Permalänk
Inaktiv

det där måste ju vara som att sitta med ett instument med 30gg häv, lycka till och hoppas du hinner ur, jag antar att du inte satsat hela förmögenheten i gamestop men det vore ju synd att inte hinna dra hem vinsten efter makalösa 1200%

Det har jag endast lyckats med en gång på 22år och det var under finanskrisen 2007 då Swedbank kolapsade, köpte köpwurrar på 1 öre i swedbank, 400000st, sålde på 21öre 2v senare, ingen förmögenhet men en bra avkastning på relativt litet satsat kapital.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eas@tetris:

GME nosade på 247 dollar efter stängning, då är jag uppe i 1370% ökning. Morgondagen blir minst sagt spännande.

Sålde majoriteten på 130 med en blygsam vinst på 10 000. Man ångrar ju sig lite nu. Hoppas på en dipp imorgon så man kan köpa in sig igen men lär ju inte hända när Elon musl hypar upp den...
oavsett har jag tjänar mer på den aktien än någon annan som småinvesterare så får försöka vara nöjd.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Jag vill bara påminna om att det titt som tätt kommer upp aktier som utan tvekan, helt garanterat, 100 % säkert kommer stiga som en raket. ”Alla” säger att den bara kan stiga.

Oooops. Helt plötsligt försvann 90 % av värdet.

Vissa saker ser helt enkelt bra ut på pappret men tyvärr är verkligheten inte riktigt så enkel.

Det här verkar vara en sådan aktie. ”Alla” proffs på reddit säger att den ska stiga som en raket. De som påstår något annat är i maskopi med wallstreeteliten.

Jag hoppas jag inte behöver skriva det här på sweclockers men snälla, satsa inte mer pengar än vad ni har råd att förlora.

Permalänk
Skrivet av Trunk:

Jag vill bara påminna om att det titt som tätt kommer upp aktier som utan tvekan, helt garanterat, 100 % säkert kommer stiga som en raket. ”Alla” säger att den bara kan stiga.

Oooops. Helt plötsligt försvann 90 % av värdet.

Vissa saker ser helt enkelt bra ut på pappret men tyvärr är verkligheten inte riktigt så enkel.

Det här verkar vara en sådan aktie. ”Alla” proffs på reddit säger att den ska stiga som en raket. De som påstår något annat är i maskopi med wallstreeteliten.

Jag hoppas jag inte behöver skriva det här på sweclockers men snälla, satsa inte mer pengar än vad ni har råd att förlora.

Detta behöver upprepas oavbrutet! Är så trött på de flesta som pratar om börsrakter så vips så är värdet tio procent av vad det var när det låg högst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Jag vill bara påminna om att det titt som tätt kommer upp aktier som utan tvekan, helt garanterat, 100 % säkert kommer stiga som en raket. ”Alla” säger att den bara kan stiga.

Oooops. Helt plötsligt försvann 90 % av värdet.

Vissa saker ser helt enkelt bra ut på pappret men tyvärr är verkligheten inte riktigt så enkel.

Det här verkar vara en sådan aktie. ”Alla” proffs på reddit säger att den ska stiga som en raket. De som påstår något annat är i maskopi med wallstreeteliten.

Jag hoppas jag inte behöver skriva det här på sweclockers men snälla, satsa inte mer pengar än vad ni har råd att förlora.

Fast i det här fallet är fler aktier kortade än vad som existerar.
Det blir väääääldigt jobbigt att täcka dom positionerna, speciellt om dom får en margin call.
Fulhandlas med nakna aktier mellan olika Hedge funds för att driva ned priserna.

En annan grej är ju att Citadel är Robinhoods broker:

Robinhood har inga courtage och tjänar sina pengar på att sälja information om kundernas ordrar, till bland annat Citadel.
https://fortune.com/2020/07/08/robinhood-makes-millions-selli...
Citadel "investerade" precis $2.75 miljarder i Melvin Capital som är av de som kortat gamestop hårt: https://www.wsj.com/articles/citadel-point72-to-invest-2-75-b...

Det är snack på reddit om att Citadel delar med sig av stop loss positioner av RH-användarna för att trigga stop-loss försäljningar för att ytterliggare driva ned priserna.

