Oneplus One för förhandsbokning i en timme

Permalänk
Melding Plague

Oneplus One för förhandsbokning i en timme

Telefonmakaren Oneplus har inga planer på att skrota det omdiskuterade inbjudningssystemet, men under en timme blir det möjligt att förhandsboka One.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fan, vilka möjligheter!... måste man ta en selfie?

Visa signatur

En dator

Permalänk
Hedersmedlem

Man får väl ge dem cred för en lyckad försäljningsmodell.
När andra butiker knappt väcker intresse ens när de rear ut produkter så kan Oneplus få folk att gå upp i brygga bara genom att öppna för vanlig försäljning en timma ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Entusiast
Citat:

Telefonmakaren Oneplus har inga planer på att skrota det omdiskuterade inbjudningssystemet, men under en timme kommer det blir möjligt att förhandsboka One.

Tänk om man vill ha två då?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Tänk om man vill ha två då?

Det går inte, one plus two blir ju tre. o va ska du med tre till?

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

Det går inte, one plus two blir ju tre. o va ska du med tre till?

Göra Gaben avundsjuk?

Visa signatur

En dator

Permalänk
Keeper of Traditions

Nej, den hemsidan kommer ju inte alls krascha.... Inte alls.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

I Kina har man alltid kunna köpa den utan invite, det är bara utlänningar som måste förnedra sig på löjliga jippon.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Tänk om man vill ha två då?

Du kan lägga 2 i varukorgen men inte flera.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av mfm:

I Kina har man alltid kunna köpa den utan invite, det är bara utlänningar som måste förnedra sig på löjliga jippon.

Kina modellen är en kopia med ColorOS om den inte är omflashade till CM! Har man inte CYANOGEN loggan på baksidan så är telefonen fake!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jesper1230:

Kina modellen är en kopia med ColorOS om den inte är omflashade till CM! Har man inte CYANOGEN på baksidan så är telefonen fake!

"Fake", fortfarande precis samma telefon, bara att det saknas en logga på baksidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper1230:

Kina modellen är en kopia med ColorOS om den inte är omflashade till CM! Har man inte CYANOGEN på baksidan så är telefonen fake!

Du har helt fel, det är ingen kopia eller fake. Det är bara den kinesiska modellen av OnePlus One.

Den kommer med ColorOS för att ingen tillverkare med självrespekt vill använda rent Android (eller Cyanogenmod som är väldigt lika) i Kina.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Skrivet av bakemonster:

"Fake", fortfarande precis samma telefon, bara att det saknas en logga på baksidan.

Fortfarande ingen garanti eller säkerhet och alla kina modeller har haft ColorOS i början!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bakemonster:

"Fake", fortfarande precis samma telefon, bara att det saknas en logga på baksidan.

Men med det argumentet kan man köpa en Gucci väska i vilken affär som helst i Kina. Samma väska men saknar rätt logga.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Skrivet av CynXen:

Men med det argumentet kan man köpa en Gucci väska i vilken affär som helst i Kina. Samma väska men saknar rätt logga.

Som att köpa en gucciväska i Kina som kostar lika mycket, är tillverkad i samma material och som dessutom är tillverkad av Gucci. Telefonen har fortfarande samma oneplus logga på sig, det är bara cyanogenmodloggan som saknas.

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Men med det argumentet kan man köpa en Gucci väska i vilken affär som helst i Kina. Samma väska men saknar rätt logga.

Men hur svårt är det att förstå att det kinesiska företaget OnePlus säljer en särskilt kinesisk modell i Kina och att deras kinesiska kunder inte kunde bry sig mindre om och inte vill ha Cyanogenmod och att den därför varken har Cyanogenmod i telefonen eller den loggan på baksidan?

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk

Tittat lite på hemsidan och enligt den kostar 16gb versionen 299 usd. Är det det priset som gäller (omräknat i dagens valutakurs) eller ska man lägga på andra kostnader? moms, tull m.m

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Skrivet av SupakmeGusta:

Tittat lite på hemsidan och enligt den kostar 16gb versionen 299 usd. Är det det priset som gäller (omräknat i dagens valutakurs) eller ska man lägga på andra kostnader? moms, tull m.m

Du kan ändra till Sverige så får du svenska priset! Och man kan bara köpa 64GB versionen i EU! Ingen moms eller tull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

I Kina har man alltid kunna köpa den utan invite, det är bara utlänningar som måste förnedra sig på löjliga jippon.

