Varför börjar Inets priser gå upp så mycket?

Permalänk
Medlem

@HerrNilsson: absolut inet är en fantastisk butik har inte handlat allt för mycket där än men ska köpa en ny dator om några månader så några delar blir det nog från inet men jag tycker ändå att dom borde kunna hålla sig inom priserna som de flesta andra butiker har, visst t.ex proshop brukar vara billigare de kan man vänta sig men till o med webhallen är billigare på samma saker som fractal design r5 chassi nästan 200kr billigare än inet och inet brukade ha samma priser som dom.

lite störande smyg höjningar som kommer och går.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

@HerrNilsson: absolut inet är en fantastisk butik har inte handlat allt för mycket där än men ska köpa en ny dator om några månader så några delar blir det nog från inet men jag tycker ändå att dom borde kunna hålla sig inom priserna som de flesta andra butiker har, visst t.ex proshop brukar vara billigare de kan man vänta sig men till o med webhallen är billigare på samma saker som fractal design r5 chassi nästan 200kr billigare än inet och inet brukade ha samma priser som dom.

lite störande smyg höjningar som kommer och går.

Får man den service som de verkar ha så ger jag lätt 1000 spänn extra om jag lägger 16-17k på en dator. Att få hjälp om något krånglar är guld värt.
Jag vet inte om det är så att de smyghöjer priserna, låter lite skumt. Men jag förstår irritationen som uppstår i så fall. Så länge det inte rör sig om så mycket så betalar jag som sagt gladeligen det för att få servicen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Får man den service som de verkar ha så ger jag lätt 1000 spänn extra om jag lägger 16-17k på en dator. Att få hjälp om något krånglar är guld värt.
Jag vet inte om det är så att de smyghöjer priserna, låter lite skumt. Men jag förstår irritationen som uppstår i så fall. Så länge det inte rör sig om så mycket så betalar jag som sagt gladeligen det för att få servicen.

ja det rörde sig väl inte om några stora summor men ändå r5 chassit låg på 1050kr nu 1199kr men verkar som alla andra affärer har följt samma spår nu, nu kostar den samma på de flesta affärer

sen var det asus z170 pro gaming som låg på 1490 som gick till 1690 sen ner till 1590 och också där har andra butiker följt i samma spår så jag antar jag kan inte klaga på inet längre för nu börjar alla med samma sak..

jaja får se kanske de blir alla delar från inet i alla fall då.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

ja det rörde sig väl inte om några stora summor men ändå r5 chassit låg på 1050kr nu 1199kr men verkar som alla andra affärer har följt samma spår nu, nu kostar den samma på de flesta affärer

sen var det asus z170 pro gaming som låg på 1490 som gick till 1690 sen ner till 1590 och också där har andra butiker följt i samma spår så jag antar jag kan inte klaga på inet längre för nu börjar alla med samma sak..

jaja får se kanske de blir alla delar från inet i alla fall då.

Så länge det inte skiljer några jättesummor så bryr jag mig inte särskilt mycket. Enstaka produkter skiljer det väl alltid på. Jag tycker bara att de gånger jag har varit i kontakt med dem så sköts det snyggt. Behjälpliga och serviceminded. Det ger mitt förtroende i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Så länge det inte skiljer några jättesummor så bryr jag mig inte särskilt mycket. Enstaka produkter skiljer det väl alltid på. Jag tycker bara att de gånger jag har varit i kontakt med dem så sköts det snyggt. Behjälpliga och serviceminded. Det ger mitt förtroende i alla fall.

ja som sagt nu när andra butiker har gått samma spår så får jag nog köra på inet också det är dom jag har rekommenderat till de flesta när jag hjälper till med dator paket till folk (rekommenderar igenom att göra paketet på deras sida varje gång om det räknas ) i have been reborn praise inet!

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

@Inet: Men snälla, tillåt mig få skratta.

NetonNet, CDON, Komplett, Webhallen, Proshop och t.o.m SIBA ligger också rätt i pris.
ps: Att ligga rätt i pris är INTE samma sak som att vara billigast i pris.

Skrivet av Inet:

....Vår målsättning har alltid varit att vi ska ha ett attraktivt pris men samtidigt bibehålla vår höga nivå på både service och kundtjänst vilket också innebär att vi inte alltid kan vara billigast.

