Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Jag bytte kylare! Kolla på inlägget ovanför ditt.

Förlåt, men alla dessa termer du använder säger mig absolut ingenting haha! Jag kan bara väldigt grundläggande saker kring datorbygge. Annars så känns det som att datorn är "klar" eller hur man ska säga. Tänkte bara på wifi och bluetooth så att jag kan använda apple keyboard och trackpad för windowsdatorn också. Även wifi för att det är det enda jag kan köra på just nu och för att slippa kablar

Den har fortfarande bara singel radiator vilket gör att jag hellre skulle ta en med 240 radiator eller köra på luftkylning. Det han menade på var tekninken bakom ssd vilken samsungs kanske inte är den bästa... Dock så har dom släppt en uppdatering som ska rätta till problemen. Men tekninken är fortfarande inte den bäst.

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntiChrist:

500 kronor mer än senaste paketet?

Förlåt min pris uppskatning var visst helt åt skogen... Då gillar jag ditt paket skulle ta den alternativa kylaren annars inget att inmärka på!

Visa signatur

Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacobtr:

Den har fortfarande bara singel radiator vilket gör att jag hellre skulle ta en med 240 radiator eller köra på luftkylning. Det han menade på var tekninken bakom ssd vilken samsungs kanske inte är den bästa... Dock så har dom släppt en uppdatering som ska rätta till problemen. Men tekninken är fortfarande inte den bäst.

Jaha. Då förstår jag. Så kommer den jag valt inte kunna kyla min CPU nåt bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Jaha. Då förstår jag. Så kommer den jag valt inte kunna kyla min CPU nåt bra?

Den duger men du borde ta en med en 240mm radiator så kan du överklocka och/eller få det tystare! Vilket inte skulle vara en allt för dyr uppgradering.

Visa signatur

Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacobtr:

Den duger men du borde ta en med en 240mm radiator så kan du överklocka och/eller få det tystare! Vilket inte skulle vara en allt för dyr uppgradering.

Kör på denna då https://www.komplett.se/nzxt-kraken-x61-cpu-kylare/822064

Märker att en del saker jag lagt i kundvagnen inte finns i lager. Hoppas jag inte behöver vänta månader på skiten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Kör på denna då https://www.komplett.se/nzxt-kraken-x61-cpu-kylare/822064

Märker att en del saker jag lagt i kundvagnen inte finns i lager. Hoppas jag inte behöver vänta månader på skiten

Ser bra ut kan dock inte riktigt den kylaren men finns nog någon annan som har erfarenhet! Angående lager så kanske det bästa altinativet är att köpa i olika butiker, vilket kan få ner priset också

Visa signatur

Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacobtr:

Ser bra ut kan dock inte riktigt den kylaren men finns nog någon annan som har erfarenhet! Angående lager så kanske det bästa altinativet är att köpa i olika butiker, vilket kan få ner priset också

Känns tryggast att köpa allt från samma butik tycker jag. Sedan har jag 10% på komplett (studenrabatt) och jag behöver inte betala förens om 3 månader vilket betyder att jag kan ha en lite större budget än vad jag egentligen har

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Känns tryggast att köpa allt från samma butik tycker jag. Sedan har jag 10% på komplett (studenrabatt) och jag behöver inte betala förens om 3 månader vilket betyder att jag kan ha en lite större budget än vad jag egentligen har

Ok låter ju riktigt bra! Vilka delar finns inte i lager vi kan nog hitta delar som kan ersätta dom som inte finns i lager!

Visa signatur

Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacobtr:

Ok låter ju riktigt bra! Vilka delar finns inte i lager vi kan nog hitta delar som kan ersätta dom som inte finns i lager!

Halva kundkorgen är inte i lager hehe. Men jag vill ha de delarna som jag har valt. Estetik är viktigt för mig och jag tycker att de ser jävligt bra ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Halva kundkorgen är inte i lager hehe. Men jag vill ha de delarna som jag har valt. Estetik är viktigt för mig och jag tycker att de ser jävligt bra ut!

Andra december ser ju allt ut att vara ine om inget mer tar slut...

Visa signatur

Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacobtr:

Andra december ser ju allt ut att vara ine om inget mer tar slut...

preliminärt Står det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Gjorde en del ändringar och nu ser det ut såhär. Det jag undrar lite över nu är om jag måste köpa något wifikort? Antar att det inte är standard att moderkort har wifi inbyggt. Sedan så undrar jag även om det går att lira med handkontroll i alla spel eftersom att jag inte gillar mus och tangentbord!

Edit: la till en sån xbox 360 kontroll för windows!

http://i.imgur.com/7ErJ0RH.png

Evga G2 är bättre pris på än AX. Men ta inte CX eller GS riktigt skräp.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

preliminärt Står det

Japp det så klart men då kan vi se vad det kostar och om det är något som dom höjt priset på annars kan du ju köpa nu och köpa resten sen...

Visa signatur

Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Evga G2 är bättre pris på än AX. Men ta inte CX eller GS riktigt skräp.

kör på ax!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacobtr:

Japp det så klart men då kan vi se vad det kostar och om det är något som dom höjt priset på annars kan du ju köpa nu och köpa resten sen...

Yep! Beställer så snabbt de fixat studentrabatten till mitt konto!