Var lära sig finska - snabbkurser på nätet?

Permalänk
Medlem

Var lära sig finska - snabbkurser på nätet?

Tjena, har fått ett jobb där jag måste prata finska dagligen. Jag har pratat flytande finska för 10-15 år sedan när jag var barn, men det mesta har fallit av på äldre dagar känns det som. Jag förstår fortfarande finskan till 90% iallafall men kan knappt hålla en konversation..
Tänkte börja kolla på finska nyheterna, filmer och läsa finska böcker/tidningar för att komma igång lite.

Det jag söker är en liten uppfräschningskurs eller liknande, nån som har koll på någon sida på nätet eller så? Andra nyttiga tips tas emot

Ei saa peitää kommentarer och liknande avböjes

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Tjena, har fått ett jobb där jag måste prata finska dagligen. Jag har pratat flytande finska för 10-15 år sedan när jag var barn, men det mesta har fallit av på äldre dagar känns det som. Jag förstår fortfarande finskan till 90% iallafall men kan knappt hålla en konversation..
Tänkte börja kolla på finska nyheterna, filmer och läsa finska böcker/tidningar för att komma igång lite.

Det jag söker är en liten uppfräschningskurs eller liknande, nån som har koll på någon sida på nätet eller så? Andra nyttiga tips tas emot

Ei saa peitää kommentarer och liknande avböjes

"ei se kannatte" som man säger i tornedalen! (Förlåt, var bara tvungen )

För att vara lite mer seriös, har du någon som du kan prata dagligen finska med? Personligen tycker jag det är det bästa sättet för att komma igång med finskan igen. Även om jag inte är lika länge ifrån finskan som du varit så försvinner det mycket ord mellan gångerna och konversationerna flyter inte så bra, men efter några dagar så går det betydligt bättre.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."