MSI Geforce GTX 980, behöver hjälp!

Permalänk

MSI Geforce GTX 980, behöver hjälp!

Hejsan!

Nu är det såhär att jag har uppgraderat mitt grafikkort från ett AMD Radeon R9 290X till ett MSI Geforce GTX 980.
Men idag när jag kom hem och skulle installera kortet så får jag inte det att funka eller jo det funkar för det lyser och fläktarna snurrar lite vid start men det visar ingen bild. Jag provar med DVI, HDMI och Displayport men inget händer och på skärmen står det "No signal". Bestämmer mig då för att byta tillbaka till mitt AMD kort men då visar det sig att det inte heller vill visa någon bild (vilket har hänt förr men då har jag bara vickat lite på det så funkar det) men inte i detta fallet. Så nu vet jag inte vad jag ska ta mig till, är det kanske jag som trycker ner de för dåligt i moderkortet då jag tycker de känns som att jag trycker som fan men jag vet inte. Så nu vänder jag mig till er på Sweclockers i hopp om att få lite tips på hur jag ska göra för just nu sitter jag fast och fattar ingenting.

Setup:
Moderkort: ASUS Z97-A ATX
Processor: Intel i7 4790K 4,0 Ghz
Nätaggregat: 750W EVGA G2
Kylning: Corsair H75
Lagring: WD 1TB och Corsair Force SSD GS Series 128 GB
RAM: Corsair CL9 1600Mhz VENGEANCE 16 GB
Grafikkort: Det som framgår i texten

Med vänlig hälsning

Perkele27

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X570-F GAMING, AMD Ryzen 3900X, ASUS TUF GAMING 3080, 32 GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200 Mhz, Corsair Force MP510 M.2 NVMe, EVGA Supernova G2 750W.

Permalänk
Medlem

glapp i PCI-E sockeln som du skriver. Kolla om du ser någon skada i pci-e porten.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 CPU 3950X + Asus Ryujin 360 AIO, ROG Crosshair VIII Formula X570 PSU Corsair AX1200i, Kingston Fury Beast 32GB DDR4 /3600 MHz - Phantek NV7, Merc6950XT 16GB - LG OLED55C36LC 55" 4K C3 OLED 120Hz 4K + LG TV 55" 55NANO866NA IPS 120Hz 4K (Game ATMOS 5.1.2 (Dynaudio /Monitor Audio speakers + only MWIII :-)

Permalänk

låter som du glömde avinstallera drivrutinerna från det gamla kortet så innan du stoppade in det nya, men ditt moderkort verkar ha lite video outputs så du får ta och koppla ur alla grafikkort, köra via moderkortet, och skaffa rätt drivers

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk
Medlem
Skrivet av utsatt_unge496:

låter som du glömde avinstallera drivrutinerna från det gamla kortet så innan du stoppade in det nya, men ditt moderkort verkar ha lite video outputs så du får ta och koppla ur alla grafikkort, köra via moderkortet, och skaffa rätt drivers

Då ska det givetvis inte stå "No signal" vid uppstart.

Har du tidigare behövt vicka på kortet, så är det glapp troligtvis, och kan du ha otur kan det även pajja andra komponenter.
Jag rekommenderar dig starkt att byta moderkort, utan att fortsätta prova detta.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Skrivet av utsatt_unge496:

låter som du glömde avinstallera drivrutinerna från det gamla kortet så innan du stoppade in det nya, men ditt moderkort verkar ha lite video outputs så du får ta och koppla ur alla grafikkort, köra via moderkortet, och skaffa rätt drivers

Jag körde en driversweeper innan jag skulle montera ditt mitt nya kort så det glömde jag faktiskt inte Men där i mot visste jag inte att man kunde installera nya drivrutiner innan kortet var i. För just nu finns inga drivrutiner alls till nått utav korten, utan trodde man gjorde sånt efteråt då man får med skiva som man ska installera och utan bild så ser man ju inget. Men men jag är säkert helt ute och cyklar.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X570-F GAMING, AMD Ryzen 3900X, ASUS TUF GAMING 3080, 32 GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200 Mhz, Corsair Force MP510 M.2 NVMe, EVGA Supernova G2 750W.

Permalänk
Skrivet av Drasteroid:

Då ska det givetvis inte stå "No signal" vid uppstart.

Har du tidigare behövt vicka på kortet, så är det glapp troligtvis, och kan du ha otur kan det även pajja andra komponenter.
Jag rekommenderar dig starkt att byta moderkort, utan att fortsätta prova detta.

Ajfan, där ser man, men det kanske inte behöver vara glapp då det räckt ibland med en omstart.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X570-F GAMING, AMD Ryzen 3900X, ASUS TUF GAMING 3080, 32 GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200 Mhz, Corsair Force MP510 M.2 NVMe, EVGA Supernova G2 750W.