Permalänk
Medlem

HTPC, rev2.

HTPC som tjänstgör som Steam streaming client, Plex server samt bruksdator i vardagsrummet.
Till en början innehöll chassit rester från ett annat bygge. Har nu uppgraderats till lite mer passande prylar för ändamålet. AMD APU:er med överklockning blir varma i TV-bänken.

Bytte ut APUn mot en lite svalare Intel CPU, som dessutom är bättre på just CPU aktiviteter. Jag streamar ändå spelen från min gaming rigg, så AMDs iGPU prestanda är oväsentlig nu.

Komponenter
Chassi: Fractal Design Node 605
PSU: Corsair CX500M
Moderkort: ASUS A88XM-plus FM2+ mATXGIGABYTE B85M DS3H-A
CPU: AMD A10-7870k APUIntel Core i5 4460
Minne: HyperX Savage 2400MHz DDR3 2x8GB
CPU kylning: Noctua NH-L12
Chassifläktar: 3x Fractal design 120mm 3x Noctua redux 120mm.
HDD: WD Green 2TB
HDD: Seagate Barracuda 2TB
HDD: WD Red 3TB
HDD: WD Red 3TB
SSD: OCZ Trion 100 240GB

TV: Någon billig Grundig 46" 1080pSony W705C 48" 1080p
Soundbar: JBL SB400

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Ser grymt ut! Bra jobbat
Har länge funderat på något liknande men inte hittat något chassi jag fastnat för..I värsta fall får man skapa något eget

Permalänk
Medlem

Jag är mer intresserad av din soundbar
Jag har idag bara ljud från TVn, hur blir ljuder med soundbar? Låter det verkligen surround? Blir ljudet ett lyft?

Vilken modell är det du har?

Permalänk
Medlem

Tack! Jag är nöjd Kollat något på Silverstones liggande? GD06:an är trevlig! Klarar dock av få eftermarknadskylare för cpu@Maaxxen:

Permalänk
Medlem

@biorrith: JBL SB400. Det beror lite på vilken soundbar du har. Finns kassa o finns grymma. Min har ett jävligt bra tryck i ljudet och surroundet är ju inte som ett 5.1, men man upplever en bra bredd i ljudet. Det låter bra helt enkelt. Stor skillnad mot TVns högtalare

Permalänk
Medlem

Haha... McDonalds-tema.

Permalänk
Medlem

@zsebbez: ja inte är de snyggt iaf.