Skulle behöva hitta på en bra lösning åt en kund jag hjälper med lite utöver det jag ska hjälpa till med, å därav inte riktigt har koll på.
Hon använder Office 2011 på OS X. Hon är
Määääängder med mappar sparat med massor av mail. Dessa vill hon precis som med inkorgen att det ska funka som en IMAP server att tar hon bort/ändrar i någon av dom så ska det bli så på dom andra datorerna också. Alltså optimala hade vart och bara lägga in det på IMAP servern. Dock är det en sketen Telia mail och alla de mailen får inte plats på långa vägar.
Finns det någon molntjänst man kan lösa detta väldigt smidigt och bra på?
Måste det vara gratis eller får det kosta en liten slant? Om det senare är OK så skulle jag kika på aktörerna som erbjuder Exchange-lösningar. Då all mail ligger på servern och ser likadan ut i alla klienter som synkar till den.
Måste det vara gratis eller får det kosta en liten slant? Om det senare är OK så skulle jag kika på aktörerna som erbjuder Exchange-lösningar. Då all mail ligger på servern och ser likadan ut i alla klienter som synkar till den.
Det förutsätter att personen är villig att skaffa en ny adress. Med eller utan en egen domän.
Du får exportera befintliga mail till en ny exchangebaserad variant. Sätta vidarebefordring på de som kommer till Telia mailen och sätta upp den nya adressen att synka mot Outlook och Exchange.
För egen del köper jag tjänsten av Microsoft för ca 28 kr per konto och månad exkl. moms. Egen .se domän för ca 99 kr per år.
Varje konto har 50 GB mailbox på Exchangeserver, en primär mailadress + några alias.
Kalender och kontakter synkar ut till våra smartphones, fungerar på iPhone, Windows Phone och Android.