Mekaniska tangentbord – Allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av jH0Ni:

Nu vill jag inte svära i kyrkan, men är inte mx clear ganska lika en tyngre variant av Zealios? *duckar undan kanonkulorna*

Är detta en ny switch? Har aldrig hört talas om dom alls. Var placerar du dom i förhållande till övriga Cherry?

Exakt, det är det som gör mig väldigt pepp! Ska bli intressant att känna skillnaden från mina Varmilo, som jag tycker är på gränsen till lite för sträva i texturen och vassa om kanterna.

Skickades från m.sweclockers.com

Då kommer du att gilla EnjoyPBT, de har inte vassa kanter och de är inte som sandpapper, vilket är texturen som jag personligen gillar.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dorf_se:

Jag la en order. Det verkar ju bra. Lite skeptisk är jag då tidigare set med international set sett apa ut. Får se hur det blir när det dyker upp...

Imo borde capsen vara högblanka, om man kikar på apparater från 60talet och tidigare ser man en blankare trend.

http://www.oldcalculatormuseum.com/anitaC-VIII.html
http://www.oldcalculatormuseum.com/calcs.html

Visa signatur

1337

Permalänk
Medlem
Skrivet av TurboTorsten:

Imo borde capsen vara högblanka, om man kikar på apparater från 60talet och tidigare ser man en blankare trend.

http://www.oldcalculatormuseum.com/anitaC-VIII.html
http://www.oldcalculatormuseum.com/calcs.html

Det finns gott om caps som är högblanka, spana in SA-profilen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av careface:

Well, där är jag lite osäker. Jag kör på HHKB Type-s sedan tre år tillbaka och allt jag provat sedan jag bytte har känts fel, med det sagt så har jag endast provat MX. Jag kikade lite på Youtube igår efter typing sounds osv för att få en känsla för vad jag är ute efter och kom inte direkt fram till något. MX Silent är verkligen intressant men jag vet inte om jag skulle kunna leva med ljudfritt.. 🙄

Vad kör du för något? Har du några starka preferenser?

Skrivet av Khers:

@careface: När det kommer till Cherry-kompatibla brytare tycker jag bäst om bara om vintage blacks (dvs, Cherry MX Blacks tillverkade före 1992). HHKB ligger även mig varmt om hjärtat, och på grund av det provade jag en hel hög taktila Cherry-kompatibla brytare, men kom snart till insikten att de helt enkelt inte var något att ha. Nej, frågar du mig skall det vara linjärt när det kommer till Cherry, och vintage blacks (och nixies) är de bästa jag provat.

När det kommer till Ramas m60 är dock inte vintage blacks någon vidare bra matchning då de lirar dåligt med alla RGB-finesser, om det är något du tänkt använda dig utav. Tealios (zealpcs linjära brytare) talas det ofta varmt om, men jag har ingen egen erfarenhet av dem. @Hund kanske kan ge en faktagrundad bild av det hela. Min grundinställning är dock att zealpcs prylar är obefogat dyra (säger jag samtidigt som jag har ~250 nixies – dubbelmoralen är slående). Linjära Gaterons är hyfsat trevliga (99.99% samma sak som Tealios). Cherry gör också RGB-kompatibla brytare med genomskinliga brytarhus.

Som du märker är utbudet större än någonting en vanlig människa orkar med och då har jag inte ens tagit upp Kailh, Outemu etc. än. Det finns säkert andra, @anon257891?, som kan ge en bättre bild av de olika Cherryklonerna, jag brukar hålla mig till vintage blacks

Min subjektiva uppfattning om vilka brytare (i.e. tangentbord) som är bäst är (fortfarande) att det är upp till var och en att bestämma.

Men för att dra en dålig liknelse:
Det är lite som med musik, den musik som man gillar bäst behöver nödvändigtvis inte vara den musik som är tekniskt mest avancerad, uppförd av formellt utbildade musiker eller producerad på den tekniskt bästa utrustningen. Det styrs ju av humör och situation också: ibland gillar man viss typ av musik, och vid andra tillfällen någon annan typ.

