Stardock Start 10 är klassisk startmeny för Windows 10

Permalänk
Melding Plague

Stardock Start 10 är klassisk startmeny för Windows 10

För den som inte kan smälta förändringarna i Windows 10 presenterar Stardock nya Start 10, som ger konservativa användare möjlighet att återgå till startmenyn från Windows 7.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Varför kan man inte rösta om man föredrar menysystemet i Windows 10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

För den som inte kan smälta förändringarna i Windows 10 presenterar Stardock nya Start 10, som ger konservativa användare möjlighet att återgå till startmenyn från Windows 7.

Läs artikeln

Fortsätt hugg ved och hämta vatten i ån bara.....

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

Önskar valet "Windows 10" fanns i omröstningen om bästa startmeny, tycker den är bättre än 7'ans.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av The-Architect:

Önskar valet "Windows 10" fanns i omröstningen om bästa startmeny, tycker den är bättre än 7'ans.

Uppdaterat!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Ljusskygg

Gillar Windows 10s start meny men gillar detaljerna i Windows 7's / den man får i Windows 8.1 med tex Classic Shell

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Uppdaterat!

Lysande, fast nu kan jag ju inte ändra mig

Aja, 7ans är god tvåa i alla fall.

Permalänk
Medlem

lol asså...folk e fan galna.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Är dessa "reportage" köpta?

Varför skriver Sweclockers om endast om detta betalalternativ?! Det finns så otroligt många alternativ som är säkerligen lika bra. Classic Shell är en variant, som dessutom är Open Source. I minsta fallet så borde en artikell som går igenom alternativen skrivas. Där man går igenom fördelar och nackdelar. Men bristen på dessa har stört mig sen pre-win8. Jag börjar därför undra om inte dessa "artiklar" är köpta.

Permalänk
Medlem

Startmenyn i Windows 10 var bra i början. Men nu när man inte kan ändra storlek på den längre och den dessutom blivid bred som en ladugårdsvägg så blir det nog tredjeparts för min del i alla fall.

Den i Windows 7 tycker jag är perfekt. Den smälter in i gränssnittet bra och känns inte "i vägen" när man använder den.

Sedan är jag såklart införstådd med att Windows 10 fortfarande är i tidig testversion, och så mycket skit som de fått för den senaste ändringen av startmenyn hoppas jag de ändrar den så den blir mindre igen och går att byta storlek på innan skarp release.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

Fortsätt hugg ved och hämta vatten i ån bara.....

Fungerar det bättre så är det väl bara att fortsätta Inte kul med rostsmakande vatten och en bergvärmepanna som krånglar hela tiden

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

lol asså...folk e fan galna.

Galna?

Permalänk
Medlem

Har inte testat menyn i w10 men jag ska ge den en chans. Idag kör jag w8.1 med classic shell i w7-stil.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Ja, jag har kört Classicshell sedan jag lämnade XP, eftersom jag i början inte gillade 7ans utseende heller. Nu kör jag det i 8.1 för att få mer likt 7an, med lite modifikationer.

Gratis och massor av inställningsmöjligheter som sagt, vet inte vad som skulle vara bättre med Stardocks program som är värt att betala pengar för?

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av probain:

Varför skriver Sweclockers om endast om detta betalalternativ?! Det finns så otroligt många alternativ som är säkerligen lika bra. Classic Shell är en variant, som dessutom är Open Source. I minsta fallet så borde en artikell som går igenom alternativen skrivas. Där man går igenom fördelar och nackdelar. Men bristen på dessa har stört mig sen pre-win8. Jag börjar därför undra om inte dessa "artiklar" är köpta.

Lugn nu..

Skulle tro att Stardock är en av de större samt mest "prisade" alternativen.

Permalänk
Medlem

Kan säga så här.

Jag har suttit vid Windows 10 väldigt mycket sedan i november iaf.
Jag har försökt anpassa mig till startmenyn, sök funktioner till allt och så... men det känns ändå inte rätt.

Jag anser dock att de gjort klara förbättringar mot Windows 8. Då alla menyer på något sätt känns mer genomtänkta.
Men alla små genvägar till kontrollpaneler, bildskärmsinställningar, Windows update, Energi alternativ, osv... är bortblåsta.
Inget emot att man kan söka efter allt, men varför måste jag? Sen måste jag söka på hela internet också.. varför? Jag vet var funktionen är, jag vet hur jag ska ställa den, men jag kan ju inte komma åt den utan att söka.
Om jag sedan 5 år tillbaka har lärt mig var den funktioner är, kan hitta den yrvaken klockan 3 på morgonen på Windows 7, så känns det fel att inte ha den plötsligt.

Windows 10 har många goa finesser, och jag tror att jag kommer byta, men en sådan funktion som detta program blir nog nödvändigt för att kunna jobba effektivt för mig. Dock kommer den väl inte återställa de finurliga genvägarna, så jag måste göra som på XP tiden... skapa egna.