Och som med allt så svänger det fort Tittar man idag på Z170 Pro Gaming så ligger vi rätt i pris: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3266699

....får jag nu tillåtelse att skratta eller ska jag bara vara tyst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Kanske fel tråd, men jag hittade ingen lämpligare. Beställade ett Samsung 16GB-minne för 29 spänn med Sweclockers gratis frakt för ett tag sedan. Full förståelse för att de tar slut fort. Hur Inet kan göra en plusaffär på det är för mig ett mysterium. Om de ens gör det. De skickade till och med ett mail till mig och berättade att de väntade på att få in nya i lager.
Men trots att de var slut så fick de in nya i lager. Skickade ett till mig tillsammsn med en Pingvinstång. 29 spänn, inkl frakt.
Spelar ingen roll om Inet kostar lite mer (om de ens gör det?). Med den service och kundvård de har så spelar det inte mig någon roll alls. Sjukt nöjd med min Pingvinstång alltså, tror att jag fick något USB-minne också...

Kan inte annat än å hålla med ang deras fruktansvärt underbara service!

Off-topic; Jag har gjort ca 7 beställningar men aldrig fått nån pingvinstång. @Inet nån kommentar på detta? /endrant

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av SolidReactor:

....får jag nu tillåtelse att skratta eller ska jag bara vara tyst?

Det var ett par dagar sedan. Skratta ut du. Idag ligger de dyrare i pris. Då det skrevs så låg de "lika" i pris.

Och som med allt så svänger det fort Tittar man idag på Z170 Pro Gaming så ligger vi rätt i pris:
De tog ett dåligt exempel.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Inet
Skrivet av HerrNilsson:

Kanske fel tråd, men jag hittade ingen lämpligare. Beställade ett Samsung 16GB-minne för 29 spänn med Sweclockers gratis frakt för ett tag sedan. Full förståelse för att de tar slut fort. Hur Inet kan göra en plusaffär på det är för mig ett mysterium. Om de ens gör det. De skickade till och med ett mail till mig och berättade att de väntade på att få in nya i lager.
Men trots att de var slut så fick de in nya i lager. Skickade ett till mig tillsammsn med en Pingvinstång. 29 spänn, inkl frakt.
Spelar ingen roll om Inet kostar lite mer (om de ens gör det?). Med den service och kundvård de har så spelar det inte mig någon roll alls. Sjukt nöjd med min Pingvinstång alltså, tror att jag fick något USB-minne också...

Spoiler: vi går inte plus utan det kostar oss pengar att ha ett sånt erbjudande (och just därför vi kör begränsat antal).

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Spoiler: vi går inte plus utan det kostar oss pengar att ha ett sånt erbjudande (och just därför vi kör begränsat antal).

Menar det. Inet all the way!

Permalänk
Medlem

@Bl4ckIce: Du får det att låta som att de är svindyra med den där meningen. Den produkten de skrev att de ligger rätt i pris så var de bara 11kr dyrare än exempelvis Siba plus att du då har gratis frakt från Inet så blir ändå billigare från Inet.

Men nog finns det produkter Inet är dyrare på och så finns det produkter de är billigare på. Samma som ALLA andra butiker. Alla butiker höjer och sänker priser hela tiden.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HerrNilsson:

Kanske fel tråd, men jag hittade ingen lämpligare. Beställade ett Samsung 16GB-minne för 29 spänn med Sweclockers gratis frakt för ett tag sedan. Full förståelse för att de tar slut fort. Hur Inet kan göra en plusaffär på det är för mig ett mysterium. Om de ens gör det. De skickade till och med ett mail till mig och berättade att de väntade på att få in nya i lager.
Men trots att de var slut så fick de in nya i lager. Skickade ett till mig tillsammsn med en Pingvinstång. 29 spänn, inkl frakt.
Spelar ingen roll om Inet kostar lite mer (om de ens gör det?). Med den service och kundvård de har så spelar det inte mig någon roll alls. Sjukt nöjd med min Pingvinstång alltså, tror att jag fick något USB-minne också...

Lite off-topic vad för Pingvinstång fick du? Tyvärr så har jag inte den tålamod att vänta så jag dra ner till Inet och köper det där så jag missar Pingvinstång men men.

@Inet Jag är er trogen kund sen ni öppnas i Göteborg. Plus jag har kvar alla kvitto som ett minne att jag har vart en så bra trogen kund oss er. <3 PS: Inget skämt!

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Lite off-topic vad för Pingvinstång fick du? Tyvärr så har jag inte den tålamod att vänta så jag dra ner till Inet och köper det där så jag missar Pingvinstång men men.

Haha. Någon fruktig sak. Röd utanpå och gul i mitten tror jag.

