Skrivet av BrusE:
Har du testat att installera om alla drivrutiner på din dator?
Oj. Nej faktiskt inte. Ska absolut prova om det kan vara så simpelt. Andra får gärna komma med fler förslag!
EDIT: Jag vet verkligen inte vad det är som händer. Efter jag installerat nya (andra) drivrutiner så kan jag inte ens starta spelet och vara i menyerna. Det fryshackar varje sekund. Såpass mycket att jag inte kan röra musen utan att den fryser, kommer tillbaka i 1 sekund, fryser igen osv osv.
Vet inte vad jag ska göra...
EDIT 2: Det verkar vara flera spel som är drabbade av samma typ av fryshack! Provade starta GTA V, som dessutom är installerat på en annan hårddisk, och det är samma typ av fryshack! Jag menar, vad är det som händer? Jag spelar spel från blizzard, typ diablo 3, fungerar utan bekymmer. Det tycks bara vara steam-spel som inte fungerar.
EDIT 3: Jag har lyckats lösa problemet.... av någon konstig anledning så "måste" vertical sync stå som "aktivt" i nvidias kontrollpanelinställningar. Jag har vertical sync OFF inne i själva spelet, så jag hoppas den over-ridar kontrollpanelen. Fryshacken startar om jag inaktiverar vertical sync i kontrollpanelen.... men det som är allra konstigast är att detta bara tycks påverka spel jag har i steam.... om detta är en bugg som har medföljt W10 vet jag ej.