Skulle bli väldigt förvånad om vi inte ser Gamestop gå över $500.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Jag har bara tre år erfarenhet av börsen men jag kan säga att så fort man börjar jaga raketer kommer man förr eller senare åka på en redig nitlott.

Försöker konstant påminna mig själv vid lyckade investeringar att min tur inte gör mig till världens bästa investerare. Det är alldelles för lätt att begå misstag om man inte längre tror man kan begå misstag alls.

Kom ihåg att majoriteten av småinvesterare förlorar pengar på börsen. Losing money in the stock market

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Jag har inget innehav i GME men jag har köpt och sålt några gånger och tjänat en slant. Idag går jag in med vinsten för att stanna lite längre men förväntar mig inget faktiskt.

@Lodisen jag skulle inte bli förvånad om den når 500 usd under dagen.

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Jag vill bara påminna om att det titt som tätt kommer upp aktier som utan tvekan, helt garanterat, 100 % säkert kommer stiga som en raket. ”Alla” säger att den bara kan stiga.

Oooops. Helt plötsligt försvann 90 % av värdet.

Vissa saker ser helt enkelt bra ut på pappret men tyvärr är verkligheten inte riktigt så enkel.

Det här verkar vara en sådan aktie. ”Alla” proffs på reddit säger att den ska stiga som en raket. De som påstår något annat är i maskopi med wallstreeteliten.

Jag hoppas jag inte behöver skriva det här på sweclockers men snälla, satsa inte mer pengar än vad ni har råd att förlora.

Detta är vanligtvis bra råd men det är många som inte förstår vad det innebär att 140% av float är blankad och att majoriteten av optioner är ITM. Om retailers (och större hajar) fortsätter hålla förutspår jag att vi ser en gamma squeeze på fredag som eventuellt triggar MOASS.

Jag är med för att det stora kapitalet ska få skit, cirka 40 aktier @$40. Säljer endast om det är livsändrande summor och då klättrar vi bra upp.

Permalänk
Medlem

Jag sitter här med en figurativ chipsskål och njuter i min roll som åskådare. Apropå GME. Tror Rossman prickar rätt i sin "analys".

https://www.youtube.com/watch?v=DdpVzzXWOTA

Permalänk
Medlem

Gamestop redan uppe i $300 premarket.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Gamestop redan uppe i $300 premarket.

Hur fungerar premarket/postmarket? Går det ens att köpa och sälja då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alotiat:

Hur fungerar premarket/postmarket? Går det ens att köpa och sälja då?

Ja, hos vissa brokers, typ robinhood. Dock inte några svenska vad jag känner till.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av scj:

Okej, så om jag förstått det hela rätt.

Oavsett om jag köper en fond för 100 kronor eller flera fonder för 10.000 kronor så kommer jag att beskattas på samma sätt, varken mer eller mindre eftersom det är procentenheter vi talar om? Det kostar inget att föra över pengar till mitt isk från mitt/mina sparkonton förutsatt att pengarna inte ligger kvar på ISK kontot en längre tid utan dem används direkt till värdepapper?

Jag antar att det inte finns något sätt att "optimera" sina insättningar heller?

Du beskattas för värdet av ditt ISK, inte för hur det gått. I en vanlig depå får du kvitta vinster och förluster, dvs har du aktier för 100k och säljer en med 20k vinst och en med 20k förlust så skattar du ingenting. På ett ISK får du skatta för de 100k, i år är skatten 0,375% och du får betala 375 kr i skatt. Om du istället inte gjort någon förlust på din depå får du skatta 30% av vinsten, dvs 6k på 20k vinst, men på ISK är skatten densamma, 375 kr. Åas får du inte dra av nettoförluster heller, även om du gått 20k back får du betala 0,375% i skatt.

Sen är det inte riktigt så här enkelt i verkligheten eftersom man även beskattar insättningar och kontots värde beräknas som ett genomsnitt av värdet vid varje kvartalsskifte men i princip är skatten 0,375% på summan av kontots värde och alla insättningar under året. En del gillar att "skatteoptimera" genom att inte göra stora insättningar precis innan kvartalsskiftena medan andra menar att "time in the market" väger upp det. Det viktiga är att komma ihåg är att även likvider beskattas även om de inte arbetar så för man över pengar till sitt ISK bör man investera dem så fort som möjligt.

https://www.nordnet.se/blogg/klart-sa-blir-isk-skatten-nasta-...

