Spikar i elnätet - Studentlägenhet

Permalänk

Spikar i elnätet - Studentlägenhet

För tre månader sen flyttade jag in i en studentetta och till och från har jag märkt problem med elen. Lampor som flimrar till, golvfläkten slås på av sig självt, volymen på receivern har flimrat etc. Jag vet inte om det kommer hälpa med att kontakta hyresvärden och helst vill jag hitta någon lösning på problemet innan någonting tar skada. Tror ni det lönar sig att kontakta hyresvärden? Skulle grenuttag med överspänningsskydd eller dylikt hjälpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaoskadosk:

För tre månader sen flyttade jag in i en studentetta och till och från har jag märkt problem med elen. Lampor som flimrar till, golvfläkten slås på av sig självt, volymen på receivern har flimrat etc. Jag vet inte om det kommer hälpa med att kontakta hyresvärden och helst vill jag hitta någon lösning på problemet innan någonting tar skada. Tror ni det lönar sig att kontakta hyresvärden? Skulle grenuttag med överspänningsskydd eller dylikt hjälpa?

Du ska absolut kontakta hyresvärden! Vidare tror jag allt att en bra UPS kan vara en idé Se till att den har nätfiltrering och kör hårt.

MEN först, kontakta din hyresvärd!

Elektronikkomponent != Budföretag
Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Skrivet av Kaoskadosk:

För tre månader sen flyttade jag in i en studentetta och till och från har jag märkt problem med elen. Lampor som flimrar till, golvfläkten slås på av sig självt, volymen på receivern har flimrat etc. Jag vet inte om det kommer hälpa med att kontakta hyresvärden och helst vill jag hitta någon lösning på problemet innan någonting tar skada. Tror ni det lönar sig att kontakta hyresvärden? Skulle grenuttag med överspänningsskydd eller dylikt hjälpa?

Kan inte se något du har att förlora på att kontakta hyresvärden så kör på. I övrigt är väll en UPS det du ska ha för att skydda känslig elektronik i fall som detta?

Permalänk
Medlem

Kontakta nätägaren.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.