Och precis som med musik finns det "experter" som säger att "dessa" ljuden i ditt öra är "fel", emedans "de här ljuden" är "rätt".

Men visst, precis som med musik kan du ju få inspiration om du hittar någon med liknande smak som dig: "Andra som lyssnade på detta, lyssnade även på..."

Med det sagt:
Jag envisas fortfarande med att tycka att det är hela tangentbordets sammansättning och alla komponenter tillsammans som är grunden för ens tangentbordsupplevelse. Varje enskild komponent är viktig och påverkar slutupplevelsen, om än i olika grad.

Nu har jag inte heller provat alla olika brytare som finns, inte ens i närheten, och framförallt har jag inte provat alla brytare som finns i alla olika tangentbord som finns.

Men jag har provat så pass många olika kombinationer att jag tycker mig kunna ha en subjektiv åsikt om vilka generella preferenser jag har.

TL;DR
Enligt min åsikt, som då är helt personlig och väldigt subjektiv, så gillar jag generellt:

  • Chassin/brytarplåtar med hög vridstyvhet.

  • "mindre tangentbord" (TKL och neråt)

  • Dämpade chassin med lite mer massa(i.e. så lite hålrum/resonanslådor som möjligt)

  • Topre (och Kloner)

  • Lena och smorda Linjära brytare (med något tyngre fjädrar)

  • Dämpade brytare

  • Tangenter med godstjocklek >=1,5mm

  • Dubbelskjutna tangenter

  • Avtagbar USB-sladd

  • Programmerbara PCB (QMK/TMK)

Generellt så gillar jag inte (även detta subjektivt såklart):

  • Stockcaps (dvs de tangenter/hattar som "alla vanliga" tangentbord levereras med: typiskt tunt gods, usla legender (UV-coating))

  • Taktila MX-brytare

  • Klickiga MX-brytare

  • Fullstora tangentbord ("vanlig" storlek)

  • Ihåliga Chassin med tunn godstjocklek

  • Ej avtagbar USB-sladd

  • Flytande brytardesign (betyder, enligt min åsikt, att man vanligtvis vill spara in pengar på att inte tillverka en överdel till chassit)

  • "Hajpade" produkter inom tangentbordsnördssfären som kostar avsevärt mer än vad man faktiskt får

  • Brytare där den taktila återkopplingen inte ligger på samma ställe som aktiveringspunkten

  • Tangentbordstillverkare som blandar ihop (Anti-)Ghosting och KRO

  • Tangentbord/PCB som inte uppfyller minimikrav på funktionalitet (t.ex. Anti-Ghosting och 6KRO)

  • Misslyckade gruppköp, och gruppköp där arrangören blåser deltagarna och "försvinner" med kosingen

Sen finns det såklart undantag från mina generella åsikter Och framför allt: omväxling förnöjer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jH0Ni:

Är detta en ny switch? Har aldrig hört talas om dom alls. Var placerar du dom i förhållande till övriga Cherry?
Skickades från m.sweclockers.com

Nej , MX Tactile Grey är MX Clear med en tyngre fjäder. Används oftast under spacebars i tangentbord med MX Clear.

https://deskthority.net/wiki/Cherry_MX_Tactile_Grey

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Jag blir allt mer sugen på att skaffa MX Vintage Black. Min första bräda, som är ett Ducky Mini V1 med vanliga MX Black, är fortfarande tangentbordet med MX brytare som jag drar mig tillbaka mot och då har jag ändå ägt samt använt tangentbord med MX Brown, Red, Blue, Clear, diverse Gateron switchar, Zealios, Kailh BOX Navy och många fler. Inväntar just nu MX Tactile Grey till ett Planck bygge men jag vet inte. MX Silent Black som jag skaffade till detta bygge är för lätta (kommer från GB som omtalades mycket på geekhack där alla i princip fick MX Red-style springs istället för MX Black), och mina Kailh BOX Navy vars taktila känsla är superb är helt enkelt för högljudda. MX Tactile Grey som jag inväntar skulle vara end-game switcharna, men nu när man har tänkt efter lite...

