Permalänk
Medlem

Videokonferensutrustning

Hej,

Vi skulle vilja köpa in videokonferensutrustning till företaget för våra möten med japan. Min tanke är att köra Skype, ansluta en dator och någon typ av mikrofon/högtalar-puck samt en kamera som lämpar sig för ändamålet. Och detta ansluts till en TV via HDMI.

Detta ska användas i ett konferensrum med 10-12 personer.

Någon som gjort någon liknade lösning eller har förslag på vad man bör satsa på?

Vad är lämplig mikrofon/högtalare?
Vad är lämplig kamera?

Permalänk
Medlem

Jag har nyligen handlat upp utrustning för våra konferensrum. Projekteringen har lagts på ett företag som är proffs på sånt så det är inte jag som bara googlat fram något som ser okej ut. Vi har rum i varierande storlek men för rum avsedda för 10-12 personer rekommenderades Aver vc 520 + Aver vc 520 bordsmikrofoner. Detta kopplas till en eller två Samsung ED65D beroende på rummets funktion.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

En av de allra viktigaste åtgärderna är väl att ha bra akustik i rummet, annars låter det gräsligt. Vi köpte in ljudabsorbenter för väggarna på vårt företag, med tryck på (vår logga och lite annat) från:

http://www.sofsci.com/sv

Det är som natt och dag att hålla konferens därinne nu. Även samtal utan högtalartelefon blir ju mycket bättre.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sprawler:

Jag har nyligen handlat upp utrustning för våra konferensrum. Projekteringen har lagts på ett företag som är proffs på sånt så det är inte jag som bara googlat fram något som ser okej ut. Vi har rum i varierande storlek men för rum avsedda för 10-12 personer rekommenderades Aver vc 520 + Aver vc 520 bordsmikrofoner. Detta kopplas till en eller två Samsung ED65D beroende på rummets funktion.

Tack. Detta tycker jag såg ut att vara en bra lösning. Bra i pris. Vad använder ni för mjukvara med denna? Fungerar det bra med Skype också (många kunder kör med Skype).

Tack för förslaget men tror inte detta är riktigt vad vi söker efter. Verkar som det passar bäst om det är för internt bruk men kanske lite overkill för oss. Kunde inte hitta något pris heller, brukar vara dyrt när det saknas pris

Skrivet av SweMerlin:

En av de allra viktigaste åtgärderna är väl att ha bra akustik i rummet, annars låter det gräsligt. Vi köpte in ljudabsorbenter för väggarna på vårt företag, med tryck på (vår logga och lite annat) från:

http://www.sofsci.com/sv

Det är som natt och dag att hålla konferens därinne nu. Även samtal utan högtalartelefon blir ju mycket bättre.

Tack för förslaget. Vi har rätt bra akustik i vårat konferensrum så jag tror inte det behöver förbättras men detta var en intressant sida där man kunde få eget tryck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasrod:

Tack. Detta tycker jag såg ut att vara en bra lösning. Bra i pris. Vad använder ni för mjukvara med denna? Fungerar det bra med Skype också (många kunder kör med Skype).

Tack för förslaget men tror inte detta är riktigt vad vi söker efter. Verkar som det passar bäst om det är för internt bruk men kanske lite overkill för oss. Kunde inte hitta något pris heller, brukar vara dyrt när det saknas pris

Tack för förslaget. Vi har rätt bra akustik i vårat konferensrum så jag tror inte det behöver förbättras men detta var en intressant sida där man kunde få eget tryck.

Jo klart är väl inte så billigt men vi har videobryggor mm så att vi kan prata med skype for business klienter, telefoner kan ringa in till det, sen cisco jabber video kan med direktansluta till systmet.

Visa signatur

Vad vore världen utan silvertejp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasrod:

Vi använder främst Lync (Skype för företag). På några ställen har vi kompletterat med Vidyo (http://www.vidyo.com/) för 4k-upplösning och bättre stöd mot andra plattformar.