Problem med leverans från Spelbutiken (Fallout 4)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Feb 2009

Problem med leverans från Spelbutiken (Fallout 4)

Hej.

Förbokade Fallout 4 från spelbutiken.se ett par veckor innan release, där det angavs att det skulle levereras till releasedagen, vilket ju var igår. Fortfarande inte fått något.
Kollade på prisjakts omdömessida (http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=2355) och det är ju inte bara jag som har drabbats. Spelbutikens support verkar inte kunna svara på vad som hänt eller var spelen är någonstans.

Vad tror ni? Har spelbutiken slarvat i leverans, eller är det posten som slarvat, eller var gick det fel? Kan jag som kund göra något?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Ring dem, sweclockers kan inte svara för dem.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Sep 2012

Hade precis samma problem med GTA V till pc. Fick det två dagar efter release även fast jag förbokat flera månader innan. Dessutom hade det krånglat tidigare med leveranser därifrån. Denna gång bokade jag från CDON och fick det på releasedagen.

Mitt råd: Handla inte från spelbutiken.se om ni vill ha grejerna till releasedagen. (De skyllde på posten sist också, var precis samma sak då, det var alltså många fler än jag som inte fick i tid)

ASUS Z370, i7 8086K @ 5.0 Ghz, Noctua NH-D14 Pwm, ASUS GTX 1080 Strix, 16 GB Corsair Vengeance LPX 2 st HDD, 3st SSD, SoundBlaster Z, Corsair RM750x, DELL U2515H 1440p, Benq 24XL11z, Oculus Rift CV1

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Precis som andra redan sagt så har jag haft problem med deras leveranser inte dykt upp. Väljer istället en annan butik, även om det är lite dyrare än attt behöva bråka med spelbutiken och var deras paket som inte går att spåra har försvunnit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Nov 2005

Även för mig har en beställning inte dykt upp för några månader sen.

När man ringde dem och undrade vart beställningen var fick man nästintill en utskällning av kundtjänst. Aldrig mer Spelbutiken sedan dess, kundnöjdhet skiter de fullständigt i tydligen..

Corsair Obsidian 650D / Silverstone Strider 1200w / Intel 2600K / Corsair H100 / ASUS Sabertooth Z77 / Corsair Vengeance 1866mhz 16GB / 2x Intel 520 240GB Raid0 / 5x WD 3TB / 2x Seagate 4TB / 2x GTX 680 4GB SLI / Philips BDM4065UC
Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jul 2001

Trodde alla visste att man aldrig handlar från spelbutiken om man vill ha något på releasedagen, bara fiasko då.

i7 3930k@4.5Ghz, 16GB ram, 1080

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jan 2002

Jag har varit med om samma sak när Wolfenstien släpptes, fick det 3 dagar för sent då de tydligen numera bara skickar ut spel på tisdagar och torsdagar, och det är lite så och så med det.

Ingen kompensation eller dylikt var det tal om, utan om jag inte ville ha spelet kunde jag returnera och köpa det någon annanstans.

Nu gillar jag ändå spelbutiken pga. retrobutiken och att man kan ha points och få rabatter osv, samt att de har prisgaranti och matchar andra spelare / kampanjer och dylikt, om produkten har märkningen prisgaranti.

Så jag handlar fortfarande där, men i mindre utsträckning och då med spel jag ofta inte behöver med en gång.

Citera eller Svara för respons! •
Pixel Artist - Öppen för förslag på beställningsjobb! PM'a mig. • Mer på Instagram
YouTube - Gör lite såsaker här ibland, unboxing, drönar/go-pro saker och dyl. •