det folk som fortfarande är på jakt efter keys till betan?
Har en till PC, men dessa kanske är lätta att komma över nu för tiden

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Finns det folk som fortfarande är på jakt efter keys till betan?
Har en till PC, men dessa kanske är lätta att komma över nu för tiden

Jag tar gärna en nyckel om du har kvar den.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Fick just 3 st nycklar från UBI att dela med mig av.
Så de tre första som skickar ett PM till mig får en var.
Betan är endast öppen tom fredag 29.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk

Hur är körkänslan i spelet?

Vad jag läst lite är att det är arkadkänsla på spelet.
Jag hade hoppats på mer forza/gt känsla.

Ni som spelat spelet hur upplever ni spelet?

Någon här som torska på redline street legal racing?

Permalänk
Medlem

Nycklarna är nu utdelade till tre spelsugna
Ni har fått PM med nyckel.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Hur är körkänslan i spelet?

Vad jag läst lite är att det är arkadkänsla på spelet.
Jag hade hoppats på mer forza/gt känsla.

Ni som spelat spelet hur upplever ni spelet?

Någon här som torska på redline street legal racing?

Jag är inte någon bilspelsfantast men kan tycka det är kul att köra arkadspel som har en balans mellan realistisk fysik och spelglädje. Att det finns en tyngd och att man kan få kontroll över situationen utan att det blir frustrerande eller för komplicerat. Eller för enkelt. Jag tycker Burnout: Paradise City är ett sådant till exempel.
Det här spelet känns som en lätt kopia där tyngden i bilarna och allt runtomkring saknas, men istället har man slängt in en lökig story och en jäkla massa saker att göra. Antar att det som gör spelet kul är "crew"-grejen men det har jag inte provat något av.

Ser bra ut och flyter på utan bekymmer på ultra (tack vare 30fps).
Känns helt enkelt som ett vanligt AAA-spel. Strömlinjeformat, slipat och polerat tills det saknar personlighet.

Permalänk
Skrivet av Tjodd:

Jag är inte någon bilspelsfantast men kan tycka det är kul att köra arkadspel som har en balans mellan realistisk fysik och spelglädje. Att det finns en tyngd och att man kan få kontroll över situationen utan att bli frustrerande eller för komplicerat. Eller för enkelt. Jag tycker Burnout: Paradise City är ett sådant till exempel.
Det här spelet känns som en lätt kopia där tyngden i bilarna och allt runtomkring saknas, men istället har man slängt in en lökig story och en jäkla massa saker att göra. Antar att det som gör spelet kul är "crew"-grejen men det har jag inte provat något av.

Ser bra ut och flyter på utan bekymmer på ultra (tack vare 30fps).
Känns helt enkelt som ett vanligt AAA-spel. Strömlinjeformat, slipat och polerat tills det saknar personlighet.

Okej jag förstår presis vad du menar. Jag och min bror är ju uppväxta med Granturismo och spelat alla installationer även dom 2 första forza spelen.
Min bror eftersträvar extrem realism medans jag personligen hade en väldigt trevlig upplevelse när jag spelade PGR till xbox 360.
Need for speed underground 1-2 var också väldigt kul. Tyckte det gick utför senare för nfs spelen.
Jag tycker körkänsla borde komma först.

Permalänk
Medlem

Det ser ju helt magiskt ut! Om nån har en beta key får den gärna skicka över en!

Undrar med hur känslan är om de är mer åt Forza eller arkad?

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Spelade rätt många timmar igår och har inte haft några större problem, fick krasch till desktop 2 gånger när jag gjorde en fast move (till New York-området har jag för mig). Men fungerade senare.

Hur upplever ni den?

Mina specs;
i7-2600K @ 4.2GHz
16GB RAM
ASUS R9 280X TOP
Kör i 1440p (2560x1440)

Spelade från 22-tiden till 4-tiden igår och jag hade som med förra betan ganska mycket problem fortfarande. Spelet crashade säkert ett 10-tal gånger, lite oklart vad det beror på men förra betan vill jag minnas läckte en del minne men något sådant har jag inte sett till ännu. Däremot så käkar spelet massor med ram.

Skrivet av LazySoft:

Går att skruva upp manuellt till 60 FPS i filen PCScalability.xml genom ändra värdet FPS.
Filen finns i din persoliga dokument mapp i The Crew.
60 FPS är max i betan och återställs till 60 om man sätter högre.

Tyvärr fungerar inte spelet som det ska med 60fps men hoppas verkligen de hinner ordna det till retail. Nu var det ju bara en dryg månad mellan dessa två, men att de fortfarande inte fått klart 60fps oroar mig något.

Skrivet av Sprawler:

Jag är inget stort fan av bilspel men ändå; hur kan jag ha missat detta?? Har de medvetet eftersträvat att flyga under radar eller har de inte tilldelats någon större uppmärksamhet? Verkar helt klart som något man borde testa!

