Ingen anslutning till internet - hjälp!

Permalänk

Ingen anslutning till internet - hjälp!

Hej!
Så jag byggde igår ihop min första dator och det gick bra (tror jag). Men jag verkar ha stött på ett problem.
Jag har ingen anslutning till internet, jag har testat med en nätverkskabel.

När jag har kollat runt lite på förslag på lösningar så verkar det mesta ha att göra med att ändra på närverkskortet i enhetshanteraren.

Men där är problemet, mitt närverkskort kommer inte upp i enhetshanteraren. Det närmaste jag kan hitta är "Ethernet-styrenhet", om den nu kanske har med saken att göra.

Skulle gärna vilja ha lite hjälp med detta då jag inte har mycket kunskaper om sånt här.
Tack på förhand!

Permalänk
Inaktiv

Du kanske behöver installera drivrutiner för nätverkskortet/kretsen? Ett hett tips.

Permalänk

Installerat allt som var med på moderkortets cd, kommer ju inte ut på internet så kan inte ladda ner något därifrån

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Har du inte möjlighet till att låna någon annans dator för att föra över lite drivrutiner till ett usb-minne?

Tyvärr kan vi inte gissa oss till vad du har installerat och vad du inte har installerat, så vore toppen om så mycket info som möjligt var med i första början.

Vad kör du för OS? Är drivrutinerna på moderkortets skiva kompatibla med det OS samt version av OS som du kör?

Vad har du för moderkort?

Du vet, matnyttig information. Så kan folk hjälpa dig enklare.

Rättstavning
Permalänk
Rekordmedlem

Syns nätverkskortet i enhetshanteraren utan varningar ?
Ser du nätverkskretsens namn om du kör
ipconfig /all
i en kommandotolk ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem, inget nätverkskort i enhetshanteraren, när jag satte in ett nytt ASUS Z170-E, Socket-1151 moderkort. Som de andra sagt behövs drivrutiner, i mitt fall funkade de här (lägg på sticka och installera).

http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/lan/Intel_Gigabit_Ethernet_W...