Samsung Galaxy S6 dåligt batteri

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S6 dåligt batteri

Hej!

Hur länge räcker era S6or? Känns som min verkligen har patetiskt dåligt batteri.
Hade cirka 60% batteri igår när jag skulle åka hem från Stockholm, satt och surfade hela resan hem mer eller mindre. Resan tog cirka 5 timmar och sen hade jag knappt 10% batteri kvar. Är det verkligen så illa? Ska jag åka till jobbet så måste jag ha minst 50% batteri för o överleva de 8 timmarna..

Vad kan jag göra för o förbättra batteritiden?

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Hej!

Hur länge räcker era S6or? Känns som min verkligen har patetiskt dåligt batteri.
Hade cirka 60% batteri igår när jag skulle åka hem från Stockholm, satt och surfade hela resan hem mer eller mindre. Resan tog cirka 5 timmar och sen hade jag knappt 10% batteri kvar. Är det verkligen så illa? Ska jag åka till jobbet så måste jag ha minst 50% batteri för o överleva de 8 timmarna..

Vad kan jag göra för o förbättra batteritiden?

4G mördar min telefon har jag märkt.
Alltså, vi snackar överdriven batteriförbrukning när det är aktiverat.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Okej så på 5 timmar med aktivt surfande så gick ditt batteri från 60% till 10%, dvs att du på 5 timmar gjorde av med 50% batteri, dvs 10% per timme?

Jag tycker personligen det låter riktigt bra, det talar ju för att du skulle kunna surfa 10 timmar oavbrutet med din telefon på en full laddning, något jag knappast kan göra med min LG G4 i verkligheten.

Räcker ändå inte batteriet skulle jag rekomendera dig att köpa ett så kallat powerpack.
Det finns modeller med kapacitet från att kunna ladda din telefon en halv gång till att ladda den kanske 5-10 gånger, köp den storlek du tror dig ha bäst nytta av, eller köp en stor och en liten. Notera också att vissa enheter har bättre kapacitet per storlek/vikt än andra modeller då de använder batterier av högre kapacitet (som dock är dyrare).

Sedan skulle jag också köpa en till orginal-laddare med stöd för quick charge 2.0 eller senare att ha med dig i väskan. Med din s6'a lär du kunna ladda den fullt på 68 minuter enligt swedroids test, och på typ 30 minuter kan du ladda den 0-50% vilket är skitfort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Hej!

Hur länge räcker era S6or? Känns som min verkligen har patetiskt dåligt batteri.
Hade cirka 60% batteri igår när jag skulle åka hem från Stockholm, satt och surfade hela resan hem mer eller mindre. Resan tog cirka 5 timmar och sen hade jag knappt 10% batteri kvar. Är det verkligen så illa? Ska jag åka till jobbet så måste jag ha minst 50% batteri för o överleva de 8 timmarna..

Vad kan jag göra för o förbättra batteritiden?

Köpa en annan telefon eller ett batteriskal. Sänk ljusstyrkan. En annan sak är att kanske fundera på att flytta om du spenderar halva dagen till att resa fram och tillbaka till jobbet.
Dock lär du knappast få så mycket bättre batteritid än 10 tim surfande oavsett telefon. Vad hade du för telefon innan som batteritiden var så bra på? Menar att du tycker 10 tim surfande är patetiskt dåligt så måste du haft någon telefon innan som var sjukt mycket bättre, typ 20 timmars surfande eller mer?

Permalänk
Medlem

varför köper du inte bara en power bank ? så kan du ha telefonen igång nonstop utan problem, men jag tycker det låter faktiskt normalt på 5 timmar förbruka 50%. smartphones har ju tyvärr dålig batteritid när mobilen just används.

Permalänk
Medlem

Hmm, återkommer till den tråden. Verkar som jag överskattade min telefon!
Surfade lite i sängen nu när jag vaknade, hade 100% och efter cirka 50 minuters surf hade det dragit 26%

Det innebär alltså att jag kan surfa i högst 4 timmar....? Det måste väl ändå vara sjukt dåligt? Det brukar f.ö stå att "Android OS" drar cirka 20-30% vilket det väl inte borde göra?

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Hmm, återkommer till den tråden. Verkar som jag överskattade min telefon!
Surfade lite i sängen nu när jag vaknade, hade 100% och efter cirka 50 minuters surf hade det dragit 26%

Det innebär alltså att jag kan surfa i högst 4 timmar....? Det måste väl ändå vara sjukt dåligt? Det brukar f.ö stå att "Android OS" drar cirka 20-30% vilket det väl inte borde göra?

Gör en återställning och se vad som sker.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Det är inte sjukt dåligt. Har du relativt hög ljusstyrka låter det rätt normalt. Sen beror det vad surfa betyder? Läsa text eller spela spel/köra tunga appar? Är få telefoner som kommer över 4h SOT med stor marginal (2-4h).

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Gör en återställning och se vad som sker.

Sparas bilder, meddelanden och nummer vid en återställning? Eller ja, går det välja det på något vis?

Skrivet av Mikaelmannen:

Det är inte sjukt dåligt. Har du relativt hög ljusstyrka låter det rätt normalt. Sen beror det vad surfa betyder? Läsa text eller spela spel/köra tunga appar? Är få telefoner som kommer över 4h SOT med stor marginal (2-4h).

Enbart surf (Internetappen) och snapchat.. =\

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av kwame:

Sparas bilder, meddelanden och nummer vid en återställning? Eller ja, går det välja det på något vis?

Enbart surf (Internetappen) och snapchat.. =\

Du har t.ex Google Foton som kan synka bilderna. Men koppla gärna in telefonen i datorn och kopiera allting till en mapp. Då menar jag också allt.
Appar och kontakter synkas med Google's moln, men exportera kontakter också om du känner dig osäker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Sparas bilder, meddelanden och nummer vid en återställning? Eller ja, går det välja det på något vis?

Enbart surf (Internetappen) och snapchat.. =\

Hur mycket använder du snapchat? Appen drar brutalt mycket batteri vid tung användning.
Skulle göra en backup på allt på telefonen och sedan återställa den och se om det blir bättre.

Visa signatur

MAIN: AMD Ryzen 1700x@4GHz | ASUS PRIME B350-PLUS | Corsair 16GB | Gainward GTX 1070 | Qnix QX2710 115Hz
SRV1-4: 2x Intel Xeon E5-2660 | 16GB ECC | CentOS 7
SRV5: 2x Intel Xeon E5620 | 240GB ECC | CentOS 7

"I can show you a real Tunnel Snake, Amata."