MX Vintage Black.. Det är något med den där linjära känslan som avslutas i ett lite tyngre, "cushioned" motstånd, som gör att jag gillar tunga linjära MX switchar. Vintage Black har jag velat testa hur länge som helst, men jag har inte riktigt hittat 40-50 st (till ett Planck såklart) till ett bra pris.

Var köper du dina ifrån?

Mina kommer antingen från ebay (på tyska ebay kan man ofta hitta gamla Cherry G80 för en billig peng, datummärkning E eller tidigare <=> vintage), eller Wodan. Om du inte är sugen på att hålla utkik på ebay skulle jag rekommendera att PM:a Wodan (DT, GH, rmk). Han har en del donatorer han är villig att sälja för rimliga priser. Om du kan leva med plattmonterade brytare (dvs, om du har en bra platta att montera brytarna i) har han till exempel WYSE-kopior och någon form av verkstadstangentbord som kommer med silikonkondom. Jag har ett av de senare och även om de inte är de absolut bästa vintage blacks jag har är de en god inkörsport.

För att få maximalt trevliga brytare brukar jag tvätta delarna i ett ultraljudsbad, byta fjäder till en lättare (personlig preferens), slänga in en pc-film och smörja lite när jag ändå är igång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Min subjektiva uppfattning om vilka brytare (i.e. tangentbord) som är bäst är (fortfarande) att det är upp till var och en att bestämma.

Men för att dra en dålig liknelse:
Det är lite som med musik, den musik som man gillar bäst behöver nödvändigtvis inte vara den musik som är tekniskt mest avancerad, uppförd av formellt utbildade musiker eller producerad på den tekniskt bästa utrustningen. Det styrs ju av humör och situation också: ibland gillar man viss typ av musik, och vid andra tillfällen någon annan typ.

Och precis som med musik finns det "experter" som säger att "dessa" ljuden i ditt öra är "fel", emedans "de här ljuden" är "rätt".

Men visst, precis som med musik kan du ju få inspiration om du hittar någon med liknande smak som dig: "Andra som lyssnade på detta, lyssnade även på..."

Med det sagt:
Jag envisas fortfarande med att tycka att det är hela tangentbordets sammansättning och alla komponenter tillsammans som är grunden för ens tangentbordsupplevelse. Varje enskild komponent är viktig och påverkar slutupplevelsen, om än i olika grad.

Nu har jag inte heller provat alla olika brytare som finns, inte ens i närheten, och framförallt har jag inte provat alla brytare som finns i alla olika tangentbord som finns.

Men jag har provat så pass många olika kombinationer att jag tycker mig kunna ha en subjektiv åsikt om vilka generella preferenser jag har.

TL;DR
Enligt min åsikt, som då är helt personlig och väldigt subjektiv, så gillar jag generellt:

  • Chassin/brytarplåtar med hög vridstyvhet.

  • "mindre tangentbord" (TKL och neråt)

  • Dämpade chassin med lite mer massa(i.e. så lite hålrum/resonanslådor som möjligt)

  • Topre (och Kloner)

  • Lena och smorda Linjära brytare (med något tyngre fjädrar)

  • Dämpade brytare

  • Tangenter med godstjocklek >=1,5mm

  • Dubbelskjutna tangenter

  • Avtagbar USB-sladd

  • Programmerbara PCB (QMK/TMK)

Generellt så gillar jag inte (även detta subjektivt såklart):

  • Stockcaps (dvs de tangenter/hattar som "alla vanliga" tangentbord levereras med: typiskt tunt gods, usla legender (UV-coating))

  • Taktila MX-brytare

  • Klickiga MX-brytare

  • Fullstora tangentbord ("vanlig" storlek)

