Permalänk
Medlem

Mini DP - HDMI

Hej
Har just fått hem och testat en kabel, Mini DP i ena ändan och HDMI i andra ändan, med min Surface Pro 2 (256gb SSd 8gb RAM) och TV:n men det funkar inte får ljud men i princip stillbild, ny bild ca 1 gång/minut
Det funkar utm med i väldigt tröga bärbara
Mini DP- kontakten verkar gå vrida i 2 lägen, dvs vändbar är detta korrekt?
Tips mottages tacksamt

Permalänk
Medlem

Mini DisplayPort ska bara gå att sätta in på ett sätt.
Hur har du andra skärmen inställd? Duplicerad eller förlängd?
Använder en likadan kabel med min Surface Pro 3 utan problem

Edit:
komer på att jag inte alls använder en likadan kabel.
Jag har en Mini DP - DP och en dosa med Mini DP - HDMI/DVI/DP

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Medlem

@MaxieTheHatter:
Tack för ditt svar, ang vända kontakten så ser jag, när jag kollar noga, att det finns 2 fasade kanter, har tv:n som monitor och är för okunnig om "Duplicerad förlängd"

Permalänk
Medlem

kör "windowsknapp + P" så väljer du extern skärm. Funkar det där så kan du trixa vidare med extend och duplicerad osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

kör "windowsknapp + P" så väljer du extern skärm. Funkar det där så kan du trixa vidare med extend och duplicerad osv.

Se där, frågar man inte så får man inget veta, där fick jag igång allt, det visade sig att i utgångsläget funkade det med mimimerad skärm på surfacen men med tipset ovan så fick jag även fullskärm på plattan och tv:n, bilden fryser dock någon sekund ibland

Tackar igen

Passar på med en fråga till i samma ärende, när man kollar alla som säljer Mini DP-Hdmi kablar så pratas det bara om "Macar" utom Elgiganten som säger sig ha en speciell för Surfaceplattor (men ca dubbelt så dyr) ser jag nu efter ha köpt kabeln på annat ställe, funderar på returnera och köpa en giganten (den jag just köpt är av fabrikat "Deltaco)

Permalänk
Medlem
Skrivet av årb:

Se där, frågar man inte så får man inget veta, där fick jag igång allt, det visade sig att i utgångsläget funkade det med mimimerad skärm på surfacen men med tipset ovan så fick jag även fullskärm på plattan och tv:n, bilden fryser dock någon sekund ibland

Tackar igen

Passar på med en fråga till i samma ärende, när man kollar alla som säljer Mini DP-Hdmi kablar så pratas det bara om "Macar" utom Elgiganten som säger sig ha en speciell för Surfaceplattor (men ca dubbelt så dyr) ser jag nu efter ha köpt kabeln på annat ställe, funderar på returnera och köpa en giganten (den jag just köpt är av fabrikat "Deltaco)

Strunta i det, det är exakt samma grejer.
Jag köpte min Mini DP - DP kabel på Kjell&Co (av märket Deltaco) och den fungerar utmärkt. Den är inte "specifikt för Surface Pro" eller något sånt trams.
Multidosan jag köpte var det billigaste jag hittade i kina, typ den här http://www.ebay.com/itm/3-in-1-Mini-DP-Displayport-Thunderbol...
och den fungerar utmärkt.
Låt dig inte luras av marknadsföring, det är samma standard på allting

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max