iPhone 5 går inte att få liv i den

Permalänk
Medlem

iPhone 5 går inte att få liv i den

Tjena sweclockers,
Har vart ägare av en iPhone 5 enda sen den släpptes i Sverige och har aldrig haft problem med den förrns cirka en månad sen då "lock/off-on knappen" började strula och den reagerade knappt när man tryckte in den, men det åtgärdade man med Assitive Touch.

Nu till problemet, la mobilen på laddning som vanligt när jag skulle sova, inget strul eller problem utan började ladda direkt. Men när jag vaknar på morgonen så är mobilen helt stendöd, det går inte att sätta på den alls eller att resetta genom att hålla in home och lock knappen tillsammans både med ström och utan. Man kan höra på baksidan om man sätter örat vid iPhonen att den laddar som ett slags pip men går ändå inte att sätta på den oavsett vad.

Vad är det som har hänt med mobilen? Vad ska jag göra?

Visa signatur

Asus STRIX Z370-F - 8700k@5.0GHz - H100iv2 - 32GB LPX@3200MHz -GTX 1080Ti - EVGA Supernova 750 G3 - FD Meshify C

Permalänk
Medlem

https://www.apple.com/se/support/iphone5-sleepwakebutton/

Testa detta! Har du tur så täcks du och du får en ny telefon i utbyte

Skriv gärna om det täcks

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Du sa att låsknappen är paj, men att du sedan försöker resetta telefonen genom att hålla in home och låsknappen? Just den grejen kan mycket väl fixa ditt problem, men då behöver ju låsknappen faktiskt fungera.

Permalänk
Medlem

Hej igen! Det löste sig, jag väntade i flera timmar med mobilen på laddning och helt plötsligt så startade mobilen igen och den fungerade som vanligt, dock är ju låsknappen fortfarande sönder men nu fungerar den iaf! Tack för hjälpen ändå!

Visa signatur

Asus STRIX Z370-F - 8700k@5.0GHz - H100iv2 - 32GB LPX@3200MHz -GTX 1080Ti - EVGA Supernova 750 G3 - FD Meshify C