Få hemsida kopplat till Googles verktyg?

Permalänk

Få hemsida kopplat till Googles verktyg?

Hej!
Har börjat lära mig Googles verktyg (Google Analytics, Adword m.m.) Men jag känner att man bara kan komma så långt med teorier och vill nu gärna börja testa mig fram i praktiken. Sagt och gjort så satte jag upp ett wordpress konto för att skapa något enkelt för att på så sätt lära mig de olika miljöerna praktiskt också... Men när jag undersökte det hela lite mer på detalj såg jag att det kostar 299 dollar/året för att få den version av wordpress som går att använda med GA... Det är lite för mycket för den lilla hobby jag nu börjat med...

Så min fråga är om någon känner till något billigare alternativ som jag kan koppla till GA m.m.?

Tackar för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Skaffa en egen domän + webbhotel och släng upp wordpress där. Sedan är det bara att installera GA själv (finns guider om man googlar). Lär bli mycket billigare än 299 dollar/år.

Alternativt att du kör en lokal miljö (XAMPP, WAMP, osv) och installerar allt där. Blir gratis, enda nackdelen är att du måste öppna lite portar om du vill att någon annan ska kunna besöka din sida.