Sim City 4 [tips o tricks]

Permalänk
Medlem

Sim City 4 [tips o tricks]

Jag har blivit lite smått beroende av spelet, är ju så himla kul

Undrar om det finns några fler här som lirar då, så kan vi kanske utbyta lite tips, tricks och idéer om hur man får sin stad växa, sina sims nöjda och allt annat.

Några tips jag kommer på nu som funkar klockrent är:

Vill du få ner föroreningen i din stad:
1. Försök så tidigt som möjligt bygga Solkraftverk (du får det ett tag in i spelet).
2. Höj skatterna för $$ industrierna (smutsig industri) till över 12% medan du låter $$$ ligga kring 7%, då får du High Tech industri som ger mycket låg förorening, eller ingen alls. Detta förutsätter att dina sims är bra utbildade, att du har tillräckligt med skolor och ger dem tillräckligt med pengar.
3. Du kan göra samma sak med $ industrin (bondgårdarna) efter ett tag med, då de föroernar vattnet rejält.

Visa signatur

SD 3700+@2750MHz (250x11) KAB2E 0549BPMW | Abit KN8-Ultra | 2x512 Crucial Ballistix DDR500 1:1 2.5-4-4-10 1T | XFX 7800GT 256mb 450/1050MHz | 3DMark05: 7357p | SuperPi 1M: 31s

Permalänk
Medlem

Lirar lite då och då.. Gillar konceptet med att man kan bygga flera städer och trada mellan dessa..
Men jag tycker nog att det är klurigt att tjäna pengar på SimCity 4... Ligger jämt back..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paa
klurigt att tjäna pengar

Nej, för mig har det inte vart några problem, man får inte bygga för mycket skolor, polisstationer, brandkår eller sjukhus i början bara, för de slukar pengar och det fort.
Se också till att inte ge skolor, elkraftverk, vattenverk och liknande för mycket pengar utan bara så mycket som krävs (demand).

Jag skulle uppskatta mycket om någon hade nån URL där det finns tips och tricks till Sim City 4, om ni kunde posta adressen här tack!

Visa signatur

SD 3700+@2750MHz (250x11) KAB2E 0549BPMW | Abit KN8-Ultra | 2x512 Crucial Ballistix DDR500 1:1 2.5-4-4-10 1T | XFX 7800GT 256mb 450/1050MHz | 3DMark05: 7357p | SuperPi 1M: 31s

Permalänk
Medlem

Va? Finns det folk som bygger bondgårdar?

Finns en del trådar om spelet redan. Använd sök... Finns nog bra länkar i de trådarna.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=120907&p...

217 inlägg i den tråden. Finns säkert lite bra saker att läsa där.

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat på några veckor. Det är proppfullt med buggar, så jag väntar på patch 2 som kommer fixa de mest störande av dem.

SimCity Central, helst dess forum, är allt man behöver för SC4.

Permalänk
Medlem

Japp, central är bra.