Permalänk
Medlem

Vega till Oktober

Läste nyheter i morse om att de tidigarelagt Vega till Oktober 2016.

Blir jäkligt jobbigt nu, antar att det är fler som funderat på uppdatering till Polaris/Pascal.

Vad kommer ni göra? Själv funderar jag på att sitta på mitt 960 ett tag till, trist dock att den troligen kommer tappa rätt bra i andrahandsvärde.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

Väntar in tester på Polaris 10 samt 1070/1080. Tar beslut då om jag skall invänta Vega eller inte. Mitt 7970 känns gammalt men jag kan vänta lite till. Vill även skaffa ny skärm då jag fortfarande kör 1080p@60Hz men då blir det freesync eller g-sync beroende på GPU.

Permalänk
Medlem

Jag väntar på vega, blir de bra så kommer jag byta. Visst är det inte något fel på mina 290s men "VILL HAAAA!"-begäret är stort!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Sitter själv med ett 290 och våndas lite över polaris/vega. Men begäret efter Vega är nog lite större så jag kommer (förhoppningsvis) vänta in Vega.
För mig så är andrahandsvärdet inte jätteviktigt. Jag har en dator till hemma som kommer få mitt 290 när jag uppgraderar.

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem

Jo det är ju så, vill ha begäret är stort som tusan!
Jobbiga är ju att man inte vet exakt om det kommer i Oktober heller, kan ju bli uppskjutet igen när det närmar sig liksom!
Fast med tanke på att de flytta tillbaka lanseringsdatumet kanske de fått ordning på yieldsen och börjar känna sig bekväma med att lansera det då?
Skulle inte bli förvånad om de egentligen kan lansera det nu, men man måste ju få lite pengar för Polaris först!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Vega och Polaris får man väl antaga är riktade mot helt olika budgett. Vega som en entusiastserie medans Polaris mot mid- och high-end.

Permalänk
Medlem

Kommer försöka vänta in Vega men det är möjligt att jag tillfälligt köper ett (eller 2?) polaris kort att underhålla mig med om jag lyckas få mina 290 kort sålda. Beror mkt på prestandan och priset samt om det komer tredjeparts kort från tillverkare direkt. Om dessa kommer 1-2 månader efter lanseringen av Polaris så blir det definitivt att vänta på Vega.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Handlar det om Vega 11 (med GDDR5X) eller gäller det HBM2? För det skulle vara alldeles toppen om det vore sant!

Permalänk
Medlem
Skrivet av scara:

Handlar det om Vega 11 (med GDDR5X) eller gäller det HBM2? För det skulle vara alldeles toppen om det vore sant!

Om ryktena stämmer så är det HBM2

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyze:

Om ryktena stämmer så är det HBM2

Intressant - men tråkigt att höra för då tror jag nämligen inte på ryktet. Finns många andra, oberoende källor som tyder på att HBM2 är tidigast ute December.
För AMDs skull hoppas jag att de släpper Vega 11 med GDDR5X nu i höst. Men om inte så sker så kan väl även Vega 11 utrustas med HBM2 :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av scara:

Intressant - men tråkigt att höra för då tror jag nämligen inte på ryktet. Finns många andra, oberoende källor som tyder på att HBM2 är tidigast ute December.
För AMDs skull hoppas jag att de släpper Vega 11 med GDDR5X nu i höst. Men om inte så sker så kan väl även Vega 11 utrustas med HBM2 :).

På blden jag såg från OC3D på FB så stod det Vega 10 iaf, nu är jag inte tillräckligt insatt för att veta vilken Vega 10 är känner jag.
Men antar att om Vega 11 är GDDR5X så borde Vega 10 vara HBM2?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

Var lite skeptiska till denna information, inte alls säkert att detta rykte är sant. Ryktet kommer från en forum post av någon på 3dcenter. Det var två stycken posts som översatt till engelska är så här (från /r/amd):

I've heard that Amd Vega brought forward to October 2016 ...
Release together / close with BF1. You'll take me for a fool act, but I can not tell you where the information comes but AMD seems to have been surprised himself by the clock speeds of Pascal. In SA there is a post that has to do with http://semiaccurate.com/forums/showpost.php?p=258604&postcoun... first Rumor from my side. I stand for and we expect after the release order from (positive or negative)