Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Hjälp med uppgradering

Hej! efter att bara spelat på playstation ett par år tänkte jag återvända till datorn. Jag undrar, räcker det med att endast uppgradera grafikkortet för att spela med hög grafik eller krävs det mera?
Min dator: Cpu Intel i5-3450, Ram Corsair xms 8gb, Gpu Asus 660gtx. Grafikkortet jag funderar på är ett Asus strix 970gtx och jag spelar på 1080p.

Permalänk
Skrivet av ascona:

Hej! efter att bara spelat på playstation ett par år tänkte jag återvända till datorn. Jag undrar, räcker det med att endast uppgradera grafikkortet för att spela med hög grafik eller krävs det mera?
Min dator: Cpu Intel i5-3450, Ram Corsair xms 8gb, Gpu Asus 660gtx. Grafikkortet jag funderar på är ett Asus strix 970gtx och jag spelar på 1080p.

Egentligen bör den datorn forftfarande vara god för många spel, men om du vill kan du givetvis slänga in ett GTX 970. Det kommer förmodligen vara den grej som ger mest prestanda för din del. Har du en SSD eller hur är det? Annars kan det vara en god idé också.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Jag har en western digital black nu så kanske bör skaffa en ssd med då. Vet att det var en del krångel med drivrutiner till dom förut men det var länge sen så det är väl inget problem mera.