  • Ihåliga Chassin med tunn godstjocklek

  • Ej avtagbar USB-sladd

  • Flytande brytardesign (betyder, enligt min åsikt, att man vanligtvis vill spara in pengar på att inte tillverka en överdel till chassit)

  • "Hajpade" produkter inom tangentbordsnördssfären som kostar avsevärt mer än vad man faktiskt får

  • Brytare där den taktila återkopplingen inte ligger på samma ställe som aktiveringspunkten

  • Tangentbordstillverkare som blandar ihop (Anti-)Ghosting och KRO

  • Tangentbord/PCB som inte uppfyller minimikrav på funktionalitet (t.ex. Anti-Ghosting och 6KRO)

  • Misslyckade gruppköp, och gruppköp där arrangören blåser deltagarna och "försvinner" med kosingen

Sen finns det såklart undantag från mina generella åsikter Och framför allt: omväxling förnöjer!

Haha, tack för utläggningen!
Men om du gillar Topre så kanske du har någon idé om vad för MX kompatibla brytare jag kan tänkas gilla?
Kollade på lite Zealios 78g och ljudet var amazing, men 78g låter helt absurt?

https://www.youtube.com/watch?v=arJnNM5RAMM

Permalänk
Inaktiv

@careface:
Jag har ingen aning om vad du kan tänkas gilla

Jag vet att jag gillar:
Topre 45/55g (35g),
Linjära Cherry/Gateron MX brytare (Sprit 72g) (jag är inte petnoga med att det ska vara vintage, men om inte föredrar jag gateron),
Linjära silent Cherry/Gateron MX (sprit 68/72g)
(Kapacitiv) buckling spring (Taktil)
ALPS SKCM (Taktil/Cream).

Den lenaste (moderna) MX-"stock" brytaren jag träffat på är Kailh "BOX Black"(linjär)! (de har dock nackdelen att fjädrarna inte är MX-kompatibla).

Flaretechs Linjära (optiska) är också väldigt lena imo, men inte lätt att bygga något eget med dem.
Xmits Hall-brytare var också trevlig som sådan: även om alla andra bekymmer med hans brädor förtog helhetsintrycket (och inget för DIY heller såklart).

Jag gillar inte (mest av princip) Zeal(ios)

Den enda Taktila MX-brytaren som jag inte hatat är Halo True. Men jag har som sagt inte testat alla, utan bara en 15-20 st olika taktila varianter (Cherry, Gateron, Kailh, Mod-M/L, Zealios, Outemu etc.)

Ovan nämnda åsikter är just åsikter och det betyder inte att andra som gillar t.ex. taktila MX tycker fel, det betyder bara att vi tycker olika!

Allt ovan är ju dock "bättre" än membran (vilket man också kan gilla och ändå tycka rätt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

@careface:
Jag har ingen aning om vad du kan tänkas gilla

Jag vet att jag gillar:
Topre 45/55g (35g),
Linjära Cherry/Gateron MX brytare (Sprit 72g) (jag är inte petnoga med att det ska vara vintage, men om inte föredrar jag gateron),
Linjära silent Cherry/Gateron MX (sprit 68/72g)
(Kapacitiv) buckling spring (Taktil)
ALPS SKCM (Taktil/Cream).

Den lenaste (moderna) MX-"stock" brytaren jag träffat på är Kailh "BOX Black"(linjär)! (de har dock nackdelen att fjädrarna inte är MX-kompatibla).

Flaretechs Linjära (optiska) är också väldigt lena imo, men inte lätt att bygga något eget med dem.
Xmits Hall-brytare var också trevlig som sådan: även om alla andra bekymmer med hans brädor förtog helhetsintrycket (och inget för DIY heller såklart).

Jag gillar inte (mest av princip) Zeal(ios)

Den enda Taktila MX-brytaren som jag inte hatat är Halo True. Men jag har som sagt inte testat alla, utan bara en 15-20 st olika taktila varianter (Cherry, Gateron, Kailh, Mod-M/L, Zealios, Outemu etc.)

Ovan nämnda åsikter är just åsikter och det betyder inte att andra som gillar t.ex. taktila MX tycker fel, det betyder bara att vi tycker olika!

Allt ovan är ju dock "bättre" än membran (vilket man också kan gilla och ändå tycka rätt)

Varför gillar du inte Zealios på ett principiellt plan? Har skaparen gjort något shady?
Tror jag försöker lägga mig runt 55g då I guess. Vill inte ha trögare än mitt HHKB, det är en bra sweetspot för all around use. Spelar rätt mycket spel, kodar hela dagarna etc.

Permalänk
Inaktiv

@careface:
Ang Zeal:
Dels för att jag inte gillar taktila MX och dels av samma anledning som @khers *överprisade* (enligt min subjektiva åsikt).
Jag har dock inget emot att andra gillar dem: precis som att folk gärna får äta ugnsgratinerad kassler med ananas; så länge de inte tvingar mig att äta det!

Ang. "55g":
Du bör inte (enligt mitt tycke) jämställa grammen (cN) mellan Topre och MX rakt av: de upplevs helt olika (av mig i varjefall)! Det bästa är att kläma, känna och testa i verkligheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

@careface:
Ang Zeal:
Dels för att jag inte gillar taktila MX och dels av samma anledning som @khers *överprisade* (enligt min subjektiva åsikt).
Jag har dock inget emot att andra gillar dem: precis som att folk gärna får äta ugnsgratinerad kassler med ananas; så länge de inte tvingar mig att äta det!

Ang. "55g":
Du bör inte (enligt mitt tycke) jämställa grammen (cN) mellan Topre och MX rakt av: de upplevs helt olika (av mig i varjefall)! Det bästa är att kläma, känna och testa i verkligheten.

Well, testa och känna i verkligheten är ju inte möjligt om man vill gå bortom vanliga MX..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Den enda Taktila MX-brytaren som jag inte hatat är Halo True. Men jag har som sagt inte testat alla, utan bara en 15-20 st olika taktila varianter (Cherry, Gateron, Kailh, Mod-M/L, Zealios, Outemu etc.)

Ooh, kul att höra. Jag har en uppsättning True som jag inte haft tid och pengar att bygga en bräda av än Har också svårt med taktila efter att ha vant in mig med mitt HHKB

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Well, testa och känna i verkligheten är ju inte möjligt om man vill gå bortom vanliga MX..

This. So much. På tal om det, ingen som bor i Jönköpingstrakten och har Topre tillgängligt för test?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

@jH0Ni @careface

Ni är välkomna till tangentbordsmuseumet i halland när som Lägg ett PM bara så tar vi detaljerna där

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Applet:

Ooh, kul att höra. Jag har en uppsättning True som jag inte haft tid och pengar att bygga en bräda av än Har också svårt med taktila efter att ha vant in mig med mitt HHKB

Notera att jag inte påstår att jag gillar dem (ännu) (har inte kört den brädan så mycket): men det var den första brädan med "taktila MX" som jag inte ogillade omedelbart! (Mitt) 1a intryck var/är att Halo True inte är i närheten så sträva och raspiga som "alla andra" taktila MX-kloner.

Hmm, får nog ta K-typen till jobbet nästa vecka och testa ordentligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

@jH0Ni @careface

Ni är välkomna till tangentbordsmuseumet i halland när som Lägg ett PM bara så tar vi detaljerna där

Oh, vet du jag blir ju lite sugen. När jag har vägarna förbi Halland nästa gång ska jag faktiskt överväga att slänga ett pm! Roligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

@careface:
Ang Zeal:
Dels för att jag inte gillar taktila MX och dels av samma anledning som @khers *överprisade* (enligt min subjektiva åsikt).
Jag har dock inget emot att andra gillar dem: precis som att folk gärna får äta ugnsgratinerad kassler med ananas; så länge de inte tvingar mig att äta det!

Om man kör Zeal stock så skulle man kunna argumentera för att de är ok i pris. Genomskinligt hus med 5-pin t.ex. För de som kör utan plåt då eller universal-plåt. Guldpläterad fjäder för de som bryr sig. Smord från fabrik. Det är lite jobb som man behöver göra med andra brytare för att få dem i samma skick som Zeal säljer sina stock. Lägg till att han vill tjäna lite på det och att det förmodligen kostat lite i utveckling av de han erbjuder. Han ligger högt i pris men han levererar.

Jag köpte Zealios i runda 1 och de va inte något att hänga i granen men i runda 9 tycker jag att han fått till dem. De är bra. Version 2 av stabbarna är "fixade" så de fungerar bra också. Zeal60 är riktigt schysst, kör den på jobbet.

Så även om Zeal ligger högt i pris så har han "unika" produkter som han faktiskt bedriver utveckling på. Han hade kunna sänka sin marginal med tiden iofs.

Avslutningsvis en bild på mitt work-keeb

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av dorf_se:

Detta var inget jag la märke till på mina, vare sig zealios eller zilents.

Btw, det är samma stam på alla olika vägda zealios va? Så om jag exempelvis vill göra om mina 62g zealios till 68g zealios behöver jag bara byta fjädern?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jH0Ni:

Detta var inget jag la märke till på mina, vare sig zealios eller zilents.

Btw, det är samma stam på alla olika vägda zealios va? Så om jag exempelvis vill göra om mina 62g zealios till 68g zealios behöver jag bara byta fjädern?

De är sparsamt smorda.

Som jag förstår det, ja. Zeal har valt att skilja dem år med olika nyanser av lila men det ska vara samma stam.

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk

Någon som hade tyckt vara kul med en meetup eller dyl? Vet att khers höll i en för ett tag sen men hade inte möjlighet att komma

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem

Om det är någon som köper EnjoyPBT 9009 och är tokig nog att kunna tänka sig att sälja sin gröna 6,25U mellanslagstangent är jag intresserad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

@Signature: En meetup är på G redan! Häng med oss på discord: mekaniskatangentbord.se ger dig en invit!

Permalänk
Medlem

NPKC har ordnat ett grått DSA-set i PBT med nordisk teckenuppsättning. Det står inte vilket typ av tryck det är, men jag vill minnas att de brukar köra med dyesub?

https://kbdfans.cn/products/nordic-layout-dsa-keycaps

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Jag frågade Wei om det gick att få tag på en blank version av EnjoyPBT 9009 och på det svarade han:

Citat:

Sorry, we haven't sold the blank version 9009, we will sell it in the future, thank you.

Det låter ju onekligen lovande!

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ohjay:

Alla keycaps som passar Cherry MX-switchar passar på den där. Så det är bara att hitta de lägsta Cherry MX-kompatibla keycaps du kan hitta och byta ut.
Tips om specifika keycaps får jag dock överlåta till någon annan.

hej tack för svar
kan du skriva vad exakt dessa heter och exakt var man hittar till bra pris och enkel frakt
mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

hej tack för svar
kan du skriva vad exakt dessa heter och exakt var man hittar till bra pris och enkel frakt
mvh

Dessa kanske?

https://kbdfans.cn/products/dsa-blank-keycaps-1

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelloxz:

@Signature: En meetup är på G redan! Häng med oss på discord: mekaniskatangentbord.se ger dig en invit!

Vad kul! Kommer ni att skriva här när det närmar sig?

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

@hag: Datumet är redan spikat, 19e maj är det som gäller. Du kan anmäla dig här om du vill komma och joina discorden här!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

@hag: Datumet är redan spikat, 19e maj är det som gäller. Du kan anmäla dig här om du vill komma och joina discorden här!

Det var trist, har svårt att tänka mig att jag kan då. Har ni någon sista anmälningsdag ifall jag skulle märka att jag kan åka ändå några dagar innan?

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

@hag: Inte jag som är boss för det hela, jag bara skickade vidare informationen In på discorden om du vill veta mer!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770