"Cashbacker", hissa eller dissa?

Permalänk
Medlem

Istället för suspekta företag på nätet kan man använda t ex OKQ8's kreditkort för 1% återbäring, minns jag rätt är det 2% på bensinen man tankar där med. Ica's kort har något liknande, men tror inte man kan ta ut det i pengar då utan får värdecheckar.
Personligen använder jag än så länge SAS eurobonus mastercard istället och får flygpoäng på allt jag köper.
Reser en del i jobbet, men byter jobb i höst och det ser inte ut att bli mycket resande i tjänsten, då går jag kanske över till OKQ8 istället.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Har någon pratat med te.x cdon? om de känner dom så har kan väll dom säga något om deras trovärdighet
Edit: pratade med cdon och dom har inte hört talas om dom.....

Permalänk

vet att det är en gammal tråd, men vill bara bekräfta att det fungerar.
har handlat på diverse olika sidor för totalt 14.832,81 kr och kunnat plocka ut 1.002,31 kr.

Visa signatur

Samsung S34E790C |Gigabyte Z490 UD | DDR4 64Gb | i9 - 10850K | Noctua NH-D15 Black | RTX 3070 | Samsung 960 PRO 256GB M.2 |
UnRAID - 2*1Tb SSD Cache 4*8Tb Storage - Xeon E5-2697 - 64Gb DDR3

Permalänk
Avstängd

i lol'd

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornsson:

vet att det är en gammal tråd, men vill bara bekräfta att det fungerar.
har handlat på diverse olika sidor för totalt 14.832,81 kr och kunnat plocka ut 1.002,31 kr.

6.75% återbäring. Damn nice ju!

Visa signatur

White Heart i5-6600k@4.8ghz 1.325v ~ EVGA 780TI SC+ @ 1304mhz ~ 2x8 gb Corsair 2166mhz ~ Samsung 840 240gb ~ Crossover 2795 QHD 1440p 120hz

3D-Mania i7-6700k@5.0ghz 1.396 ~ EVGA 1080 FTW @ 2189/11500 ~ 4x4 Corsair Dominator Platinum 3800 mhz ~ Samsung 850 Pro 512gb ~ Acer Predator x34a, 3440x1440 100hz

Permalänk
Medlem

Jag visste att det hela lät för bra för att vara sant. Blev övertalad att gå med där när jag var deprimerad och såg att mina bankuppgifter är länkade på profilen, vad fan ska jag göra?? Går inte att själv ta bort uppgifterna tyvärr. Har mailat och bett dem ta bort mitt konto, hoppas nu inte att jag måste starta upp ett helt nytt bankkonto..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ska dock tilläggas att jag aldrig sett någon suspekt aktivitet trots detta med undantag då nån i Indonesien hade scammat kortet, men ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har använt både Refunder och Cashbacker i flera år. Hittills plockat ut totalt nära 7000kr utan mer jobb än att aktivera spårningen via deras "knapp" i webbläsaren. Enda problem jag haft kanske tiotal gånger är med butiker som "tappar bort" återbäringen, men då är det bara att höra av sig enkelt via deras hemsidor så löser de problemet och lägger in manuellt.

Så länge man inte använder en personlig kod man fått av företaget man handlar av så gäller återbäringen, vilket innebär att om man även får tillbaka pengar vid reor och dylikt, så totala rabatten kan bli avsevärd. Funkar även med generella rabattkoder som visas för alla. Förekommer cashbacks på upp till 10%, även om det är relativt ovanligt. Fick 125kr när jag bytte bilförsäkring, som jag annars inte hade fått.

Aldrig märkt något suspekt.

Edit: Ibland fungerar även personliga koder. Minns ett tillfälle då det var 3 för 2. Utöver det en födelsedagskupong på 20% och ovanpå det hamnade 6,25% från Refunder. Blev oslagbart billigt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag har använt både Refunder och Cashbacker i flera år. Hittills plockat ut totalt nära 7000kr utan mer jobb än att aktivera spårningen via deras "knapp" i webbläsaren. Enda problem jag haft kanske tiotal gånger är med butiker som "tappar bort" återbäringen, men då är det bara att höra av sig enkelt via deras hemsidor så löser de problemet och lägger in manuellt.

Så länge man inte använder en personlig kod man fått av företaget man handlar av så gäller återbäringen, vilket innebär att om man även får tillbaka pengar vid reor och dylikt, så totala rabatten kan bli avsevärd. Funkar även med generella rabattkoder som visas för alla. Förekommer cashbacks på upp till 10%, även om det är relativt ovanligt. Fick 125kr när jag bytte bilförsäkring, som jag annars inte hade fått.

Aldrig märkt något suspekt.

Edit: Ibland fungerar även personliga koder. Minns ett tillfälle då det var 3 för 2. Utöver det en födelsedagskupong på 20% och ovanpå det hamnade 6,25% från Refunder. Blev oslagbart billigt.

Men vilken av dem föredrar du mest?
... och varför?