Datorn startar om hela tiden efter byte av kylpasta

Permalänk
Medlem

Datorn startar om hela tiden efter byte av kylpasta

Hej!

Min bror gjorde nyss rent processor & fläkt, sedan satte han på ny kylpasta.
Men nu så startar datorn bara om och om efter ca 10 sekunder.

Vad kan problemet vara?

Permalänk
Medlem

@Raxxhehe:
Kolla så att fläkten på processorkylaren är ordentligt inkopplad i moderkortet i rätt uttag. Samt att den har bra kontakt mot processorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rarifag:

@Raxxhehe:
Kolla så att fläkten på processorkylaren är ordentligt inkopplad i moderkortet i rätt uttag. Samt att den har bra kontakt mot processorn.

Processorfläkten sitter ihop med kylpastan (på CPUn) och snurrar, CPUn och allt är inkopplat.

Permalänk
Medlem

@Raxxhehe:
Prova stänga av nätagget och dra ut strömkabel och vänta ett tag innan du provar igen.

Får du något meddelande på skärmen? Foto på moderkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rarifag:

@Raxxhehe:
Prova stänga av nätagget och dra ut strömkabel och vänta ett tag innan du provar igen.

Får du något meddelande på skärmen? Foto på moderkortet?

Nej, skärmen är inkopplad men det kommer inte upp någonting vilket förvånar mig.

Permalänk
Medlem

@Raxxhehe:
Tänker fråga igen då: Kan du bistå med en bild på moderkortet?

Permalänk
Medlem

Gör om det en gång till, se till att lägga dit kylpasta stort som ett riskorn som max.
Kan lika gärna vara dålig kontakt mellan kylare och CPU.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Hade skumma problem med omstarter och efter felsökning kom jag fram till att cpu-strömmen inte riktigt satt på plats. Så kolla alla anslutningar är mitt tips.

Permalänk
Hedersmedlem

@Raxxhehe *Bump raderad*

Observera att vi inte tillåter bumpning/meningslösa inlägg. Den här gången har jag inte låst tråden, men ta gärna en extra titt på forumreglerna så att det inte händer igen.

Citat:

§4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Skrivet av Raxxhehe:

Ingen som har någon idé?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Intel propp?
Inte råkat böja några pins?
Kanske aldrig tog bort processorn

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Skrivet av Raxxhehe:

Hej!

Min bror gjorde nyss rent processor & fläkt, sedan satte han på ny kylpasta.
Men nu så startar datorn bara om och om efter ca 10 sekunder.

Vad kan problemet vara?

läs igenom den tråd som beskriver hur man skapar en tråd ? punkt 3 är väl den del som du borde läsa igen.
http://www.sweclockers.com/forum/trad/578039-kranglar-din-dat...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644