För de som jämför detta med att hämta vatten ur ån. Vad gör du när inget vatten kommer ur kranen? Eller när elen går?. Själv sitter jag då med vatten och värme... (då syftat till att allt modernt är inte alltid bättre, när det inte fungerar).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

lol asså...folk e fan galna.

Så brukar jag tänka i preventivt syfte när jag är ute och kör.

Permalänk
Medlem

Önskar att win 7 eller win xp startmenyn var standard i win 10 och de som ville ha annat fick ladda hem en mod istället...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Många av er som kört 10 previewen länge har förmodligen den första, bra versionen av startmenyn. Jag anslöt till insider programmet ganska nyligen och startmenyn skiljer sig om man installerat färskt från ny iso. Jag kan inte fästa genvägar i startmenyn a la windows 7 utan enbart som tiles. Innan kunde man välja "pin to start list" men det är nu borttaget, alternativet ligger kvar men gör ingenting. Jag tycker personligen windows 8.1 är strålande men är peppad på windows 10. Däremot tycker jag den senaste versionen av windows 10's startmeny är sämre än startskärmen i windows 8.1, men ingen dealbreaker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Startmenyn i Windows 10 var bra i början. Men nu när man inte kan ändra storlek på den längre och den dessutom blivid bred som en ladugårdsvägg så blir det nog tredjeparts för min del i alla fall.

Den i Windows 7 tycker jag är perfekt. Den smälter in i gränssnittet bra och känns inte "i vägen" när man använder den.

Sedan är jag såklart införstådd med att Windows 10 fortfarande är i tidig testversion, och så mycket skit som de fått för den senaste ändringen av startmenyn hoppas jag de ändrar den så den blir mindre igen och går att byta storlek på innan skarp release.

De har redan gått ut med för länge sen att startmenyn i nuvarande versionen av Windows 10 saknar många funktioner då den är helt omkodad(osäker på detaljer dock). De har sagt att de ska lägga till det som försvann, samt uppdatera den mera.

Permalänk
Medlem

Givetvis så aktiverar man metro-startmenyn även i ens stationära på windows 10 ;-]

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk

Kör med gratis Classic shell alla dagar i veckan.. Fungerar finfint.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem

Föredrar Startmenyn i Win 8.1. Skulle vilja ha en sådan till Kubuntu med. Väldigt segt och omständligt starta program nu när jag vant mig vid 8.1 menyn.

Kommer dock uppdatera och köra på Windows 10. Då jag inte spenderar majoriteten av min tid vid datorn startandes program så är det ingen "dealbreaker".

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

De har redan gått ut med för länge sen att startmenyn i nuvarande versionen av Windows 10 saknar många funktioner då den är helt omkodad(osäker på detaljer dock). De har sagt att de ska lägga till det som försvann, samt uppdatera den mera.

Vill minnas att jag läste det också. Därför har jag inte gett den nåda stöten än
När man kunde pinna och ändra storlek mm så var den helt okej. Man kunde få den tillräckligt Windows 7 likt för att den skulle fungera.
Men Preview är ju en Beta version, så man får ju leva med lite problem.

Skrivet av hulkenstrong:

Föredrar Startmenyn i Win 8.1. Skulle vilja ha en sådan till Kubuntu med. Väldigt segt och omständligt starta program nu när jag vant mig vid 8.1 menyn.

Kommer dock uppdatera och köra på Windows 10. Då jag inte spenderar majoriteten av min tid vid datorn startandes program så är det ingen "dealbreaker".

Du kan få den menyn i Windows 10 också om jag förstår det rätt. Den är bara inte standard på desktop.

Permalänk
Inaktiv

Haha de borde ha någon form av uppgraderingslicens för oss som har Start8

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Startmenyn blev bloatad i och med XP.

Permalänk
Medlem

Hm. Finns det stöd för att välja startskärmen i Windows 10? Jag planerar ju egentligen att uppdatera, men jag gillar inte alls startmenyer då de för mig inte fyller något syfte. Jag inser att jag säkerligen är i minoritet, men att få ha valet skulle jag ändå tycka vore trevligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför skulle man skaffa Start 10 när Classic Shell är vältestat, gratis och öppen källkod? Använder det dagligen i Windows 7.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Snusfri

Startmenyn in Windows 8/8.1 är underbar, hoppas att den finns som val i Windows 10 när det släpps skarpt i sommar/höst.
Den horribelt ologiska och jobbiga som fanns in Win 7 (Och även tidigare Windows) är hemsk att jobba med och det känns som att gå tillbaka till stenåldern när man sitter vid en dator med Windows 7.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Har personligen aldrig förstått grejen med startmenyn. Man trycker på windows knappen, skriver första bokstäverna på vad man vill starta och trycker enter. Allt annat är irriterande överflöd. Ärligt talat tycker jag Windows Key + S i 8.1 är det ultimata, hade inte behövt något annat.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5