Problem med Csgo Dedicated server [LÖST] / Router problem [INTE LÖST]

Permalänk
Medlem

Problem med Csgo Dedicated server [LÖST] / Router problem [INTE LÖST]

Tjenare,

Har problem med mina csgo servrar som jag hostar hemma. De har fungerat förut utan problem.
Spelade inte Cs ett litet tag men underhöll servrarna ändå och uppdaterade dem m.m.

Nu har jag börjat spela lite igen och skulle köra på retake servern med några polare.
Men till min förvåning så kom ingen av dem in, jag kom in men jag kom ingenvart när jag valt lag.
Skriver jag kommandot "mp_restartgame 1" så kommer jag in i ett lag men jag måste göra så varje gång jag joinar servern.
Jag vill ha den öppen för random personer som vill spela också så det blir väldigt problematiskt ifall jag måste starta om gamet varje gång någon ska köra på den. Men nu kan ju som sagt inte någon joina den heller.

Jag har en ny router, har öppnat portarna på den, startat om både routern och dator som jag hostar servrarna på.
Eftersom jag inte spelat cs på ett tag så vet jag inte när problemet uppstod.

Hjälp uppskattas stort!

Edit: LÖST, Installerade om servern från scratch med ett annat retake plugin så fungerade det.

Dock med min nya router så kan inte någon connecta till servern. Jag har öppnat alla portar som jag hade öppnat i min förra router...
Min Teamspeak server fungerar dock så förstår inte vad felet är. När jag kopplar in min förra router så kan folk ansluta till servern.

Min förra router är en zyxel p 2812 från bredbandsbolaget och den nya är en Technicolor TG784n v3.

Edit2: Min Minecraft server fungerar felfritt också...

Edit3: När jag sätter igång DMZ till servern så kan jag ansluta. Men jag har öppnat de rätta portarna så förstår inte varför det fungerar när jag sätter igång DMZ till servern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweam:

Tjenare,

Har problem med mina csgo servrar som jag hostar hemma. De har fungerat förut utan problem.
Spelade inte Cs ett litet tag men underhöll servrarna ändå och uppdaterade dem m.m.

Nu har jag börjat spela lite igen och skulle köra på retake servern med några polare.
Men till min förvåning så kom ingen av dem in, jag kom in men jag kom ingenvart när jag valt lag.
Skriver jag kommandot "mp_restartgame 1" så kommer jag in i ett lag men jag måste göra så varje gång jag joinar servern.
Jag vill ha den öppen för random personer som vill spela också så det blir väldigt problematiskt ifall jag måste starta om gamet varje gång någon ska köra på den. Men nu kan ju som sagt inte någon joina den heller.

Jag har en ny router, har öppnat portarna på den, startat om både routern och dator som jag hostar servrarna på.
Eftersom jag inte spelat cs på ett tag så vet jag inte när problemet uppstod.

Hjälp uppskattas stort!

1. Står något i server console när de försöker ansluta? Isåfall, vad?
2. Kan du skriva sm plugins list och pasta det här?
3. Har du tillåtit srcds.exe processen i brandväggsmjukvara? (Windows brandvägg, Internet Security program, etc..)

Permalänk
Medlem

Vad använder du för os på servern?
Fungerar servern om du kör den utan plugins på en standard-map?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shirayukiie:

1. Står något i server console när de försöker ansluta? Isåfall, vad?
2. Kan du skriva sm plugins list och pasta det här?
3. Har du tillåtit srcds.exe processen i brandväggsmjukvara? (Windows brandvägg, Internet Security program, etc..)

1. Det står att jag joinar, men jag kommer ju in. Kan kolla när jag kommer hem om det står något när de försöker joina.
2.-----------------------------------------------------------------
[SM] Listing 20 plugins:
01 "Admin File Reader" (1.7.2) by AlliedModders LLC
02 "Admin Help" (1.7.2) by AlliedModders LLC
03 "Admin Menu" (1.7.2) by AlliedModders LLC
04 "Anti-Flood" (1.7.2) by AlliedModders LLC
05 "Basic Ban Commands" (1.7.2) by AlliedModders LLC
06 "Basic Chat" (1.7.2) by AlliedModders LLC
07 "Basic Comm Control" (1.7.2) by AlliedModders LLC
08 "Basic Commands" (1.7.2) by AlliedModders LLC
09 "Basic Info Triggers" (1.7.2) by AlliedModders LLC
10 "Basic Votes" (1.7.2) by AlliedModders LLC
11 "Client Preferences" (1.7.2) by AlliedModders LLC
12 "Fun Commands" (1.7.2) by AlliedModders LLC
13 "Fun Votes" (1.7.2) by AlliedModders LLC
14 "MapChooser" (1.7.2) by AlliedModders LLC
15 "Nextmap" (1.7.2) by AlliedModders LLC
16 "Player Commands" (1.7.2) by AlliedModders LLC
17 "Reserved Slots" (1.7.2) by AlliedModders LLC
18 "Retakes" (1.2.1) by Ofir
19 "Rock The Vote" (1.7.2) by AlliedModders LLC
20 "Sound Commands" (1.7.2) by AlliedModders LLC
------------------------------------------------------------------
Men har kört med samma plugins förut och de har fungerat utan problem.

3. Använder mig utav AVG firewall och när jag kollar i den så är ingenting blockerat. Jag testade tillochmed att stänga av den brandväggen helt men vad jag märkte så gjorde det ingen skillnad.

Skrivet av samots:

1. Vad använder du för os på servern?
2. Fungerar servern om du kör den utan plugins på en standard-map?

1. Windows 7, haha.

2. Ska testa att ladda ner en ny fräsh version och kolla ifall det fungerar.

Kan tillägga att jag nu har den routern jag använde förut när allt fungerade normalt men är fortfarande samma problem.

Edit: Man kunde visst ansluta till servern utifrån nätverket med den gamla routern, mitt fel^^ Men när man joinar servern så stannar man i spectator mode och måste köra kommandot "mp_restartgame 1" och det är fortfarande ett stort problem.
Laddade ner en ny server och den fungerade felfritt så ska testa att flytta över lite filer från den gamla och kolla ifall det fungerar då.

Permalänk
Medlem

Du verkar ju ha senaste sourcemod men däremot har du en gammal version av Retakes och det verkar vara det som ställer till problem.
Problemet nämns i slutet av forumtråden för pluginet: https://forums.alliedmods.net/showthread.php?t=251829&page=17

Permalänk
Medlem
Skrivet av samots:

Du verkar ju ha senaste sourcemod men däremot har du en gammal version av Retakes och det verkar vara det som ställer till problem.
Problemet nämns i slutet av forumtråden för pluginet: https://forums.alliedmods.net/showthread.php?t=251829&page=17

Jag installerade om från scratch med ett annat retake plugin så nu fungerar det!