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Du beskattas för värdet av ditt ISK, inte för hur det gått. I en vanlig depå får du kvitta vinster och förluster, dvs har du aktier för 100k och säljer en med 20k vinst och en med 20k förlust så skattar du ingenting. På ett ISK får du skatta för de 100k, i år är skatten 0,375% och du får betala 375 kr i skatt. Om du istället inte gjort någon förlust på din depå får du skatta 30% av vinsten, dvs 6k på 20k vinst, men på ISK är skatten densamma, 375 kr. Åas får du inte dra av nettoförluster heller, även om du gått 20k back får du betala 0,375% i skatt.

Sen är det inte riktigt så här enkelt i verkligheten eftersom man även beskattar insättningar och kontots värde beräknas som ett genomsnitt av värdet vid varje kvartalsskifte men i princip är skatten 0,375% på summan av kontots värde och alla insättningar under året. En del gillar att "skatteoptimera" genom att inte göra stora insättningar precis innan kvartalsskiftena medan andra menar att "time in the market" väger upp det. Det viktiga är att komma ihåg är att även likvider beskattas även om de inte arbetar så för man över pengar till sitt ISK bör man investera dem så fort som möjligt.

https://www.nordnet.se/blogg/klart-sa-blir-isk-skatten-nasta-...

tack för svar!

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

det där måste ju vara som att sitta med ett instument med 30gg häv, lycka till och hoppas du hinner ur, jag antar att du inte satsat hela förmögenheten i gamestop men det vore ju synd att inte hinna dra hem vinsten efter makalösa 1200%

Det har jag endast lyckats med en gång på 22år och det var under finanskrisen 2007 då Swedbank kolapsade, köpte köpwurrar på 1 öre i swedbank, 400000st, sålde på 21öre 2v senare, ingen förmögenhet men en bra avkastning på relativt litet satsat kapital.

GME var ursprungligen 1/3 av mina lekpengar, cirka 7-8 tkr och jag har redan sålt av 5-6 tkr. Har planerat ekonomin in i minsta detalj och tagit höjd för många månader utan inkomst Har triggers som säljer 10 aktier åt gången vid olika nivåer, det känns säkrast så. Särskilt denna vecka då Swedbank har stora driftstörningar.

Warranter har jag inte gett mig in på, tänkte ha mer kött på benen först. x20 är hissnade siffror.

Skrivet av Pelegrino:

Sålde majoriteten på 130 med en blygsam vinst på 10 000. Man ångrar ju sig lite nu. Hoppas på en dipp imorgon så man kan köpa in sig igen men lär ju inte hända när Elon musl hypar upp den...
oavsett har jag tjänar mer på den aktien än någon annan som småinvesterare så får försöka vara nöjd.

Vinst är vinst! Har sålt med 20-40% vinst många gånger och sedan sett hur de sticker i väg i höjden. Nio och tesla till exempel, att man aldrig lär sig. Borde bara sälja vid nedgång.

Skrivet av jeppe109:

Jag har bara tre år erfarenhet av börsen men jag kan säga att så fort man börjar jaga raketer kommer man förr eller senare åka på en redig nitlott.

Försöker konstant påminna mig själv vid lyckade investeringar att min tur inte gör mig till världens bästa investerare. Det är alldelles för lätt att begå misstag om man inte längre tror man kan begå misstag alls.

Kom ihåg att majoriteten av småinvesterare förlorar pengar på börsen. Losing money in the stock market

Vet du någon analys jag kan genomföra för att se den statistiska signifikansen i mina transaktioner? Är uppe i 110 köp/sälj sedan sent augusti, man kan tycka att det någon gång övergår från att vara tur. Nu går förvisso allt som tåget, får utföra analysen om något år. I nedanstående länk finns sju jämförelsetal, men hade tänkt mig en mer avancerad analys:

https://vantagepointtrading.com/7-metrics-to-analyze-your-tra...

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Tjena,

Håller på att bygga upp en fondportfölj där målet egentligen bara är avkastning med viss säkerhet, nedan fonder är inhandlade och varje fond är 20% av totala värdet på kontot. Kan man få lite feedback?

Jag äger även länsförsäkringar global indexnära men det ligger i min pension.

