Söker billigt tangentbord som inte nöts ut lätt

Permalänk
Medlem

Söker billigt tangentbord som inte nöts ut lätt

Hej
Jag vill hitta ett billigt och bra tangentbord som inte är svindyrt.

Jag har läst en massa trådar här om olika typer av tangentbord där bokstäverna inte nöts ut så lätt, och då har jag stött på allt från laserbrända bokstäver till double shot. Men dom flesta tangentbord t.ex. Ducky verkar ligga på över 1500 kronor, vilket är för dyrt för mig. Men jag vill inte heller lägga ut 200 kr på ett tangentbord där bokstäverna nöts bort på kort tid. Finns något bra tangentbord cirka 400-800 kronor eller däromkring? och med "bra" menar jag då främst att bokstäverna ska hålla. Jag bryr mig inte om att det ska vara gaming, eller röda/bruna tangenter med olika tryckmotstånd och såna finesser. Det är bara tänkt att användas för vanligt hemmabruk typ surf och skriva i Word osv, och hon som ska använda tangentbordet bryr sig inte om hur skönt tangentbordet känns.

Är det kört att hitta såna under 800 kr? smakar det så kostar det?

Tips mottas gärna!

Permalänk
Medlem

@cepheid:

Det du vill satsa på är PBT-tangenter som inte slits lika enkelt som ABS-tangenter. Det är väldigt få tangentbord som säljs med PBT-tangenter och de är oftast ganska dyra. Jag skulle nog slå till på ett billigt tangentbord och köpa till separata keycaps.

Tex detta tangentbord:
Tesoro Tizona

Och dessa keycaps:
Nordic Vortex PBT

Det borde hon bli nöjd med och tangenterna är av bra kvalitet. Allt som allt blir det ca 750kr. Vet inte om det är det bästa alternativet, men det är iaf ett alternativ

Permalänk
Medlem

Turtle beach impact 100
Min systerson har ett, känsla som ett bättre rubberdome med PBT caps, kommer dock inte ihåg om det var laser with infill. Vet att det har kostat 3-400kr.

Ev kan du hitta ett beg ducky g2pro om du har lite is i magen för 800kr:)

Skickades från m.sweclockers.com

La till ett beg. råd
Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen Det blir nog en Turtle beach. Det får duga.

Permalänk
Medlem

Jag var i samma sits som du var, justa tt hitta ett bra skönt, hållbart och bra tangentborg under 500- lappen. kollade runt lite och hittade detta http://www.oc.nu/gamdias-hermes-essential-cherry-mx-blue-nord... det som överraskade mig var att det var riktiga Cherry MX brytare och inga kines kopior. besetällde hem tangentborded och ångrar inte nåt! as skönt att skriva på och även gött att spela med. finns även ljud/mic ingångar och en USB i tangentbordet (stort plus)

Permalänk

IBM Model M kan du få för 600-700 och det kommer att hålla för evigt, plus lite till. Dessutom är det det skönaste tangentbordet att skriva på.

Skaffa!

Permalänk
Medlem

Hitta ett rejält här på marknaden ?

finns många som kommer upp då och då

ex är qpads high end
razer blackwidow
duckys varianter
med mera