Nintendo presenterar NES i krympt format

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ArtMan:

Upplösning? Ska det bara skalas upp till HD så lär det ju inte se så bra ut...Så antar de har gjort om spelen och anpassat till höga upplösningar. 4K är kanske för mycket att begära men 1080p är ett måste ju.

Jag tror knappast det kommer vara ett problem att skala om spel vars grafik enbart är uppbyggd av fyrkantiga klossar.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Jiiiiiiipppppppiiiiiiiiiiii

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Fyfan! Roligaste nyheten jag hört på länge! Kommer lätt köpa en när den släpps:D hoppas de uppdaterar fler gamla klassiker!

Visa signatur

PC : SSUPD Meshiliocious Mesh Edition - 13600k - 32Gb 6200mhz DDR5 - 2x 2tb kingston m.2 - Asus ProArt RTX 4080 Super 16Gb - Asus ROG Strix LC II 280mm

Permalänk
Medlem

Är det 60Hz på denna?

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Livsnjutare 😎

Haha, jag fick dubbelkolla datumet så det inte var ett skämt eller så..

Fasen va roligt

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Blir nog en till jul, men när kommer nx då?

Permalänk
Medlem

Coolt. Men de missade verkligen en möjlighet att sälja fler spel via virtual console. Wifi i den och inbyggt några GB minne för spel så hade man kunnat köpa fler spel.

Dessutom vore en SNES i litet format mer intressant. NES var ok men SNES var fulländningen av 2D eran. FF4-6, Chrono Trigger, Zelda a link to the past, super Metroid , Mario World , Mario RPG, Mario Kart. För att nämna några. Det är på alla sätt bättre konsoll än NES och spelen har åldrats bättre med finare färgpalett, bättre kontroll och mer avancerade spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Den kommer jag inte att kunna motstå, blir köp. Skulle bli ännu mer köpsugen om de gjorde samma sak med SNES:en!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

hade inte förvånat mig om jag faktiskt skaffar denna, så kanske flickvännen finner intresse av att spela de jag växte upp med

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Ska lätt köpa. Min gamla NES har nyss lagt av

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Tyvärr kommer man vara sådär halvt bakåt strävande o köpa en HDMI > RGB Scart adapter o köra denna på lilla CRT:n.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt!
Givet köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Coolt. Men de missade verkligen en möjlighet att sälja fler spel via virtual console. Wifi i den och inbyggt några GB minne för spel så hade man kunnat köpa fler spel.

Dessutom vore en SNES i litet format mer intressant. NES var ok men SNES var fulländningen av 2D eran. FF4-6, Chrono Trigger, Zelda a link to the past, super Metroid , Mario World , Mario RPG, Mario Kart. För att nämna några. Det är på alla sätt bättre konsoll än NES och spelen har åldrats bättre med finare färgpalett, bättre kontroll och mer avancerade spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Är nog en åldersfråga vad man växte upp med. Imo är snes långt ifrån lika bra som nes var samt mycket sämre billigare titlar än nes. Men smaken är väl som baken

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Har ett NES med HDMI-mod och flash-kassett, så jag klarar mig nog från ett köp. Men kul att de gör den här. Kanske ändå blir ett köp för att jag är samlarnörd.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Den hamnar på önskelistan! Väldigt överkomligt pris också

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Vill gärna se en SNES-version med möjlighet att ladda ner fler spel!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Så detta är precis som en Raspberry pi med Retropie installerat, fast dyrare och alla spel kommer kosta fullpris, utan sparningsfunktion osv. Givetvis är det enklare att köpa en färdig låda, men 90% av sweclockers medlemmar skulle inte ha några problem att installera Retropie, bara att flasha ett sd kort så är man klar i princip.

