Permalänk
Medlem

Problem med Tv via fiber i routern

Hej !
Sitter med ett mycket störande problem då supporten på bredbandsbolaget nästan riktigt luktar lite illa för att inte säga totalt värdelös. Killen talade om för mig att jag skulle koppla tvn direkt i fiberutaget ja det är klart att det fungerar det fattar till och med jag som inte är direkt kunnig. Så sa han så nu har du bild typ och hej då !
Det jag förklarade från början var att jag sitter med en Asus router ( RT-AC87U) efter som deras egna inte är bra och tillräckligt stabila.
Sitter nu och vet inte hur jag ska göra jag har en 24 portars gigabit switch samt 2 st 8 portars switchar men förstår mig inte på kopplings schemat då jag har rätt grav ADHD om man får skylla på det finns det någon som kan hjälpa mig med detta jag vill ha ett fungerande bredband , ett fungerande trådlöst nätverk och fiber tv som fungerar. Det har fungerat förr vet dock inte hur jag gjorde men problemet varför det inte blev lika inkopplat var för att jag har bytt routern på garanti då den bara var stendöd n'är jag kom hem.
Finns det någon villig själ som kan och orkar hjälpa mig med problemet jag bryter allvarligt talat ihop snart.

Permalänk

finns en guide i forumet om hur du måste lägga vlan:en.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1195763-sa-har-far-du-t...

Permalänk
Medlem

Stort tack du gjorde våran familj en riktig tjänst nu fungerar både grabbens och våran tv och det var så enkelt att bara gå in i routrn lan / ip tv / Välj IPTV STB-port och ställa portarna 3 och 4 stort tack grymt nöjd !!! Det bästa som hänt idag ! Det här är Riktig Support !!! Tack Kitch 2400 !!!

Permalänk

@peppe78: inga problem! ha en trevlig kväll i soffan nu.