Pingtider i spel Bahnhoff eller Bredband2?

Permalänk
Medlem

roligt då det inte verkar så många är på Bredbandsbolagets fiber?? verkar som Bahnhof är klar favorit här..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wasabi:

roligt då det inte verkar så många är på Bredbandsbolagets fiber?? verkar som Bahnhof är klar favorit här..

Hade BBB tills dom höjde priserna.

Permalänk
Medlem

UPPDATERING

Efter får jag 28 ms rakt igenom. Från tidigare 42. Lite overkill, men bättre priser och lägre ping än BBB iaf...

Altlså kör jag med Bredand2 nu istället och det verkar iaf. bättre med pingtider...

Nu varför endast 280 mbit i bredbandskollen med 1 giga... hmmm startar kanske en ny tråd

Tack igen för hjälpen alla som postat tider!

Permalänk
Medlem

Jag har underbart bra ping mot överallt i europa iallafall.

Bahnhof <3

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

jag har precis bytat från t3 då deras server ligger i sthlm och jag bor i skåne. min signal ska hela vägen till sthlm för att sen nå ut i världen. detta drabbade min svarstid enormt. låg på 60-70 ms till europa. men med min nya leverantör bredband 2 så har de server i malmö även så till europa kommer svarstiden bli ganska mycket bättre. tror det blir likvärdigt med min polare som har 30-35 ms. nu är mina ms till world of tanks servern. sen leverantören i sig kan inte ha bättre svarstid än någon annan om deras servrar är på samma ställe. då svarstiden helt beror på din sträcka till deras servrar.

låt oss säga att man bor i jönköping och banhoff och bredband 2 har servrar i gtb. då blir svarstiden ganska exakt samma.

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |