Spela upp filmer från NAS - vad behövs för enhet mellan nasen och surfplatta/dator

Permalänk

Spela upp filmer från NAS - vad behövs för enhet mellan nasen och surfplatta/dator

jag har en NAS--->Tvix mediespelare --->LG TV (dumburk)
Nasen är inte tillräckligt stark för att transcoda.

Och jag skulle vilja ha det så här:

NAS--->mediespelare/htpc--->surfplatta / smartphones, tv, dator

Vad behövs som "mediespelare" samt för "appar" då om den skall kunna visa filmer både på en dator och om jag vill koppla upp surfplattan (Android) el. Iphone och strömma film eller via datorn strömma film som finns på NAS?

Jag vill alltså ha en enhet som strömmar till och klarar av allt att visa till den klient jag väljer.

Förslag på lösning?

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silverfisken:

jag har en NAS--->Tvix mediespelare --->LG TV (dumburk)
Nasen är inte tillräckligt stark för att transcoda.

Och jag skulle vilja ha det så här:

NAS--->mediespelare/htpc--->surfplatta / smartphones, tv, dator

Vad behövs som "mediespelare" samt för "appar" då om den skall kunna visa filmer både på en dator och om jag vill koppla upp surfplattan (Android) el. Iphone och strömma film eller via datorn strömma film som finns på NAS?

Jag vill alltså ha en enhet som strömmar till och klarar av allt att visa till den klient jag väljer.

Förslag på lösning?

Aldrig spelat upp via en nas men använder infuse ibland för film på ipaden eller iPhone, sen kan man strömma till en Apple TV

Infuse 3 ~ an elegant video player for all your media av FireCore, LLC
https://appsto.re/se/-4KzI.i

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har NAS>HTPC>Chromecast/Telefon

HTPCn är inkopplad i min tv och kör både Plex Media Server och Plex Home Theater. Home Theater visas på min tv där jag kollar på saker, och Media Server är i bakgrunden och transcodar till alla enheter som behöver det. Den läser media från NASen över en nätverksmapp.

Nackdelen med Plex är väl att mobilapparna kostar några kronor.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Jag kör min filserver och har sedan inte ett jota emellan utan spelar upp native på mobila enheter, till tv:n har jag en asrock med xbmc på. Alla mobila enheter fixar 1080 utan problem så transcode behövs ev endast om du sitter utanför hemmet med sunkig uppkoppling.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Jag har NAS>HTPC>Chromecast/Telefon

HTPCn är inkopplad i min tv och kör både Plex Media Server och Plex Home Theater. Home Theater visas på min tv där jag kollar på saker, och Media Server är i bakgrunden och transcodar till alla enheter som behöver det. Den läser media från NASen över en nätverksmapp.

Nackdelen med Plex är väl att mobilapparna kostar några kronor.

Vad har du för HTPC?

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silverfisken:

Vad har du för HTPC?

En Mac Mini från 2011. i5 2.3GHz dual-core, 4 GB ram, HD3000, OSX 10.10.4. Även 120 GB ssd men det är väldigt onödigt.

Även kört samma system på en Windows baserad burk med liknande/sämre specs, funkade lika bra. Använder dock en Mac Mini för att den tar lite plats och ser ganska fin ut under TVn.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Jag kör med AirVideo. En serverapp installerad på en dator som ska se mapparna med filmer, android och apple-app som i sin tur används för att spela upp på platta/telefon eller skicka på apple-tv. Fiffig funktion för åtkomst över internet (roligt att dela ut till kompis alternativt spela upp när man hälsar på någon med apple-tv osv). I ditt fall skulle datorn med server-side behöva mappa upp NAS:en bara.

https://itunes.apple.com/se/app/air-video-hd/id668354926?mt=8
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.myscriptx.a...
http://www.inmethod.com/airvideohd/index.html

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Varför inte bara dela med CIFS/NFS från NASen och navigera mapparna med valfri CIFS/NFS program på plattan och spela upp direkt på plattan utan komprimering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarper:

Varför inte bara dela med CIFS/NFS från NASen och navigera mapparna med valfri CIFS/NFS program på plattan och spela upp direkt på plattan utan komprimering?

Håller med, vanlig fildelning är stabilt och problemfritt iaf med Android, vet inte om iPhone klarar detta (kör med ES file explorer och MX player som appar i telefonen för detta).
Fungerar ju problemfritt till HTPC'n också såklart.

Permalänk
Skrivet av Zarper:

Varför inte bara dela med CIFS/NFS från NASen och navigera mapparna med valfri CIFS/NFS program på plattan och spela upp direkt på plattan utan komprimering?

Det kan iofs vara något. Men behövs inte transcoding då om jag har mkv filer 1080p ?

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Medlem

Yes samma här, delar ut från nasen med vanlig fildelning till alla enheter i nätverket utan problem.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

jag hittade något som heter AllConnect för android app, som verkar kunna spela upp från Media servern på min NAS till Chromecast och andra enheter.
http://allconnectapp.com/

Finns det annars ett bättre alternativ än den appen?
Kodi Isengard fungerar inte på min android enligt Google Play enhetskompatibilitet.

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silverfisken:

Det kan iofs vara något. Men behövs inte transcoding då om jag har mkv filer 1080p ?

Klarar dina prylar 1080p MKV eller inte? Det kan bara du svara på (eller lista dom så kanske du får hjäp)? Många moderna prylar klarar detta.

Permalänk

Mina prylar klarar mkv men just nu kan jag bara testa med mp4. Nu testade jag med AllConnect och kan spela antingen i Surfplattan eller casta till Chromecast. Verkar som det fungerar så som tänkt och inget lagg och bilden är bra.
Men när egentligen behövs en starkare dator för transcoding?

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Medlem

Kör XBMC på min mediastation, och så använder jag mig utav Yatse på min platta och telefon så kan jag streama mellan XBMC och min platta/telefon via Wifi.
Kör även Plex i bakgrunden så kan jag även köra det på min PS4 och på mina plattor när jag är ute och reser, då kör jag via 4G nätet, har även installerat Plex på syrras Xbox så kan hon streama filer direkt från mitt NAS till hennes lägenhet utan problem.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av Zyces:

Kör XBMC på min mediastation, och så använder jag mig utav Yatse på min platta och telefon så kan jag streama mellan XBMC och min platta/telefon via Wifi.
Kör även Plex i bakgrunden så kan jag även köra det på min PS4 och på mina plattor när jag är ute och reser, då kör jag via 4G nätet, har även installerat Plex på syrras Xbox så kan hon streama filer direkt från mitt NAS till hennes lägenhet utan problem.

Vad har du för mediastation?

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silverfisken:

Vad har du för mediastation?

Jag kör bara en lite Zotac, fungerar utmärkt och jag kör ut okomprimerade Bluray DTS-MA filer.
Nu kör jag iofs mest 1080 BD-rippar, gärna i DTS.
Zbox

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av Zyces:

Jag kör bara en lite Zotac, fungerar utmärkt och jag kör ut okomprimerade Bluray DTS-MA filer.
Nu kör jag iofs mest 1080 BD-rippar, gärna i DTS.
Zbox

Så alltså då har du din mini PC alltid igång?

Har du alltså medialagringen på en Zotac och har skippat NAS:en?

Anledningen till att du behöver ha en Mini PC är väl för att du kör rippar så den måste transcoda?

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silverfisken:

Så alltså då har du din mini PC alltid igång?

Har du alltså medialagringen på en Zotac och har skippat NAS:en?

Anledningen till att du behöver ha en Mini PC är väl för att du kör rippar så den måste transcoda?

Ja, min MiniPc är alltid igång, men har även en 12TB NAS som också alltid är igång.
Anledningen till att jag kör en Minipc är att jag vill köra XBMC(KODI) då det är ett mycket snyggt och enkelt GUI som
klarar av samtliga Codex riktigt bra, nya Kodi kör även 3D filmer riktigt bra. (dock inget jag själv utnyttjar).