Handelsbanken Sverige Tema (A1 SEK)
Spiltan Aktiefond Investmentbolag Superräntan
Swedbank Robur Ny Teknik A
AMF Aktiefond Asien Stilla havet
Handelsbanken Hållbar Energi A1 SEK

Tanken är att ha 7-8 fonder och spara i samtliga månadsvis framöver.

MVH S

Visa signatur

Lag röd
7800XT/5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alotiat:

Hur fungerar premarket/postmarket? Går det ens att köpa och sälja då?

På vissa ställen.
Här är den tyska iaf: https://www.ls-tc.de/en/stock/gamestop-aktie
295 Euro i skrivande stund. Alltså $360

Tror det mesta av ökningen beror på Elon Musks tweet

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Tänkte förra fredagen att det inte fanns en chans i h*lvete att gamestop kunde gå över 65 dollar, den skulle gå ner igen.

Trodde jag skulle svimma när jag såg den nosa i 150$ under gårdagen.. Kan vi få upp den till 420.69$ måntro?

Annars är det ju Blackberry som verkar vara det nya tåget 180$ inom 2 år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Tänkte förra fredagen att det inte fanns en chans i h*lvete att gamestop kunde gå över 65 dollar, den skulle gå ner igen.

Trodde jag skulle svimma när jag såg den nosa i 150$ under gårdagen.. Kan vi få upp den till 420.69$ måntro?

Annars är det ju Blackberry som verkar vara det nya tåget 180$ inom 2 år?

Blackberry är ju rätt så intressant även utan hypen på reddit och diverse forum. De har avtal med ett par stora aktörer redan och att satsa på självkörande bilar känns ju ändra ganska rätt i tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freron:

Blackberry är ju rätt så intressant även utan hypen på reddit och diverse forum. De har avtal med ett par stora aktörer redan och att satsa på självkörande bilar känns ju ändra ganska rätt i tiden.

Håller med dig helt, de har ju släppt telefonerna helt. De har ju avtal redan som du säger, med bland annat kinas google motsvarighet (Baidu).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Tänkte förra fredagen att det inte fanns en chans i h*lvete att gamestop kunde gå över 65 dollar, den skulle gå ner igen.

Trodde jag skulle svimma när jag såg den nosa i 150$ under gårdagen.. Kan vi få upp den till 420.69$ måntro?

Annars är det ju Blackberry som verkar vara det nya tåget 180$ inom 2 år?

Ett tweet till från Elon så är den där om en dag eller två.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Jag är en ruskigt tråkig investerare tror jag.

I vilket fall är jag investerad i följande bolag:
Aphria - kanadensiskt cannabisbolag
Green Thumb Industries - amerikanskt cannabisbolag
Alibaba - kinesisk e-commerce, retail, Internet, and technology
Taiwanese semiconductor manufacturing company - tawanesisk multinational semiconductor contract manufacturing and design company
(innan TSMC hade jag AMD jag sålde till ca 150% vinst och la pengarna i TSMC, fast det blir nog att hålla TSMC ett tag till).

Lagt in lite i ett certifikat också.
AVA CD PROJEKT TRACKER
+16,54% sedan inköp 18 januari.
Tror det kan gå bra på lång sikt även om det på kort sikt kan bli väldigt skakigt.

Får väl se över huruvida portföljen bör diversifieras över året men kör vidare på det jag har för nu.

Vet inte riktigt hur du får detta till en "tråkig" portfölj. Jag hade väntat mig 50/50 index och räntor eller något

Skrivet av scj:

Okej, så om jag förstått det hela rätt.

Oavsett om jag köper en fond för 100 kronor eller flera fonder för 10.000 kronor så kommer jag att beskattas på samma sätt, varken mer eller mindre eftersom det är procentenheter vi talar om? Det kostar inget att föra över pengar till mitt isk från mitt/mina sparkonton förutsatt att pengarna inte ligger kvar på ISK kontot en längre tid utan dem används direkt till värdepapper?

Jag antar att det inte finns något sätt att "optimera" sina insättningar heller?

Det ända sättet du kan optimera är att försöka föra in pengar tidigt i varje kvartal snarare än i slutet. Hade du fört över pengarna så du hade de på ISKn dagen innan nyår (eller den sista bankdagen innan), så får du betala extra skatt motsvarande 1/4 av årsskatten, jämfört med om du satt in pengarna så att de var där första bankdagen därefter. Och då bara för möjligheten att ha pengarna investerade en dag extra.

