Permalänk
Medlem
Skrivet av ChronicPain:

Och enligt mig är det tvärtom och jag har ofta hört om folk som aldrig haft problem.

Tvärtom? Hur skulle en luftkylare gå sönder eller krångla på så sätt som aio vattenkylning menar du? Har aldrig sett en tråd om något sådant under mina två år här på SweC, iallafall vad jag kommer ihåg. Däremot finns många trådar om felmonterade kylare, men det är ju inte kylarens fel.

Såklart finns det folk som aldrig har problem... Googla runt lite om corsairs vattenkylningssystem, kolla prisjakt och recensioner etc så ska du se att det finns en hel del problem och strul med dem i allmänhet. Det har nog bättrat sig lite senaste dock, men fortfarande en del strul med dem. Om man prompt ska ha aio vattenkylning så skulle jag kollat på NZXT i nuläget, har fått betydligt bättre kritik.

Men somsagt, man kan inte förneka att risken för strul, missljud med mera är betydligt större med ett aio vattenkylningssystem än en kvalitet luftkylare.

Permalänk
Hedersmedlem

***Uppmaning***

Vänligen återgå till topic (istället för att tjafsa).
/moderator[

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Tack till alla ni som svarade och att ni kunde svara på så kort tid, uppskattas verkligen.

Skickades från m.sweclockers.com