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av Zyces:

Ja, min MiniPc är alltid igång, men har även en 12TB NAS som också alltid är igång.
Anledningen till att jag kör en Minipc är att jag vill köra XBMC(KODI) då det är ett mycket snyggt och enkelt GUI som
klarar av samtliga Codex riktigt bra, nya Kodi kör även 3D filmer riktigt bra. (dock inget jag själv utnyttjar).

Vilken modell av Zotac kör du och låter den något eller blir varm? Samt vad kostade den?

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silverfisken:

Vilken modell av Zotac kör du och låter den något eller blir varm? Samt vad kostade den?

Länken fanns uppe, dock så har nog just den modellen utgått. Sen la jag själv i 8gb ram och en liten 120Gb SSD i den. Behöver inte mer då det bara är KODI och Plex på den.
Den är knäpptyst. och blir inte speciellt varm. tror jag betalade 1500 för chassit och sen800kr för minnen och 900för SSDn.
Du kan själv kolla på "barebone-chassin" och sen smälla i vad du själv vill ha i den.
Men det finns ju fler som har dessa typer av chassin. Kolla på Intel NUC eller Gigabyte BRIX

De är oftast väldigt tysta och om du enbart ska ha den som en mediastation så är de värt pengarna.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av Zyces:

Länken fanns uppe, dock så har nog just den modellen utgått. Sen la jag själv i 8gb ram och en liten 120Gb SSD i den. Behöver inte mer då det bara är KODI och Plex på den.
Den är knäpptyst. och blir inte speciellt varm. tror jag betalade 1500 för chassit och sen800kr för minnen och 900för SSDn.
Du kan själv kolla på "barebone-chassin" och sen smälla i vad du själv vill ha i den.
Men det finns ju fler som har dessa typer av chassin. Kolla på Intel NUC eller Gigabyte BRIX

De är oftast väldigt tysta och om du enbart ska ha den som en mediastation så är de värt pengarna.

Ja jag har tittat på detta några gånger med mini Pc och kanske något sådant jag är ute efter, men tycker kostnaden växer om man skall köpa en nuc eftersom jag inte vet vilken processor som är egentligen bäst för Plex. Vilken processor har du i din?

Vad har du installerat för operativsystem?

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silverfisken:

Ja jag har tittat på detta några gånger med mini Pc och kanske något sådant jag är ute efter, men tycker kostnaden växer om man skall köpa en nuc eftersom jag inte vet vilken processor som är egentligen bäst för Plex. Vilken processor har du i din?

Vad har du installerat för operativsystem?

du kan hitta Zotac på fler ställen, de har lite dålig "vibe" runt sig, men det är mer deras Grafikkort. Deras Barebones är faktiskt bra, och prisvärda.
Ska se om jag kan bena ner det lite för dig så får du se vad jag har.

Jag har kört både Medubuntu (Linux), där funkar KODI(xbmc) riktigt bra men Plex är inte riktigt där än.
Så just nu så kör jag Windows Tiny. Dvs ett totalt avskalat Win 7(körde jag förr), Finns även Windows Dark 8.1 Tiny(som jag kör nu),
Dock om du kör Dark så behöver du veta lite om uppbyggnaden av Windows då de strippar en del saker som man eventuellt behöver köra manuellt. (exempelvis om du ska körafull kontroll och streama mellan devices via ditt Wifi så behöver du Bonjour, vilket kan vara lite trickey på Dark disten.)