Det är ett sätt för de att hinna med tillverkning. Löjligt litet företag.
Förnedra sig? Gå å trolla på annat forum.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Skrivet av Jesper1230:

Du kan ändra till Sverige så får du svenska priset! Och man kan bara köpa 64GB versionen i EU! Ingen moms eller tull!

Typiskt. 400kr dyrare direkt.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Skrivet av SupakmeGusta:

Typiskt. 400kr dyrare direkt.

Fortfarande under 3k

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreX:

Det är ett sätt för de att hinna med tillverkning. Löjligt litet företag.
Förnedra sig? Gå å trolla på annat forum.

Konstigt att de hinner med att tillverka för den gigantiska kinesiska marknaden då? Hade jag varit i Peking nu hade jag kunna beställa en och få hämta den senare idag, betala kontant, mot postförskott eller med kort, helt utan köer. Jag kan dessutom välja på 16GB vit, 16GB svart, 64GB vit, 64GB svart, alla finns i lager och det är bara att köpa.

Tidigare har man behövt spamma på sociala medier för att få invites eller lägga upp videos där man slår sönder sin dyra existerande telefon osv, är inte det förnedrande?

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Inaktiv

Personligen begriper jag inte intresset för dessa. Kinesiska mobiler med tveksam marknadsföring och köpsätt. Verkar även ägas av Oppo vilket gör upplägget ännu underligare.

Nej, jag håller mig nog till etablerade märken istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Konstigt att de hinner med att tillverka för den gigantiska kinesiska marknaden då? Hade jag varit i Peking nu hade jag kunna beställa en och få hämta den senare idag, betala kontant, mot postförskott eller med kort, helt utan köer. Jag kan dessutom välja på 16GB vit, 16GB svart, 64GB vit, 64GB svart, alla finns i lager och det är bara att köpa.

Tidigare har man behövt spamma på sociala medier för att få invites eller lägga upp videos där man slår sönder sin dyra existerande telefon osv, är inte det förnedrande?

Hurvida folk väljer att förnedra sig eller ej har väl inte så mycket med dom att göra? Eller blir dom direkt uppmuntrade av One plus one att göra dessa saker?

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Konstigt att de hinner med att tillverka för den gigantiska kinesiska marknaden då? Hade jag varit i Peking nu hade jag kunna beställa en och få hämta den senare idag, betala kontant, mot postförskott eller med kort, helt utan köer. Jag kan dessutom välja på 16GB vit, 16GB svart, 64GB vit, 64GB svart, alla finns i lager och det är bara att köpa.

Tidigare har man behövt spamma på sociala medier för att få invites eller lägga upp videos där man slår sönder sin dyra existerande telefon osv, är inte det förnedrande?

Tog min en vecka att få tag på en invite. Bara höra runt lite. Om folk for real varit så desperata som du beskriver, då är det dem det är fel på.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Avstängd

Hur länge är kötiden då?
Tekniken går framåt snabbt, man kan inte vänta i flera veckor eller månader.
OnePlus One var intressant och prisvärd för sex månader sen, nu är den ointressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Personligen begriper jag inte intresset för dessa. Kinesiska mobiler med tveksam marknadsföring och köpsätt. Verkar även ägas av Oppo vilket gör upplägget ännu underligare.

Nej, jag håller mig nog till etablerade märken istället.

Största anledningen till att folk är intresserade är väl för att den kostar ungefär hälften så mycket som telefoner med lika bra specs.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av bakemonster:

"Fake", fortfarande precis samma telefon, bara att det saknas en logga på baksidan.

Here, take my Fellali 458 Italia

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av mfm:

Konstigt att de hinner med att tillverka för den gigantiska kinesiska marknaden då? Hade jag varit i Peking nu hade jag kunna beställa en och få hämta den senare idag, betala kontant, mot postförskott eller med kort, helt utan köer. Jag kan dessutom välja på 16GB vit, 16GB svart, 64GB vit, 64GB svart, alla finns i lager och det är bara att köpa.

Tidigare har man behövt spamma på sociala medier för att få invites eller lägga upp videos där man slår sönder sin dyra existerande telefon osv, är inte det förnedrande?

Konstigt att de hinner producera för hemmaplan? Varför då?

Och hur är det förnedrande?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av mfm:

I Kina har man alltid kunna köpa den utan invite, det är bara utlänningar som måste förnedra sig på löjliga jippon.

Kina Modellen har ju dock inte stöd för 4G/LTE heller (Rätt säker på detta, men någon prove me wrong.), utöver att den inte har Google Play med sitt ColorOS heller.