Det är ju inte samma hårdvara som i original NES såklart. Antagligen en liten billig ARM processor eller dylikt som kör en NES emulator. Det kan du ju nästan köran på en tegelsten. ^^

Skaffa de spelen lagligt, billigaste alternativet är troligen ett Wii U + ca 1500:- för spelen.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

ett givet köp

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

Givet köp

Permalänk

Underbart!!! Synd att man bara har tillgång till 30 st titlar. Varför inte trycka in alla 700 när de ändå inte tar någon plats (ca. 150 mb om jag inte minns fel)?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

vad nice detta får man nog fundera på om mitt NES ska få sig en lillebror brevid sig

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Coolt. Men de missade verkligen en möjlighet att sälja fler spel via virtual console. Wifi i den och inbyggt några GB minne för spel så hade man kunnat köpa fler spel.

Dessutom vore en SNES i litet format mer intressant. NES var ok men SNES var fulländningen av 2D eran. FF4-6, Chrono Trigger, Zelda a link to the past, super Metroid , Mario World , Mario RPG, Mario Kart. För att nämna några. Det är på alla sätt bättre konsoll än NES och spelen har åldrats bättre med finare färgpalett, bättre kontroll och mer avancerade spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Kommer garanterat komma även den Släpps antagligen som denna, inför julhandeln och black friday när Nintendo ändå inte har något intressant att saluföra förrän efter juletider, så mitten av november 2018?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Finns det några såna dojor kvar? Har för mig att det var i begränsad upplaga.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Inaktiv

Givet köp om det ej vore för att.
1. Jag äger orginalkonsolen, köpte spelen dyrt på deras releasedagar.
2. Jag äger Wii U med typ alla dessa spel inköpta lagligt och kostsamt.

-Men vatusan, 700kr är ej mycket så det blir kanske denna konsol också. Jag hade föredragit om de hade gjort den utbyggd för Snes, inte för att 700kr till är mycket för en sådan utan det är för mycket bröte under min tv som det redan är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucifer1978:

Underbart!!! Synd att man bara har tillgång till 30 st titlar. Varför inte trycka in alla 700 när de ändå inte tar någon plats (ca. 150 mb om jag inte minns fel)?

Skickades från m.sweclockers.com

Gissar att det beror på rättigheter.
Och det finns mer än 700 och tar mer än 150MB

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_W:

Nu börjar Nintendo leverera, först GO och nu denna!

Nintendo har inte så mycket med Go att göra. Pokemon Company är ett fristående företag. F.ö står det inte Nintendo någonstans i Pokemon Go-appen.

Permalänk
Skrivet av Lucifer1978:

Underbart!!! Synd att man bara har tillgång till 30 st titlar. Varför inte trycka in alla 700 när de ändå inte tar någon plats (ca. 150 mb om jag inte minns fel)?

Tror inte Nintendo har rätt till att publicera om alla spel om de inte har deras licens.

Visa signatur

Nä nu är det bannemej pizzadax

Permalänk
Inaktiv

Mother of God....

Jag måste fan bara ha en. Trodde fan jag dog en stund när jag läste nyheten, låter nästan för bra. Hoppas det släpps en Super Nintendo-baserad också som @xpanterx var inne på ovan.

Mycket glad och överraskad 31-åring här... nostalgiöverdos.

Permalänk

Kommer definitivt köpa! Även den alltid kommer påminna mig om mitt livs största misstag, att sälja mitt 8-bitars för 80kr då jag inte förstod bättre som barn.

Visa signatur

<Intel i7-14700K> <MSI MPG Z790 Edge Ti MAX WiFi7 PCIe5> <Nvidia GTX1080Ti>
<2x16
GB Dominator Titanium CL30@6000MHz> <MSI MAG A850GL>
<
Samsung M.2 990 Pro 1TB> <Samsung 850 Pro 512GB>   
<
Phanteks NV7 White> <Logitech Z906 5.1>
<Windows 11 Pro>

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Om någon undrar vad dessa är för skor så är det av skoföretaget Vans. Finns att skåda i person och testa i Vans butik i Sthlm. Kanske underlättar när ni ska söka efter eget ex.