Vilket program är bäst på söka nya drivrutiner/uppdateringar till allt i datorn?

Permalänk

Vilket program är bäst på söka nya drivrutiner/uppdateringar till allt i datorn?

Upptäckte nyss "drive booster 2" hur den så käckt upptäckte att jag hade gamla versioner av program och drivrutiner.
Anar att det numera är vanligt hos användare att inte på egen hand ha koll på allt.
Så, vilket program är det bästa på leta uppdateringar?

(win7)

Permalänk

har det inbyggt i mitt avast antivirus men de va de första ja slog av ingen mening med att uppdatera om du inte har problem med nått.

laga inte saker som inte är trasiga så att säga.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

har det inbyggt i mitt avast antivirus men de va de första ja slog av ingen mening med att uppdatera om du inte har problem med nått.

laga inte saker som inte är trasiga så att säga.

Fast det gäller ju inte alltid. Ofta tillkommer det ju nya funktioner man kan ha nytta av. Man kan alltså förbättra det som redan fungerar.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Skrivet av Zache_:

Fast det gäller ju inte alltid. Ofta tillkommer det ju nya funktioner man kan ha nytta av. Man kan alltså förbättra det som redan fungerar.

well...

det enda jag brukar uppdatera är drivrutinen till grafik om jag köper nytt spel typ då äldre oftast redan har sina fixar för äldre spel i drivrutinen om den är nyare än spelet.

eller om det som du säger tillkommer ny funktion som verkar intressant men då läser ja ändå om det först innan jag bestämmer mig för att updatera kan även ibland innebära att man får mer problem.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

SlimDrivers är 100% gratis och är mycket bra.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lassefrasse:

Så, vilket program är det bästa på leta uppdateringar?

Jag hoppas att du inte letat och testat såna program på egen hand för många av dom är skumma, falska, kostar pengar, varnats att man undviker osv. Bäst för dig om du har bra skydd.

Permalänk
Medlem

iobits driverbooster är helt ok

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Hedersmedlem

Osäkert om det faktiskt finns några bra alternativ till Windows update.
Finns ett antal trådar om detta redan. Exempelvis :
http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1337543...
Jag är själv rätt skeptisk till deb typen av mjukvara. Mycket bluff och båg i den branschen.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem

https://ninite.com/
Den här för populära program har jag sett folk rekommendera men har inte testat själv.

Permalänk
Medlem

Har gillat slimdriver innan, men körde iobits driverbooster nu senast och tyckte det var bättre.

Tips: Kolla hälst varje driver innan programmet installerar den, det kan hända att du redan har en nyare som den inte känner igen och vill då installera en äldre.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.