Bättre ljud framför datorn med Bose nya lurar

Permalänk
Melding Plague

Bättre ljud framför datorn med Bose nya lurar

Andra generationen av Quietcomfort Ultra har stöd för lossless-ljud via USB-kabel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vore trevligt ifall mikrofonen även skulle fungera över USB i Windows

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag föredrar att spela med mitt gamla Bose QC35, för dom stänger ute mycket av ljudet från grafikkortsfläktarna. Tyvärr tycker vänner att mickofonen är alldeles för dålig. Försöker hitta en bra kompromiss, funderar på att ha en bordsmic.

Permalänk
Skrivet av ws0d:

Jag föredrar att spela med mitt gamla Bose QC35, för dom stänger ute mycket av ljudet från grafikkortsfläktarna. Tyvärr tycker vänner att mickofonen är alldeles för dålig. Försöker hitta en bra kompromiss, funderar på att ha en bordsmic.

Fattar inte varför deras mick är så kass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ws0d:

Har du kollat på Antlion Modmic?
Finns både med sladd och trådlös. Har en med sladd och tycker den funkar bra, mycket smidigare än en bordsmic enligt mig.

Permalänk
Medlem

En hörlur som har "lossless" när den inkopplad? Revolutionerande tänk!

Visa signatur

MLG Lurker

Permalänk
Medlem
Skrivet av ws0d:

Med såna här hörlurar ska du ha en bordsmikrofon.

Du borde inte kunna använda mikrofonen i hörlurarna på datorn så som det är tänkt med en telefon. Det borde låta som ljudkvalitén är som en radio från tidigt 1900-tal, likt som det gör med mina Sennheiser Momentum 4 till datorn. Eller om du kopplar lurarna till Telefonen & hoppar in i ett Discord samtal samtidigt som du har musik igång i lurarna.

Har en äldre version av denna & deras mikrofoner är tipptopp: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=11148735

Denna har jag själv:
https://www.amazon.se/-/en/AT2020USB-Audio-Technica-Microphon...

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ws0d:

Jag kör med Antlion modmic på mina QC45, fungerar suveränt. Testade den trådlösa varianten men signalen störde ut något i hörlurarna så det blev ett surrande ljud så fick bli kabel ändå.

Permalänk
Medlem

hatar quick comfort serien dom är skit jämförelse med mina nc700 är inne på mitt andra par so far. och dom andra är skit verkligen deras noise canceling är inte ens i närheten.

Permalänk
Medlem

Kör redan detta fast med Jbl tour one m3.
Har bättre ljud idag, enligt mig, än när jag körde en schiit hel dac/amp och studiolurar.
Det bästa är att man kan köra eq genom appen på telefonen, ställa in nivå av noise canceling, ambiant aware, talk through osv.
Mikrofonen är också helt ok, med brusreducering osv.
Sedan är det väldigt trevligt att bara dra ur usb-sladden och hänga dem runt halsen när man ska till jobbet, man behöver bara ett par lurar. 👍

Permalänk
Medlem

Rubriken ser ut som reklam men jag ser inget om att artikeln är sponsrad. Bättre ljud än vad?

Visa signatur

Gigabyte FO32U2P | RX 9070 XT | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | 5TB NVMe | 80TB NAS | Seasonic Focus GX 1000 3.1 | Audeze LCD2 Classic | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizbro:

Rubriken ser ut som reklam men jag ser inget om att artikeln är sponsrad. Bättre ljud än vad?

Än innan ändringen, rimligtvis?

Visa signatur

Jag har en tigerrandig vakthund... akta er

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tossefar:

Än innan ändringen, rimligtvis?

Det är en väldigt generös tolkning av rubriken

Visa signatur

Gigabyte FO32U2P | RX 9070 XT | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | 5TB NVMe | 80TB NAS | Seasonic Focus GX 1000 3.1 | Audeze LCD2 Classic | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Tralle:

hatar quick comfort serien dom är skit jämförelse med mina nc700 är inne på mitt andra par so far. och dom andra är skit verkligen deras noise canceling är inte ens i närheten.

Håller med till 100% men för min del är det mycket pga att bågen är i metall på NC700. Jag har pajat så många lurar med plast bågar, som jag använder headsets så håller plast kanske 1-1½ år. Mina Nc700 har jag haft sedan 2018, batteriet börjar väl ta stryk men fungerar fortfarande perfekt. Verkar dock som att Bose inte längre tillverkar dem.

Visa signatur

🎮 → AMD 3700X • MSI Gaming Z Trio 3080 12 GB• 32GB DDR4 • ASUS ROG Swift PG279Q
🖱 → Logitech g703 / ⌨ → Corsair Strafe Silent RGB
💻 → Macbook Pro 15" M4 • 16GB • 512GB
📱 → iPhone 16 • 128GB
🎧 → BOSE NC700 & SteelSeries Arctis Nova 7

Permalänk
Medlem

Försöker utröna vad som egentligen menas i artikeln, är det alltså något ekvivalent till S/PDIF Passthrough över USB som är "lossless"?

Edit: Med andra ord Dolby- eller DTS-bitstream direkt istället för ren PCM som nästan alla andra USB-lurar?

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djhg2000:

Försöker utröna vad som egentligen menas i artikeln, är det alltså något ekvivalent till S/PDIF Passthrough över USB som är "lossless"?

Jag förmodar att de inte har kunnat ta in ljud via USB tidigare, dvs i princip inte kunnat agera USB-DAC, vilket innebär att man antingen haft BT (som normalt sett inte är förlustfritt) eller analogt in att välja på. Och de är säkert som mina Momentum 4 att de helt uppenbart processar ljudet från den analoga ingången när de är påslagna, om de nu alls låter avslagna. Momentum 4 låter helt annorlunda via den analoga ingången när de är avslagna, även om det går att få dem att låta. Sannolikt kör de ADC, processar signalen digitalt och kör den sedan igenom en DAC, även om det är en gissning från min sida. Något annat framstår dock som rätt osannolikt, i mitt tycke.