Permalänk
Medlem

Ping problem..

Tjena SweC!

Joinar jag en dödsmatch är min ping är runt 70-90, i comp 55-70. Mina kompisar tycker att det är väldigt högt, men har inte riktigt brytt mig fören nu. Det kändes inte så viktigt när man var i Silver/Nova, men nu känns det lite viktigare....

Vad kan jag göra för att förbättra min ping? jag har en ADSL 24mb/s från tele2 om jag minns rätt.

På speed/pingtest får jag runt 40 så jag tror att problemet ligger i CS....

Permalänk
Medlem

70-90 ms i svarstid bör inte påverka hur bra du spelar. 1000ms på 1 sek så det är i princip 0.09 sekunders fördröjning. Jag antar att du kör via kabel, du kan testa att installera nya drivrutiner till ditt nätverkskort, uppdatera FW i routern. Annars finns det säkert många småfix man kan applicera på diverse vis, bara att googla så hittar du nog något.

Sen har ju ADSL generellt sett ganska hög MS.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem

Jag hade en extrem variant utav ditt problem tidigare. Ping på 1000 eller mer i flera spel. Det berodde på att utorrent var på. Jag vet inte hur det fungerar men utorrent ger hög ping i vissa situationer

Visa signatur

Protonmail: enkel krypterad mail gratis
BitWarden: krypterad lösenordshantering man kan, men inte måste, köra på egen server