Permalänk
Medlem

Man behöver ju inte handla allt från inet.
Jag handlar därifrån på distans för att dom enligt ryktet (har aldrig haft kontakt) har bra kundsupport och inte affärdar folk som okunniga idioter om det är fel på sakerna som vissa företag kan vara.
Dessutom tycker jag deras priser är bra/rimmliga alltid.
men ang FD R5 hehe när jag köpte det kostade det mellan 700-800kr tror jag köpte det från inet eller om det var på lokala butiken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av enbom:

@Bl4ckIce: Du får det att låta som att de är svindyra med den där meningen. Den produkten de skrev att de ligger rätt i pris så var de bara 11kr dyrare än exempelvis Siba plus att du då har gratis frakt från Inet så blir ändå billigare från Inet.

Men nog finns det produkter Inet är dyrare på och så finns det produkter de är billigare på. Samma som ALLA andra butiker. Alla butiker höjer och sänker priser hela tiden.

Fri frakt är bara för de som väljer frifrakt på Inet (sweclockers rabatt).
OBS, fraktfritt gäller ej vid hempaket, företagsbeställningar eller beställning av vår monteringstjänst. https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers/#s...

SIBA
http://www.siba.se/content/fri-frakt-pa-allt

11:- ner gör mycket så som 11:- upp gör, ett par elvor och saker o ting blir billigare eller dyrare.
Jag beställer ofta från Inet då jag tycker de är i absolut bäst klass med deras support samt hjälp och råd, men alla har inte råd alltid att handla tryggt med bra support m.m. tänker mer på de som INTE får den hjälpen alltid men betalar mindre. Vore en önskan att alla butiker som säljer datorprodukter kunde ge rätt typ av hjälp och support. Och då menar jag alla butiker bör anställa rätt personal med rätt kompetens för det de säljer.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Spoiler: vi går inte plus utan det kostar oss pengar att ha ett sånt erbjudande (och just därför vi kör begränsat antal).

vet inte om ni kan säga såna saker men kommer ni ha någon rabatt på fractal design r5 chassit någon gång t.ex vid black friday elr något?
planerar en build i november men tänkte kan ju köpa delar som jag inte behöver garantin på lika mycket tidigare om de blir rea

sen har jag ju fullständigt glömt nät black friday brukar vara så utan att googla skiten så hoppas jag blint på oktober rea!

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Lite off-topic vad för Pingvinstång fick du?

Till USB-minnet fick jag en tivolistång.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Handlar i stort sett bara från webhallen, mycket större utbud av prylar än inet. Alltid nån hundring lägre. Kan iofs ha att göra med att webhallen har en butik här i västerås med

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Handlar i stort sett bara från webhallen, mycket större utbud av prylar än inet. Alltid nån hundring lägre. Kan iofs ha att göra med att webhallen har en butik här i västerås med

deras hemsida är så hemsk att jag nästan aldrig använt deras sida haha den tar ju bara upp halva skärmen av någon anledning, finns det något sätt att fixa de eller är det bara så med webhallen?

så här ser de ut för mig https://gyazo.com/15837ee814dc62350ec6d287f7c055d4

och så här ser inets framsida ut https://gyazo.com/bf3e8ad60cc49fd66482db84adf6f4d9 mycket bättre.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kethsi:

@HerrNilsson: absolut inet är en fantastisk butik har inte handlat allt för mycket där än men ska köpa en ny dator om några månader så några delar blir det nog från inet men jag tycker ändå att dom borde kunna hålla sig inom priserna som de flesta andra butiker har, visst t.ex proshop brukar vara billigare de kan man vänta sig men till o med webhallen är billigare på samma saker som fractal design r5 chassi nästan 200kr billigare än inet och inet brukade ha samma priser som dom.

lite störande smyg höjningar som kommer och går.

Men vad tjabblar du om. Du har redan fått ett svar, nöj dig med det?

Jag köpte nyligen en ny dator och då var inet billigast på 50% och webhallen i runda slängar de andra 50%, dessutom passade lagersaldon in på båda butikerna i stockholm. Så jag köpte 50% av vardera. Kan du inte göra det så köp av en annan butik då?

Permalänk
Avstängd

Jag väljer Inet pga, man får oftast paketet dagen efter man beställt.

Andra nätbutiker brukar man få varan efter 2-3 dagar..Inet efter 1 dag.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Avstängd

Inet är väll egentligen bara en sida i mängden som inte är bättre än komplett och andra stora sidor sen brukar deras priser inte vara bästa man kan hitta på nätet men oftast håller dom en rätt bra nivå men att dom blivit så stora beror nog mycket på att dom har enkelt system att bygga dator och dela länkar med kundvagn så dom flesta som rekommenderar datorer bygger dom på inets sida för det är enklast och som sagts tidigare i tråden så brukar priserna oftast förändras beroende på valuta kurser

men vill man komma undan billigast så är prisjakt bästa där man kan slänga in delarna man letar efter och optimera efter pris så man ser vart man får kombinationen man letar efter billigast

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

Men vad tjabblar du om. Du har redan fått ett svar, nöj dig med det?

