Kan inte mounta äldre windows spel windows 7 32 bit

Permalänk
Medlem

Kan inte mounta äldre windows spel windows 7 32 bit

Får upp detta medellande när jag ska mounta

NTVDM has encountered a System Error
Den angivna tjänsten finns inte.
Choose "Close" to terminate the application

Nån som mountar äldre spel vet något om detta?

Permalänk
Medlem

Det är ju en tjänst som anropas som inte finns (enligt vad du beskriver).
Har du motsvarande kompis i eventloggen för att se mer specifikt vad det är det handlar om.

Spontant låter det inte som om det är spelet utan att det är det program du mountar filen i som krånglar, hur gör du?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Jag mountar en bin fil med virtual clone och då kommer setup igång för installera spelet men efter det dyker detta meddelande upp

Permalänk
Medlem

Har du ett gammalt Windows XP eller äldre liggandes så kan du ju prova att köra igång en virtuell maskin med VirtualBox eller VMWare Player och köra spelet via den.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte mitt nya moderkort är kompatibelt med xp med 97 serien?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Jag mountar en bin fil med virtual clone och då kommer setup igång för installera spelet men efter det dyker detta meddelande upp

Du kanske kan prova ett annat program, typ Daemon Tools.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

Om det är en *.bin fil, var det inte *.cue man skall mounta då?
100 år sedan jag gjorde det, men jag har för mig att det alltid fanns en *.bin och *.cue fil där man skulle mounta *.cue

Permalänk
Medlem

Återkom även med vad du hittar i eventloggen, det är ju kanske där du ska kolla först innan du gissar på lösningar... så man *vet* vad felet är liksom. I övrigt, kör daemontools som andra föreslår.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Vilket Daemon då? Läst om massa malmware i dessa

Permalänk
Medlem

kör poweriso. Funkar skitbra för mig, använt det hur länge som helst.

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem

Testa VirtualCD. Den fungerar alltid för mig.

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem

win+r -> eventvwr.msc (ok) -> system/program i windows-loggar relaterat till felet -> cut and paste här

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Personligen är jag inte glad för Daemon Tools (pga skit i installern as usual), mitt förslag är att köra ImDisk Virtual Disk Driver istället. Det ska dock sägas att gamla spel hade mängder med olika piratskydd som kan göra dem svåra att mounta, och Daemon Tools har speciella funktioner för att komma runt detta (securom osv). Det kan därför vara värt att testa Daemon Tool ändå bara för och se om det hjälper. Var dock vaken under installationen så den inte lägger in adware och skit på datorn.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Medlem

Prövade Power ISO som rekommenderat funkade perfekt, konstigt det blev fel med virtualclone då?

Viktigaste var att veta om man kunde köra äldre spel på 7an, har 2tb dos spel jag ska lägga in i Hyperspin

Ang Daemon är det under installationen de bäddar in förfrågningar om olika program?