Min Mediastation har inte mycket till Power:
Cpu:

GFX :

Det är grunden till min KODI:
Här kör jag i fösta hand Mitt kodi och Plex i bakgrunden.(varför jag gör det är att Kodi är bättre på att decoda än vad Plex är)

Här kan jag dra ut de flesta stora rullarna (här en 24GB fil, LOTR i DTS-ED 1080)

Kopplat att till en kontroller och du kan köra vilken som (iPAD- Konstallation):

Eller en Android (Yatse) :

Kör även Plex när jag inte kör på Wifi.(android)

Eller via min Ps4:a

Och ja, du kan sitta och kolla på film via din telefon på jobbet, dock inte rekommenderat (Plex)

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag köpte BS Player till Android. Funkar fint att streama med på platta och telefon från NAS:en.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Jag köpte BS Player till Android. Funkar fint att streama med på platta och telefon från NAS:en.

BS är väl en ren Player...
Tror att TS vill ha ett fulländat NAS-Media-Mobil sammansatt...

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

du kan hitta Zotac på fler ställen, de har lite dålig "vibe" runt sig, men det är mer deras Grafikkort. Deras Barebones är faktiskt bra, och prisvärda.
Ska se om jag kan bena ner det lite för dig så får du se vad jag har.

Jag har kört både Medubuntu (Linux), där funkar KODI(xbmc) riktigt bra men Plex är inte riktigt där än.
Så just nu så kör jag Windows Tiny. Dvs ett totalt avskalat Win 7(körde jag förr), Finns även Windows Dark 8.1 Tiny(som jag kör nu),
Dock om du kör Dark så behöver du veta lite om uppbyggnaden av Windows då de strippar en del saker som man eventuellt behöver köra manuellt. (exempelvis om du ska körafull kontroll och streama mellan devices via ditt Wifi så behöver du Bonjour, vilket kan vara lite trickey på Dark disten.)

Min Mediastation har inte mycket till Power:
Cpu:
http://s22.postimg.org/wxti68zyp/CPU.jpg

GFX :
http://s29.postimg.org/cvtgyyatz/GFX.jpg

Det är grunden till min KODI:
Här kör jag i fösta hand Mitt kodi och Plex i bakgrunden.(varför jag gör det är att Kodi är bättre på att decoda än vad Plex är)
http://s13.postimg.org/r6tbfu3l3/Kodi.jpg

Här kan jag dra ut de flesta stora rullarna (här en 24GB fil, LOTR i DTS-ED 1080)
http://s10.postimg.org/retg6485l/FPS.jpg

Kopplat att till en kontroller och du kan köra vilken som (iPAD- Konstallation):
http://s2.postimg.org/jhg9b7xhl/Ipad.jpg

Eller en Android (Yatse) :
http://s8.postimg.org/ce63cd6sl/Android.jpg

Kör även Plex när jag inte kör på Wifi.(android)

http://s24.postimg.org/ew80wdgv9/Plex.jpg

Eller via min Ps4:a
http://s12.postimg.org/bwccuis8t/Ps4.jpg

Och ja, du kan sitta och kolla på film via din telefon på jobbet, dock inte rekommenderat (Plex)
http://s14.postimg.org/4od6hovxd/19700111_005029_HDR_resized.jpg
http://s24.postimg.org/za47ovtt1/19700111_005054_resized.jpg

Då måste du betala för att kunna kolla på mobilen va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

Då måste du betala för att kunna kolla på mobilen va?

Nopes, Plex e gratis.... så länge du håller dig till 1 server så är det gratis...
Kodi stream kostar, men det är ca 50 kr/år... så en struntsumma..

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

BS är väl en ren Player...
Tror att TS vill ha ett fulländat NAS-Media-Mobil sammansatt...

Ja, förlåt. Fel av mig. Jag läste för slarvigt.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Ja, förlåt. Fel av mig. Jag läste för slarvigt.

Np

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reaverinc:

Nopes, Plex e gratis.... så länge du håller dig till 1 server så är det gratis...
Kodi stream kostar, men det är ca 50 kr/år... så en struntsumma..

Kollat. Kodi är helt fritt, Plex e fritt om du kör stream, annars 2$per månad, yatsi är gratis om du kör en enhet, annars kosrtar de 12$ år....

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch