Ingen kan joina min Teamspeak server!

Permalänk
Avstängd

Ingen kan joina min Teamspeak server!

När någon försöker joina min Teamspeak server så står det bara: Failed to connect to server.
Vad ska jag göra?

Trådstart återställt /mod
Visa signatur

Yoo, Friendly!

Permalänk
Medlem

Felsöka

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk

Öppna portarna i routern och rikta portarna mot din server

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Livsnjutare 😎

@ jerkaaa; haha

@TS: Kolla så att du har öppnat porten för TS-servern i din router/brandvägg, samt att den lokala brandväggen i din dator tillåter inkommande trafik till TS. alt. stäng av den lokala mjukvarubrandväggen helt och hållet.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrSebbish:

Öppna portarna i routern och rikta portarna mot din server

Portarna är öppna

Visa signatur

Yoo, Friendly!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johannes_N:

Portarna är öppna

Har du felsökt?

Nee men skämt och sido, du får nog komma med lite mer information, t.ex vilka portar som är öppna, inställningar på servern osv.

Nu vet jag inte själv hur man hostar TS3 server men det jag vet är att ingen kan hjälpa dig om du inte ger dom nog information.

Jerka

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Avstängd

Portarna 9987, 10011 och 30033 är öppna

Visa signatur

Yoo, Friendly!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jerkaaaa:

Har du felsökt?

Nee men skämt och sido, du får nog komma med lite mer information, t.ex vilka portar som är öppna, inställningar på servern osv.

Nu vet jag inte själv hur man hostar TS3 server men det jag vet är att ingen kan hjälpa dig om du inte ger dom nog information.

Jerka

Portarna 9987, 10011 och 30033 är öppna

Visa signatur

Yoo, Friendly!

Permalänk
Medlem

Tips till TS och alla andra nytillkomna från den yngre generationen som är så sjukt lata så det finns inte. Google har aldrig varit bättre, ändå verkar man vara allergisk till att ens FÖRSÖKA ta reda på information själv utan vill bara ha allt serverat (jobbar med ungdomar själv, handlar inte om dator och teknik utan i princip allt).

1. Om du har ett problem och lägger två sekunder på att beskriva ditt problem, förvänta dig inte att andra lägger mer än två sekunder på ett svar.
2. För bästa sätt att snabbare hitta en lösning, beskriv så detaljerat du kan vad problemet är och vad du själv gjort hitintills för att felsöka problemet.
3. Lista vad du har för (i det här fallet), ISP, modem/router och mjukvarubrandväggar/antivirusprogram

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Kan de pinga serverns IP?
Vad sitter servern på för ISP?
Säger loggarna i servern något?
Rör loggarna ens sig en milimeter, trafiken kanske inte ens når servern?

Permalänk
Medlem

TS: Finns undantag för TS3 i brandväggen, har du gett dina kompisar rätt IP?

Skrivet av jocke92:

Vad sitter servern på för ISP?

Vadå, har det någon betydelse om han/hon har ex Bahnhof eller Bredband2?

Permalänk
Medlem

Du ska ge dom serverns externa ip, inte interna.
Inte 192.168 bla bla

Permalänk
Medlem

Framförallt, har du get dom det externa ip:t och inte det interna du har bakom routern?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hezt:

TS: Finns undantag för TS3 i brandväggen, har du gett dina kompisar rätt IP?

Vadå, har det någon betydelse om han/hon har ex Bahnhof eller Bredband2?

Bahnhof kör väl vissa på privata nät ? Så det är väl helt klart relevant

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

För det första så måste du sätta en statisk IP på den datorn som du kör servern på. Har du inte gjort det så kan du göra det här. När du sedan öppnar portarna så öppnar du dem mot den adressen du satt som statisk IP.

Ge dina polare din externa ip också. Ett snabbt sätt att se den är att gå in här. Se till att du inte blockar teamspeak i din brandvägg heller.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av hezt:

Vadå, har det någon betydelse om han/hon har ex Bahnhof eller Bredband2?

Ja exempelvis bahnhof delar ut svarta adresser i vissa nät, sk. CGN. Då får man specifikt be om publik IP av supporten

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Bahnhof kör väl vissa på privata nät ? Så det är väl helt klart relevant

Skrivet av jocke92:

Ja exempelvis bahnhof delar ut svarta adresser i vissa nät, sk. CGN. Då får man specifikt be om publik IP av supporten

Läste det precis så tänkte komma hit och rätta mig själv.