Permalänk

Nu har jag kollat upp kortet i en annan dator och inga problem i den! Då är det något annat som strular i min! Undrar vad det är!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define Nano S Processor: Intel Core i5 7600K 3.8 GHz 6MB Cpu-kylare: be quiet! Dark Rock 3 Grafikkort: EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 SC Moderkort:MSI Z270I GAMING PRO CARBON AC Internminnen: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance Nätaggregat: be quiet! Pure Power 10 600W SSD: Adata Premier Pro SP900 128GB HDD Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB

Permalänk
Medlem

Liten uppdatering lämnade in mitt kort igen för en andra felsökning och denna gång hittade dom felet.
Så fick ett nytt och än så länge har det funkat felfritt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Range:

Liten uppdatering lämnade in mitt kort igen för en andra felsökning och denna gång hittade dom felet.
Så fick ett nytt och än så länge har det funkat felfritt.

Grymmt!. Hoppas de finner fel på mina med så ja kan få dem utbytta!!

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frankoz:

Grymmt!. Hoppas de finner fel på mina med så ja kan få dem utbytta!!

Ja hoppas det löser sig med dina kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Range:

Ja hoppas det löser sig med dina kort.

Skickade in korten förra veckan på torsdagen. Hur länge testade dom dina kort?

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frankoz:

Skickade in korten förra veckan på torsdagen. Hur länge testade dom dina kort?

Efter dom tagit emot mitt kort tog det 2 dagar.
Första gången jag skickade in mitt kort så hade dom det 3 dagar.

Om du skickade det i torsdags så borde dom fått det idag.

Permalänk
Medlem

Hejsan wildhawk82,

Skrivet av wildhawk82:

Nu har jag kollat upp kortet i en annan dator och inga problem i den! Då är det något annat som strular i min! Undrar vad det är!

Spontant misstänker jag nätagget.
Är det möjligt för dig att stoppa tillbaka grafikkortet och testa det med det andra nätagget?

Permalänk
Medlem

Jag får flimmer på mitt MSI 280x Gaming. tredje kortet nu. Dom 2 första hittade Inet felen på. men nu det tredje med bara flimmer hittade dom inget fel på så det fick jag tillbaka och bara efter några timmar igång fick jag flimmer helt random

Jag vet ej hur jag ska få bort det. vet ej om det är några kompatibilitets problem med nån komponent i min dator som inte gillar MSI kortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frankoz:

Jag har nu skickat inn båda mina kort, hoppas dom finner felen. Kommer med en liten uppdatering hur det gått.. Nyfiken

Hur gick det med dina kort?
Hittade dom något fel?

Permalänk
Avstängd

Jag har skaffat mig ett sapphire 280x OC vapor X och jag får inte artefakter så länge jag inte klockar kortet för mycket tur att jag inte har era problem.

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Medlem
Skrivet av Range:

Hur gick det med dina kort?
Hittade dom något fel?

Hej. Ja de hördeav sej för 2 dagar sedan, båda defekta. Får bytaut till till annat kort eller pengar tillbaka..

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frankoz:

Hej. Ja de hördeav sej för 2 dagar sedan, båda defekta. Får bytaut till till annat kort eller pengar tillbaka..

Okej schysst!
Tänker du byta eller ta pengar?
Om jag varit du hade jag tagit pengar och köpt ett GTX 970/980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Range:

Okej schysst!
Tänker du byta eller ta pengar?
Om jag varit du hade jag tagit pengar och köpt ett GTX 970/980

De sa att jag fick ta ett 980 om jag ville men tog pengar istället

Visa signatur

ok