Jag köpte nyligen en ny dator och då var inet billigast på 50% och webhallen i runda slängar de andra 50%, dessutom passade lagersaldon in på båda butikerna i stockholm. Så jag köpte 50% av vardera. Kan du inte göra det så köp av en annan butik då?

om du hade läst vidare några inlägg så ser du att jag kollade tillbaka på prisjakt och andra butiker har följt samma spår som inet och jag sa fan då finns det inte någon anledning att klaga på inet längre och jag kommer antagligen köpa hela datorn från inet just pga att andra butiker har höjt sina priser till inets nivå.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Skrivet av kronwalled:

Dustin kör varenda trick i boken. Höga priser, dyr frakt, fake reor (nedsatt 895%)...

Dustin omsatte närmare 8 miljarder förra räkenskapsåret. Försäljning mot slutkund var 141 miljoner så det är lätt att se vad fokus ligger.

Som jämförelse så omsatte Inet 462 miljoner, så skulle inte direkt påstå att dom i huvudsak konkurrerar om samma kundgrupp.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Fri frakt är bara för de som väljer frifrakt på Inet (sweclockers rabatt).
OBS, fraktfritt gäller ej vid hempaket, företagsbeställningar eller beställning av vår monteringstjänst. https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers/#s...

SIBA
http://www.siba.se/content/fri-frakt-pa-allt

11:- ner gör mycket så som 11:- upp gör, ett par elvor och saker o ting blir billigare eller dyrare.
Jag beställer ofta från Inet då jag tycker de är i absolut bäst klass med deras support samt hjälp och råd, men alla har inte råd alltid att handla tryggt med bra support m.m. tänker mer på de som INTE får den hjälpen alltid men betalar mindre. Vore en önskan att alla butiker som säljer datorprodukter kunde ge rätt typ av hjälp och support. Och då menar jag alla butiker bör anställa rätt personal med rätt kompetens för det de säljer.

Åhå! Visste inte att Siba hade fri frakt på allt. Idag lärde man sig något nytt! Känns inte som att Inet är så mycket dyrare än konkurrenterna att det ska krävas en debatt om det hela. Inet ligger i samma linje som de flesta andra datorbutikerna, +/- några kronor.

Jag handlar också det mesta från Inet just för att deras support är väldigt enkel att ha och göra med. Hade de haft kass support så hade jag inte handlat från dem även om de var mycket billigare än alla andra.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Visst kan man köpa en "prisjaktdator" (dvs köper komponenterna efter var de är billigast) men då blir det köp i alla möjliga butiker vilket kan tyckas vara jobbigt samt antagligen inte så mycket billigare ändå då endast ett fåtal butiker kör gratis frakt.

Bättre att köpa allt på ett ställe så får man service på ett och samma ställe och då är det bara att välja den butik man tycker mest om, inte svårare än så.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Eller hur! Core i7 6800K kostar 5000:- från Inet, men kostar bara 4486:-respektive 4590:- från Proshop och CDON.

Varför?

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Eller hur! Core i7 6800K kostar 5000:- från Inet, men kostar bara 4486:-respektive 4590:- från Proshop och CDON.

Varför?

Har du haft att göra med proshops och cdons kundservice?

Permalänk
Inet
Skrivet av Xaves:

Eller hur! Core i7 6800K kostar 5000:- från Inet, men kostar bara 4486:-respektive 4590:- från Proshop och CDON.

Varför?

Kan inte tala för våra konkurrenter och deras strategi/prisättning men som vi ser det så är just processorer extremt prisutsatta och vi säljer oftast en Intel-CPU med minusmarginal. För att vara övertydlig: vi förlorar alltså pengar när vi säljer en CPU till ordinarie pris (utan att lägga till direkta omkostnader som lagerhållning, hantering, frakt, lagerpersonal eller indirekta som servicehantering och servicepersonal, kundtjänst etc) och då är vi oftast inte ens billigast på den prispunkten vi ligger på heller.

Varför just processorer är så utsatta tror vi är för att det är stor chans att du köper resten av delarna där du köper din processor och får du hela ordern så har du kanske en affär som är lönsam.

Men hade vi enbart sålt processorer hade vi inte varit kvar länge i branschen

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Avstängd

Tack för utförligt svar. Nej cdons kundtjänst är en mardröm. Proshops vet jag inte då jag ej behövt kontakta de.

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)