Vet inte hur man kunnat missa det om man är intresserad av spel och framför allt bilspel? Det har ju varit med på E3 i två år på Ubisofts presskonferens t ex och med på alla andra stora evenemang

Skrivet av Xyze:

Dom har haft småreklam för spelet lite här och var, men inget större publicitet har det fått. Vet inte ifall det är att dom inte tror på att spelet kommer vara en stor success. (jag menar ubisoft nu och inte studion) eller om media inte har haft något större intresse för det.

Men det är ett kul arkadracing spel. Finns ett par saker jag irriterar mig på än så länge, men själva bilarna och världen är riktigt nice. Så tycker det borde få lite mer publicitet.

Har fått ganska mycket publicitet tycker jag, men bilspel är inte CoD/BF4/Uncharted/FarCry. Tilltalar en mindre massa och får då också lägre marknadsföringsbudget givetvis

Skrivet av Sputte:

Finns det folk som fortfarande är på jakt efter keys till betan?
Har en till PC, men dessa kanske är lätta att komma över nu för tiden

Skrivet av kevve1:

Jag tar gärna en nyckel om du har kvar den.

Skrivet av LazySoft:

Fick just 3 st nycklar från UBI att dela med mig av.
Så de tre första som skickar ett PM till mig får en var.
Betan är endast öppen tom fredag 29.

Skrivet av TimMy2003:

Hur är körkänslan i spelet?

Vad jag läst lite är att det är arkadkänsla på spelet.
Jag hade hoppats på mer forza/gt känsla.

Ni som spelat spelet hur upplever ni spelet?

Någon här som torska på redline street legal racing?

Det är arkad med en touch av sim. Det finns tre lägen, full assist, sport och hardcore. Hardcore har fortfarande en bra bit innan det blir bra och sport är alldeles för mycket assists på. Tyvärr lider spelet av inputlag också vilket gör att man får småtweaka lite för att få det bättre. Men det är helt klart godkänt

Skrivet av LazySoft:

Nycklarna är nu utdelade till tre spelsugna
Ni har fått PM med nyckel.

Spanska Nvidia har fått påfyllnad av nycklar!

http://www.nvidia.es/object/the-crew-beta-key-give-away-es.ht...

Förnamn/Efternamn
Mail/repetera
Land

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Såg en snubbe streama detta igår verkade svin häftigt, Typ en blandning av mina favoriter LA Midnight Club och NFS-MW, Bästa racing spelet jag sett faktiskt, bara ett plus att det är Open-World MMO Multiplayer som gör det ännu mer unikt dessutom.
Tack för posten om alla bilar.
Hoppas dom tar med M5'an ;O

Visa signatur

ASUS Z97-A | Palit GeForce Jetstream GTX 770 4Gb | Intel Core i5 4690K | Corsair Vengeance CL9 16GB | EVGA Supernova G2 750W | SilverStone Argon AR03 | 500GB Toshiba | 1TB WD Blue | Kingston SSD 120GB | NZXT H440W | Windows 8.1 | 2st Samsung 23" | Ducky Mini | ( つ◕ل͜◕)つ ᕙ༼◕ل͜◕༽ᕗ (ง ͠° ͟ل͜ ͡°)ง

Permalänk
Medlem

När det kommer till platformstöd. PC menar dom bara Windows va?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Jag är inte någon bilspelsfantast men kan tycka det är kul att köra arkadspel som har en balans mellan realistisk fysik och spelglädje. Att det finns en tyngd och att man kan få kontroll över situationen utan att det blir frustrerande eller för komplicerat. Eller för enkelt. Jag tycker Burnout: Paradise City är ett sådant till exempel.
Det här spelet känns som en lätt kopia där tyngden i bilarna och allt runtomkring saknas, men istället har man slängt in en lökig story och en jäkla massa saker att göra. Antar att det som gör spelet kul är "crew"-grejen men det har jag inte provat något av.

Ser bra ut och flyter på utan bekymmer på ultra (tack vare 30fps).
Känns helt enkelt som ett vanligt AAA-spel. Strömlinjeformat, slipat och polerat tills det saknar personlighet.

Hardcore är då vad du söker, men just nu är det relativt trasigt. Det mesta av det man söker med simliknande kontroll är där... förutom att det är typ omöjligt att parerara svängar. Till skillnad från normalt sett när man kommer in på bredsladd/drift i en kurva och styr åt andra hållet samtidigt som du jobbar lite med gasen så är det enda som fungerar här i princip att sluta svänga helt för att få fäste.

Gasar man i hardcore nu så får den fäste, men snor sedan runt direkt ungefär som att du stämplade gasen i botten med slicks och då är du helt rökt. Det kändes rimligt när man förlorade kontrollen över sin McLaren MP14-12C GTR på en trackbana när du gav alldeles för mycket pulver i en kurva, men här blir det bara konstigt.

Skrivet av TimMy2003:

Okej jag förstår presis vad du menar. Jag och min bror är ju uppväxta med Granturismo och spelat alla installationer även dom 2 första forza spelen.
Min bror eftersträvar extrem realism medans jag personligen hade en väldigt trevlig upplevelse när jag spelade PGR till xbox 360.
Need for speed underground 1-2 var också väldigt kul. Tyckte det gick utför senare för nfs spelen.
Jag tycker körkänsla borde komma först.

Skrivet av Ac3R:

Det ser ju helt magiskt ut! Om nån har en beta key får den gärna skicka över en!

Undrar med hur känslan är om de är mer åt Forza eller arkad?

Det här är mer arkad och spelet har aldrig hymlat med det. Det blev en efterimplementering att försöka erbjuda "realism" till de som söker det. De har åtminstone cockpit mode för alla bilar som är långt mer detaljerad än vad jag hade väntat mig. The Crew kan ses som en blanding mellan Need for Speed World och någon annan arkadracer.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

När det kommer till platformstöd. PC menar dom bara Windows va?

Yes, spelet kommer till PC (Windows), XB1/PS4 och 360.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Ni som redan har nyckel, kolla er inbox. Fick tre nya idag. Verkar som om denna betan har fokus på stresstest med tanke på hur sjukt mycket nycklar som pumpas ut just nu. First come, first serve!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Hardcore är då vad du söker, men just nu är det relativt trasigt. Det mesta av det man söker med simliknande kontroll är där... förutom att det är typ omöjligt att parerara svängar. Till skillnad från normalt sett när man kommer in på bredsladd/drift i en kurva och styr åt andra hållet samtidigt som du jobbar lite med gasen så är det enda som fungerar här i princip att sluta svänga helt för att få fäste.

Gasar man i hardcore nu så får den fäste, men snor sedan runt direkt ungefär som att du stämplade gasen i botten med slicks och då är du helt rökt. Det kändes rimligt när man förlorade kontrollen över sin McLaren MP14-12C GTR på en trackbana när du gav alldeles för mycket pulver i en kurva, men här blir det bara konstigt.

Det här är mer arkad och spelet har aldrig hymlat med det. Det blev en efterimplementering att försöka erbjuda "realism" till de som söker det. De har åtminstone cockpit mode för alla bilar som är långt mer detaljerad än vad jag hade väntat mig. The Crew kan ses som en blanding mellan Need for Speed World och någon annan arkadracer.

Jag visste faktiskt inte att det fanns olika inställningar. Får väl kika på det men jag är inte speciellt intresserad av simulation, utan bara en skön och lagom enkel bilkörning.

Tyvärr sitter jag och förundras över det klassiskt stereotypiska och lökiga machotugget och känner hela tiden "har jag inte sett och hört det här sjuttioelva gånger tidigare?" Det drar ner på min upplevelse ganska mycket...

Permalänk
Medlem

Grindade upp alla cash jag behövde igår, tyvärr buggade det sig och spelet låste sig varje gång jag försökte gå ur garaget. Testade ett par gånger med att bara applicera vissa delar som bumpers osv och sedan gå ur men det ville sig inte. Hoppas att det fungerar bättre ikväll så man kan glida runt i sin maxade underbara Skyline R34

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Ni som redan har nyckel, kolla er inbox. Fick tre nya idag. Verkar som om denna betan har fokus på stresstest med tanke på hur sjukt mycket nycklar som pumpas ut just nu. First come, first serve!

http://i.imgur.com/Z0M0FFG.jpg

TACK! Tog nyckeln längst upp!

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Jag har två beta keys till spelet (PC) liggandes. PMa mig med motivation till varför just du ska bli vald. Två bästa får dem!

ALLA ÄR NU TAGNA

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Är det fler som upplevt att det inte går att byta knapp för att växla upp och ner när man använder en xbox360 kontroller?

Permalänk
Medlem

Tips för er som har problem med stutter/freeze (ljudet fastnar också). Sätt app prio till high eller real-time så försvinner det.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Finns det folk som fortfarande är på jakt efter keys till betan?
Har en till PC, men dessa kanske är lätta att komma över nu för tiden

Ja tack, tar gärna en!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Sjukt sugen på det här spelet, men kommer nog bli till ps4an istället.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Sjukt sugen på det här spelet, men kommer nog bli till ps4an istället.

Stängd beta i slutet av nästa månad, går att signa upp sig på hemsidan.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Stängd beta i slutet av nästa månad, går att signa upp sig på hemsidan.

Mjo gjorde det för någon dag sedan

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Här kommer tre nycklar (Uplay) till:

Skriv gärna vilken ni tagit för att underlätta för andra!