Z3 compact vs iPhone 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Kul att du är nöjd, det är ändå mkt viktigare än hur mkt RAM den har, vad det råkar stå för varumärke på den och om den kör iOS eller Android.

Ja det är klart men jag tvivlar på att du kan hitta en mycket bättre mobil i 4,3"-4,7" klassen i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fromis:

Ja det är klart men jag tvivlar på att du kan hitta en mycket bättre mobil i 4,3"-4,7" klassen i dagsläget.

Det gör inte jag, då vad som är "bättre" definieras av varje unik köpare prioriterar utifrån deras behov och önskemål.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zzcool:

jag är fortfarande nyfiken på var du menade med att z3 compact är skapad av svenska personer? trodde sony japan gjorde det

Permalänk
Medlem

det här ständiga tjaffset mellan apple/ android är urlöjligt. Folk som gillar apple, håll er till det. Samma med androidanvändare, att jämföra hit o dit ned t.ex "samsung har0.2gb ram mer blabla" vem fan bryr sig. Var nöjd med din telefon och håll flabben. Jag har själv en iphone 6 och är hur nöjd som helst. I slutändan handlar det om preferenser och det är på tiden folk fattar det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

det här ständiga tjaffset mellan apple/ android är urlöjligt. Folk som gillar apple, håll er till det. Samma med androidanvändare, att jämföra hit o dit ned t.ex "samsung har0.2gb ram mer blabla" vem fan bryr sig. Var nöjd med din telefon och håll flabben. Jag har själv en iphone 6 och är hur nöjd som helst. I slutändan handlar det om preferenser och det är på tiden folk fattar det

Jag håller med. En sån här tråd och det spårar ur totalt varenda gång!
Vissa gillar Iphone, vissa gillar lurar Android, jag gillar båda. Huvudsaken är att man själv nöjd.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 16" PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Skrivet av Timpppa:

Jag håller med. En sån här tråd och det spårar ur totalt varenda gång!
Vissa gillar Iphone, vissa gillar lurar Android, jag gillar båda. Huvudsaken är att man själv nöjd.

Ja, det blir värre än AMD vs. Nvidia

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

jag är fortfarande nyfiken på var du menade med att z3 compact är skapad av svenska personer? trodde sony japan gjorde det

Sony Mobile är egentligen ungefär samma företag som innan Ericsson försvann ur namnet. Fortfarande en stor del av företaget som finns i Lund, nästan all mjukvara görs t.ex. där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Jag har en iPad Air. Som konstant har app krashar och Safari klarar inte av speciellt många flikar.
Och nej, iPhones är verkligen inte mer framtidssäkra. Kolla vad som händer med en iPhone 4s när du uppdaterar till iOS 8.

http://static.feber.se/article_images/35/78/69/357869_1280.jp...

Vad händer? Jo den blir långsammare.
Jag uppdaterade morsans gamla Samsung S2 till 4.4, blev blixtsnabb. Den kommer duga i några år till tack vare Googles optimeringar.

Du har helt rätt, iPhone 4s hänger inte med längre med 512 mb ram och en slö dualcore på 800mhz, men med jailbreak kan du klocka den till 1ghz, vilket jag gjort, men den presterar inte mycket bättre men lite extra krut är väl aldrig fel! visst, den var snabb för 3 år sedan, men inte nu längre

iPhone 6 kommer vara duglig fram tills ios 10, om 1 gb ram räcker!

jag är glad för apples telefoner, men jag har börjat ändra mig lite nu när man ser att z3 har 3gb ram och quadcore prolle på 2,5ghz!

om jag skulle välja i detta läget, skulle jag välja Z3 garanterat, men en sak jag kommer sakna är jailbreaket hos iOS, enligt mig är en iphone utan jailbreak ingen iphone! då är den endast en begränsad skitmobil som ligger flera år bakåt i tiden mot sina konkurrenter och att apple inte har någon pålitighet till sina kunder! vad skulle kunna hända om man öppnar upp relefonens mjukvara, jo t.ex. andra utvecklar telefonen så den blir snabbare, typ som android, och visseligen kan den hackas lättare och säkerhetsvis kan de väl fixa det på något annat sätt!

Apple, det är dags att släppa lite på handfängseln på kunderna!

Visa signatur

Stationär: | NZXT H440W | ASUS P8Z77-DELUXE | Core i7 3770k DELIDD @ 4,8 Ghz | 2X MSI GTX 980 SLI | Corsair Vengeance 32GB 1866MHz | EVGA Supernova G2 850W | Corsair H110i GTX 280mm |
Bärbar:| MacBook Pro 13" 2015 | Intel Core i7 5557U 3.1GHz | Intel HD Graphics 6100 | 16 GB RAM | 512GB PCI-SSD |