Dock så är det kanske knappast värt att bry sig om annat i extremfall som detta. Tycker inte man t.ex. behöver undvika att sätta in pengar månadsvist för att var tredje insättning endast ger 1 månad av investerande till skattekostnaden av 3.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk

Investerar i saker som faller i plan med mina mål i verkligheten. Bygger en musik studio samt därefter kommer det gå en del till en start up. Vem vill sitta och vänta i 20 år att bli rik (om inte du har extremt tur).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Detta är vanligtvis bra råd men det är många som inte förstår vad det innebär att 140% av float är blankad och att majoriteten av optioner är ITM. Om retailers (och större hajar) fortsätter hålla förutspår jag att vi ser en gamma squeeze på fredag som eventuellt triggar MOASS.

Jag är med för att det stora kapitalet ska få skit, cirka 40 aktier @$40. Säljer endast om det är livsändrande summor och då klättrar vi bra upp.

Ska erkänna att jag är en av dom som inte förstår till 100 %. Jag förstår numera tillräckligt för att hålla med om att det på pappret är en garanterad raket. Men... Du skriver det själv, ”om retailers och större hajar...”, nyckelordet är ”om”.

Jag hoppas och tror att värdet kommer öka en hel del. Allt jag säger är bara att det finns inga garantier oavsett hur säkert det är på pappret.

Permalänk
Medlem

Jag kör en blandning av Avanzas rekommenderade fondportfölj (10 olika) och några hyfsat säkra läkemedelsaktier (Pfizer, GSK, SOBI). Inte jättespännande, men jag är inte så intresserad av att investera aktivt heller.

Permalänk
Medlem

Drog en "fuck it, YOLO" på GME vid $90

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av Qubeista:

Tänkte förra fredagen att det inte fanns en chans i h*lvete att gamestop kunde gå över 65 dollar, den skulle gå ner igen.

Satt på köpknappen då och var sugen att hoppa på tåget, men såg att det var handelsstopp ändå så sket i det. Hade varit värt 7x så mycket idag, lite surt.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Hade 6,9 som mål men 16,5 duger det också 😎

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Köpte GME på 310 USD sålde på 375 USD. Har aldrig någonsin haft en timlön på 30kkr

Köpte AMC på 13,80 USD sålde på 15,80 USD. 20tkr till.

Jag lovar mig själv att inte spekulera mer. Nervositeten är inte värd pengarna. Inte igen.. Eller kanske BlackBerry? Eller Palantir? Oj vad skoj!

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

https://cornucopia.cornubot.se/2021/01/gamestop-bubblan-forkl...

"Hade det varit Sverige hade det sannolikt blivit påhälsningar av Ekobrottsmyndigheten för kursmanipulation för de som postat på Reddit om dessa gått att spåra"

Är han helt seriös? Är ju inget olagligt att säga man ska köpa aktier och säga att den går till månen med lite raketemojis, herrejösses..

Hedgefunders är ju de riktiga bovarna i finansvärlden och de vi har att tacka för finanskraschen 2008. De vill shorta, något som är kännt för att ha ofantligt stora risker (men också rewards), och nu har de fått bita i det sura äpplet när det inte gick vägen. När vanliga hederliga människor förlorar sina aktiebesparingar är det "tough shit" och man har bara sig själv att skylla, när hedgefunds i USA bettar på att bolag ska konka och vill pressa ner deras aktie, så är det helt okej tydligen, och går det så illa att alla pengar är slut och man blankat aktierna dessutom så löser staten (skattebetalarna) ut en, utan fängelsestraff, när man kickat igång en finanskris, tjoho!! Glöm inte att de också har shortat 139 (!!!)% av aktien..

CNBC däremot har pushat en agenda att Melvin Capital bakom Gamestop har sålt sitt innehav för att få WSB att paniksälja.. är inte det 'market manipulation' om något, och att pusha en fake-agenda? Länk : https://www.youtube.com/watch?v=1HYBo5teFTU&

Både jag och bruden gick in i BlackBerry idag, bådar gott på framtid i mitt tycke Tjing!